Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 19:24

22
شهریور
گشتی در مازندران شرقی

گشتی در مازندران شرقی

برای رقابت هم که شده قبل از هر سفر همه به دنبال مطالب و هنرهای تازه و جدید برای ارائه در مسیر هستند تا از قافله خورجین پر، عقب نمانند. این هم خود توشه گرانبهای سفر است.

نیکی پاک بین

 

اسم شمال ایران که می‌‌آید هیچکس از آن نمی گذرد محال است بدانی که اکیپ سرحال و شاد در حال بستن بار سفر به شمال است و بخواهی تهران بمانی.

این بود که درخواست سفر بیست نفری به مازندران شرقی و گلستان تبدیل به دو اتوبوس با هشتاد نفر مسافر شاد و دوست داشتنی می‌‌شود و بالاخره به راه می‌‌افتد.

 صبح زود و پس از خوردن صبحانه‌ای مفصل در جاده فیروز کوه به سمت سواحل شمالی ایران زیبا و چهارفصل که آب و هوا و مردمانش را هیچ کجای دنیا ندارد.

مسیر حرکت طبق معمول همیشه با گفت و شنود‌‌های دوستان و سخنان نغزو شیرین، خوراکی‌‌های خوشمزه و هنرهای تازه دوستان همراه است.

برای رقابت هم که شده قبل از هر سفر همه به دنبال مطالب و هنرهای تازه و جدید برای ارائه در مسیر هستند تا از قافله خورجین پر، عقب نمانند. این هم خود توشه گرانبهای سفر است.

پل ورسک با شاهکار معماری جهان

به نزدیکی‌‌های سواد کوه که می‌‌رسید، پل ورسک که معماری اش در جهان زبانزد خاص و عام است، خود نمایی می‌‌کند.

پل ورسک که در واقع از شاهکارهای معماری جهان به شمار می‌‌رود، در دره ورسک واقع در جنوب قائم شهر در محور سوادکوه قرار دارد و راه آهن سراسری تهران ـ شمال را به هم متصل می‌‌کند.

عظمت این که در واقع دوکوه عظیم وسخت گذر عباس آباد را به یکدیگر اتصال می‌‌دهد، حقیقتی انکارناپذیر است که حتی جهانگردان خارجی نیز به آن اعتراف دارند.

بعد از توقف‌‌هایی در مسیر خوش آب و هوا و دیدنی، نشستن بر روی تخت‌‌های با صفای استراحتگاه‌‌های بین راه و استشمام هوای پر اکسیژن بین کوه‌‌ها سرسبز مسیر، چشم بر هم زدنی به مقصد می‌‌رسید.

هتل ساحلی مروارید صدرا در بهشهر. فضایی دلنشین و با اتاق‌هایی رو به دریای آبی زیبای خزر با صدای امواجی که برخوردشان به صخره‌‌ها آرامشی دو چندان به شما هدیه می‌‌کند.

دریاچه عباس‌آباد

عصر هنگام وبا خستگی سفر همگی بیشتر تمایل به گشت و گذار و استراحت در مناظر اطراف دارند. تصمیم بر آن می‌‌شود تا گشت‌‌ها از فردای آن روزآغاز شوند.

صبح فردا بعد از صرف صبحانه‌ای در کنار امواج زیبای خزر، گروه به راه می‌‌افتد. ساحل شمال بی نظیر است و هرچه از آن تعریف کنی کم گفته ای.

گرچه هوا گرم و شرجی بود اما رفتن به کنار دریاچه زیبای عباس آباد و گذر از جاده کوهستانی زیبای آن در دامنه‌‌های البرز شرقی، خنکی خاصی را هدیه می‌‌نمود.

در بین مسیر، کاخ صفی آباد دیده می‌‌شود که در بالای کوهی مشرف به بهشهر واقع است. این کاخ، از جمله بناهای تاریخی و باشکوه دوره صفویه می‌‌باشد.

پیمودن پیچ و خم‌‌های کوهستانی ومسیر دریاچه مصنوعی عباس آباد، اما با صفا، یکی از زیباترین مسیرهای جنگلی ایران است.

این دریاچه، در ارتفاع چهارصد متری از سطح دریا، در جنوب شرقی بهشهر؛ میان جنگل واقع شده و به علت ساخت و سازهایی که شاه عباس در اطراف آن انجام داد، به نام عباس آباد مشهور شده است.

دریاچه‌ای زیبا به وسعت ده هکتار، وجود راه‌‌هاى دسترسى مناسب و اقامتگاه، آثار باستانى متعلق به دوره صفویه، آب و هواى مطبوع و دل انگیز جنگلى از جمله امتیازاتى است که موجب شده این منطقه به یکى از مهم‌ترین قطب‌هاى گردشگرى مازندران‌تبدیل شود.

در وسط استخر در میان آب، عمارتى قرار دارد که هنوز پابرجاست و در اطراف آن ابنیه زیادى وجود داشته که متأسفانه دیگر اثرى از آن‌ها نیست.

 قایق سواری در دریاچه توسط قایق‌‌های پدالی هم گزینه خوبی برای حس آرامش بیشتر است که در کنار تفریحات دیگر از جمله اسب سواری در نظر گرفته شده است.

صرف چای و قهوه و میان وعده ای در کنار دوستان در دل جنگل عباس آباد را هرگز از یاد نخواهید برد.

برج گنبد قابوس

پس از صرف ناهار گشتی در شهر از برنامه‌‌های تور است. شهر گنبد که به دلیل داشتن بلند ترین برج‌‌های آجری دنیا به این نام معروف است و برج معروف گنبد قابوس آن در زمره آثار ثبت شده یونسکو قرار دارد. و پس از آن گذر از ......

 شهر اینچه برون در منطقه شوره زارواقع شده و زمین‌‌های اطراف آن تحت تاثیر سیلاب‌‌های فصلی رودخانه اترک است، این شهر بر تپه‌ای قرار دارد که به زبان محلی به آن اینچه برون به معنی باریکه و دماغه می‌‌گویند.

بازارچه مرزی اینچه برون

بازارچه مرزی اینچه برون در شهرمرزی اینچه برون گنبد یکی از جاهایی است که همگی درباره اش شنیده اند و طالب دیدارش هستند.

بخصوص فروشگاه زیورآلاتی از سنگ که بی اغراق کارهای دستی زیبایی را اراِئه می‌‌کند.

گردنبند‌‌ها، گوشواره و دستبند‌‌های زیبایی از سنگ‌‌های مختلف دل همه هم گروهی‌‌ها را برده و با بسته‌‌های پر از خرید از آنجا بیرون می‌‌آیند.

جالب است پیشنهاد خوبی بود.

شب هنگام که به هتل باز می‌‌گردیم دورهمی و و مشاعره و گپ‌‌های دوستانه آنهم لب ساحل و آتشی برپا. شنهای خنک ساحل خزر و نسیم دلنوازی که می‌‌وزد.

ملحق شدن دوستان هم گروهی مهمانواز از خطه مازندران که با کیک بزرگ و دیس‌‌های میوه از راه می‌‌رسند بر شادی گروه می‌‌افزاید و همه را شگفت زده می‌‌کند.

هرچه بود و هست پیوند دوستی و محبت در بین گروه است که از همه نقاط ایران بالاخره هر طور هست همه را به دور هم جمع می‌‌کند.

 

برچسب ها: ایران گردی، گردشگری، مازندران شرقی، پل ورسک، دریاچه عباس آباد، برج گنبد قابوس، بازارچه مرزی اینچه برون، سفر به مازندران شرقی تعداد بازديد: 1516 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز