Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 14:41

23
دی
هشدار نارنجی هواشناسی به تهرانی‌ها + جزئیات

هشدار نارنجی هواشناسی به تهرانی‌ها + جزئیات

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به بارش برف و باران و احتمال یخبندان شبانه و سقوط بهمن در ارتفاعات، همچنین وزش باد شدید و خطر سقوط اجسام و درختان کهنسال در مناطق جنوبی و غربی تهران

ایسنا نوشت: اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به بارش برف و باران و احتمال یخبندان شبانه و سقوط بهمن در ارتفاعات، همچنین وزش باد شدید و خطر سقوط اجسام و درختان کهنسال در مناطق جنوبی و غربی تهران از بعدازظهر فردا هشدار داد.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح نارنجی از فعالیت سامانه بارشی در نیمه شمالی و غربی استان تهران به‌ویژه ارتفاعات از بعد از ظهر شنبه تا صبح دوشنبه (۲۳تا ۲۵ دی) خبر داد که این پدیده جوی در ارتفاعات استان به‌صورت بارش برف همراه با مه گاهی کولاک برف و در نیمه شمالی استان بارش باران و برف و در نیمه‌جنوبی به‌صورت بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این پدیده جوی کاهش دید و لغزندگی و اختلال تردد در جاده‌ها به‌ویژه نواحی کوهستانی، امکان جاری شدن روان آب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها، یخبندان شبانه، احتمال سقوط بهمن در نواحی برف‌گیر، خطر رهاشدن سنگ در ارتفاعات و آب گرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی تهران در چنین شرایطی احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و عدم اسکان در این مناطق، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی آمادگی راهداری جهت برف روبی در گردنه‌ها، احتیاط تردد در مسیرهای کوهستانی، محدودیت در فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، محافظت از لوله‌های آبرسانی و تاسیسات آبی را توصیه می‌کند.

اداره کل هواشناسی تهران در ادامه همچنین نسبت به افزایش گرادیان فشاری، وزش باد شدید در نواحی غربی و جنوبی و ارتفاعات و گاهی وزش باد خیلی شدید از ظهر یکشنبه تا سه‌شنبه (۲۴ تا ۲۶ دی) در تهران به‌ویژه نیمه‌جنوبی و مناطق غربی هشدار داد.

در اثر این مخاطره جوی احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت سست، خطر رهاشدن سنگ در ارتفاعات و سقوط بهمن و احتمال شکستن درختان کهنسال دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی تهران برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، پرهیز از صعود به ارتفاعات، اجتناب از پرواز با گلایدر و هواپیماهای سبک، عدم پارک خودرو در کنار درختان کهنسال و سازه‌های نیمه‌کاره را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

 

برچسب ها: تهران، هشدار هواشناسی، هواشناسی تعداد بازديد: 59 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز