Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 00:11

9
آبان
راز و رمز امضاها

راز و رمز امضاها

كسی كه در امضایش از نام یا نام خانوادگی خود به صورت بسیار ناخوانا استفاده می‌كند، میل زیادی به دیده شدن دارد.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

امضا كردن مثل گرفتن عكس فوری، نه از چهره شما بلكه از شخصیت شماست. اینكه به هنگام امضا كردن از اسم یا حروف آن استفاده می‌كنید و اینكه حروف را ریز یا درشت، پر رنگ یا كم‌رنگ، به صورت منحنی یا زاویه‌دار می‌كشید، همه نشان می‌‌دهند كه شما چه ویژگی‌هایی دارید و به چه چیزی بیشتر فكر می‌كنید. همان‌طور كه دست خط شما ماهیت شما را برملا می‌سازد، امضای شما نیز ویژگی‌های شخصیتی شما را نشان می‌دهند. خصوصیاتی مثل صداقت، خلاقیت، توانایی ارتباطی، ثبات روحی روانی، خجالت كشیدن، مهارت‌های اجتماعی، اعتماد به نفس همه و همه در امضا پدیدار می‌شوند.

اندازه و سایز امضا نشان دهنده چه چیزی است؟
همواره اندازه امضا میزان میل صاحب امضا به جلب توجه دیگران را نشان می‌دهد. امضاهای بزرگ نشان می‌دهند كه فرد بی‌باك، باشهامت و با اعتماد به نفس است و تمایل بسیار زیادی به جلب توجه دارد. امضاهایی كه اندازه متوسط دارند، نشان می‌دهند كه صاحب امضا می‌خواهد شایسته و برازنده باشد و امضاهای كوچك‌تر نشان می‌دهند كه فرد تمایلی به دیده شدن و جلب توجه دیگران ندارد. و به طور كلی كسانی كه در امضای خود از نقطه استفاده می‌كنند، می‌خواهند متفاوت باشند. یك خط كوچك در كنار یك نقطه نشان می‌دهد كه صاحب امضا خستگی ناپذیر و همواره در حال شتاب و عجله است. قرار دادن نقطه در كنار حرف نشان دهنده خلاقیت و هوش امضاكننده است. این افراد قدرت جذب بالایی دارند و معمولا سر حرف خود می‌مانند و تغییر عقیده نمی‌دهند. استفاده از خطوط در امضا در دو حالت مختلف، خطوط عمودی و خطوط افقی، دو معنی دارد. خطوط عمودی نشان دهنده لجبازی و سماجت بیش از حد امضاكننده و خطوط افقی نشان‌دهنده نظم هستند.  

كسانی كه به هنگام امضا، سفت و محكم امضا می‌كنند و امضای‌شان پر رنگ است، كودكی سختی را پشت سر گذاشته‌اند! 
امضا كردن به حالت حلقه و منحنی اگر از راست به چپ باشد، نشان می‌دهد كه فرد بسیار غیرمنطقی است و اگر از چپ به راست باشد، نشان دهنده منطق امضاكننده است.

امضاهایی كه ناخوانا و نامفهوم هستند چه معنایی دارند؟ 
كسی كه در امضایش از نام یا نام خانوادگی خود به صورت بسیار ناخوانا استفاده می‌كند، میل زیادی به دیده شدن دارد. او نمی‌خواهد فهمیده شود، بلكه می‌خواهد دیده شود و در عین حال دنیای خصوصی‌اش پنهان و ناشناخته باشد. امضاهایی كه به این صورت هستند، نشان می‌دهند كه صاحب امضا نوعی شتابزدگی دارد؛ افرادی كه در طول روز با توجه به شغلی كه دارند بارها و بارها امضا می‌كنند و همین مساله باعث می‌شود به هنگام امضا كردن با عجله و با حالتی نامفهوم این كار را انجام دهند.  به طور كلی كسانی كه به هنگام امضا كردن زیر امضاهایشان خط می‌كشند، افرادی متكی به نفس هستند و كسانی كه این خط را به صورت مجعد رسم می‌كنند، می‌خواهند توجه دیگران را جلب كنند و این كار برایشان از همه چیز مهم‌تر است. یك خط زیگزاگی در زیر امضا نشان‌دهنده تردید و شك امضاكننده است. خط موج‌دار یا حالت لبخند، روحیه شوخ‌طبعی و طنز صاحب امضا را نشان می‌دهد.

كسانی كه به هنگام امضا كردن، زیر آن را یك خط مشخص می‌كشند: این افراد اعتماد به نفس و شخصیت خوبی دارند. البته كمی خودخواه هستند؛ اما در هر صورت اعتقاد زیادی به خوشبختی و سعادت انسان‌ها دارند. 
كسانی كه زیر امضای خود دو نقطه می‌گذارند: این افراد رمانتیك هستند و غالباً می‌توانند به سرعت عشق خود را تعویض كنند! در واقع عشق برای آنها مثل لباس است؛ خیلی زود تحت تاثیر آن قرار می‌گیرند، ولی این اثر عمیق نیست و زود هم خاموش می‌شود. آنها به زیبایی ظاهری دیگران و همین‌طور خودشان اهمیت زیادی می‌دهند و معمولا هم قدرت جذب بالایی دارند. 
كسانی كه زیرا امضای خود یك نقطه می‌گذارند: این افراد استعداد زیادی در هنرهای كلاسیك دارند. ساده و آرام هستند. اگر اعتماد و اعتقاد خود را به آنها از دست بدهید و متوجه این موضوع شوند، خیلی سریع شما را ترك می‌كنند و دیگر به شما برنمی‌گردند. بنابراین در روابط خود با این افراد بسیار دقیق باشید؛ مبادا كاری كنید كه او را از دست بدهید! 
افرادی كه زیر امضای خود نه خطی می‌كشند و نه نقطه‌ای می‌گذارند: این افراد از زندگی‌شان همان‌گونه كه می‌خواهند، لذت می‌برند. برای نظر و حرف دیگران هم اهمیت چندانی قائل نیستند و در واقع كار خودشان را می‌كنند. به نظر می‌رسد كه طبیعت و ذات خوبی دارند؛ ولی كمی مغرور و خودخواه هستند. 
امضاهای اتفاقی؛ كسانی كه بین نام و نام خانوادگی و امضای‌شان ارتباطی وجود ندارد: این افراد سعی می‌كنند خیلی باهوش به نظر برسند و معمولا در پنهان‌كاری مهارت زیادی دارند. آنها حالات و افكار خود را به طور مستقیم و شفاف نشان نمی‌دهند و برای حرف‌های دیگران نیز ارزشی قائل نیستند. 
امضاهای اتفاقی؛ كسانی كه امضای‌شان شبیه نام و یا نام خانوادگی‌شان است: این افراد واقعا باهوش هستند؛ ولی شاید خودشان هم ندانند. معمولا زیاد تحت تأثیر دیگران قرار می‌گیرند و دمدمی مزاج‌اند. به درستی و نادرستی چیزی زیاد فكر نمی‌كنند و خیلی زود تصمیم می‌گیرند. نزدیكان این افراد با كمی چاپلوسی و تملق می‌توانند روی آنها تسلط بیابند. 
افرادی كه به هنگام امضا كردن، اسم كامل خود را می‌نویسند: این افراد بسیار مهربانند و قلب رئوفی دارند. عاری از خودپرستی هستند و هر لحظه می‌توانند خود را وقف دیگران كنند؛ اما كمی زود خشمگین می‌شوند و زیاد هم به فكر فرو می‌روند.

 

برچسب ها: امضا کردن، روانشناسی امضا، روانشناسی شخصیت، انواع امضا، مفهوم امضا تعداد بازديد: 1420 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز