Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 11:19

30
آذر
آغاز موج جدید بارشی فراگیر در کشور

آغاز موج جدید بارشی فراگیر در کشور

سامانه بارشی جدید اغلب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و... را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.


 در روزهایی که اکثر استان‌ها شرایط جوی آرام و پایدار را تجربه می‌کنند، بارش‌های پراکنده در هرمزگان آغاز شده است. سامانه بارشی جدید از روز جمعه، اول دی‌ماه اغلب استان‌های کشور را دربرخواهد گرفت.
 
به گزارش همشهری آنلاین، به‌ گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، از شامگاه روز گذشته یعنی چهارشنبه، (۲۹ آذر) بارش‌های پراکنده در برخی از نقاط استان هرمزگان و جزایر واقع در تنگه هرمز شروع شد و در برخی از ساعات امروز نیز بارش‌ها ادامه دارد.
 
 
 
فریبا گودرزی در این‌باره به همشهری گفت: «به غیراز هرمزگان، سایر استان‌ها تا روز جمعه (اول دی) شرایط جوی آرام و پایدار همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در کلانشهرها و شهرهای صنعتی را شاهد هستیم.»
 
او ادامه داد: «از روز جمعه سامانه بارشی جدید به‌تدریج به کشور نفوذ می‌کند. بدین‌ترتیب، در برخی از نقاط مختلف شمال غرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی و در اواخر ساعات جمعه سامانه بارشی به استان‌های دامنه جنوبی البرز می‌رسد.»
 
به‌گفته کارشناس سازمان هواشناسی، در این مناطق بارندگی شدید، رعد و برق، وزش باد شدید و حتی در نقاط سردسیر کشور بارش برف را خواهیم داشت.
 
گودرزی یادآور شد: «این وضعیت روز شنبه نیز ادامه خواهد داشت، درحالی‌که در این روز شمال شرق کشور(خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی) ‌ نیز شاهد بارش‌های پراکنده خواهد بود.»
 

بارش در کدام استان‌هاست؟

سامانه بارشی جدید اغلب استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، کردستان، کرمانشاه، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و... را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.
 
کارشناس سازمان هواشناسی تأکید کرد: «از روز جمعه تا یکشنبه استان‌های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد شدید همراه با کاهش دمای هوا را تجربه خواهند کرد.»
 

گردوغبار در نیمه غربی

به‌گفته کارشناس سازمان هواشناسی، جمعه و شنبه به‌دلیل افزایش سرعت باد در عراق، بخش‌های غربی کشور احتمالا با گردوغبار مواجه خواهد شد. همچنین پیش‌بینی وزش باد تند در اردبیل سبب ایجاد نگرانی شده است.
 
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به مهر گفت: «از ظهر امروز تا روز یکشنبه هفته آینده شاهد وزش باد جنوبی در سطح استان خواهیم بود که شدت وزش باد در روزهای شنبه و یکشنبه تند تا شدید پیش‌بینی می‌شود.» مجید کوهی ضمن تأکید بر توجه به توصیه‌های هواشناسی، گفت: «تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش‌بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.»
برچسب ها: سامانه بارشی، هواشناسی تعداد بازديد: 61 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز