Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 13:23

21
آذر
هشدار زرد هواشناسی به تهرانی‌ها

هشدار زرد هواشناسی به تهرانی‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی از بارش باران در تهران، نسبت به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد و از دستگاه‌های مسئول خواست که تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

ایسنا نوشت: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی از بارش باران در تهران، نسبت به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد و از دستگاه‌های مسئول خواست که تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران در استان تهران گفت: طبق این پیش‌بینی از بعدازظهر چهارشنبه ۲۲ آذر تا اواخر وقت پنجشنبه ۲۳ آذر ماه در سطح استان تهران به ویژه ارتفاعات شاهد بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد و در بعضی ساعات وقوع مه و بارش و کولاک خواهیم بود.

وی گفت: بر همین اساس از همه افرادی که در حاشیه رودخانه‌ها فعالیت دارند یا ساکن این محدوده هستند، می‌خواهم که به هشدارها و توصیه‌ها توجه کرده و مراقبت‌های لازم را به‌عمل آورند تا هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی متوجه این عزیزان نشود. همچنین مردم نیز در این مدت از استقرار در حاشیه رودها و مسیل‌ها پرهیز کنند. عدم انجام هرگونه فعالیت در بستر و حاشیه رودها، عدم توقف و نصب چادرهای مسافرتی در اطراف و بستر رودخانه‌ها و حتی مسیل‌های خشک، احتیاط در حضور و تردد در جاده‌های کوهستانی، عدم تردد و توقف افراد و ماشین‌آلات در رودخانه‌ها و مسیل‌ها به‌ویژه در عرض جریان‌های سیلابی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین با تاکید بر اینکه دستگاه‌های خدماتی و امدادی نیز باید تمهیدات لازم را اتخاذ کنند، اظهارکرد:‌ اقداماتی نظیر پاکسازی کانال‌ها و مسیل‌ها از جمله این موارد است. در همین راستا نیز به همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران اعلام آماده باش شده است. دستگاه‌های امدادی نیز باید آمادگی لازم برای امدادرسانی در شرایط احتمالی را داشته باشند.

برچسب ها: تهران، باران، هشدار هواشناسی، هواشناسی تعداد بازديد: 72 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز