Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 15:02

19
مهر
هشدار نارنجی هواشناسی به تهرانی‌ها ؛ کاهش دما تا ۱۲ درجه

هشدار نارنجی هواشناسی به تهرانی‌ها ؛  کاهش دما تا ۱۲ درجه

اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به وقوع رگبار و رعد و برق و احتمال جاری شدن روان‌آب همچنین کاهش دما تا ۱۲ درجه سلسیوس در این استان هشدار داد.

ایسنا نوشت : اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: ازعصر چهارشنبه تا جمعه (۱۹ تا ۲۱ مهرماه) بارش باران، رگبار و رعدوبرق، در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ در استان تهران به‌ویژه نیمه شمالی و و مناطق غربی پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان‌آب، وزش باد شدید، گاهی وزش باد خیلی شدید و امکان خسارت به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها و احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال صاعقه و بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

اداره کل هواشناسی استان تهران برای کاهش آسیب‌های ناشی از این وضعیت جوی توصیه‌هایی ارایه کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به اعلام هشدار به بهره برداران و پیمانکاران عرصه منابع طبیعی و آبخیز داری جهت جلوگیری از احتمال بارش باران، گاهی وزش تندباد موقت با احتمال رعدوبرق، به کارگیری پوشش مناسب روی کندوهای زنبورعسل نظیر برزنت‌های روغن اندودشده جهت محافظت در مقابل بارش باران، خودداری از تردد عشایر و چرای دام در ارتفاعات با توجه به احتمال بارش باران و وقوع صاعقه و لایروبی کانال‌ها و زهکش‌های مزارع و باغات به منظور خروج آب‌های سطحی ناشی از باران اشاره کرد.

تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به انبارهای مسقف و استاندارد، کنترل و تمیز کردن دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها با توجه به خزان برگ و ریزش آن‌ها در استخر و بارش، اطمینان از استحکام سازه‌ها، سالم بودن پوشش‌های پلاستیکی و بسته بودن در و پنجره‌های گلخانه‌ها با توجه به وزش باد شدید و استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر وزش باد شدید از دیگر توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان تهران است.

در ادامه این هشدار با اشاره به نفوذ توده هوای سرد به استان تهران آمده است: این وضعیت جوی از پنجشنبه تا شنبه هفته بعد موجب کاهش دما به‌طور میانگین بین ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس در نیمه شمالی و به‌طور میانگین بین ۶ تا ۱۰ درجه سلسیوس در نیمه جنوبی استان می‌شود.

در این شرایط گاهی رگبار برف و وزش سوزباد در نواحی مرتفع کوهستانی و یخبندان شبانه سطح زمین در ارتفاعات بالادست دور از انتظار نیست بنابراین برداشت سریع میوه باغات نظیر انار و سیب در شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند و سایر شهرستانهای دارای محصول حساس برداشت نشده مانند سیب و انار، ایجاد پوشش روی نهال‌های جوان و آسیب‌پذیر با عایق مناسب و محافظت به‌هنگام از آن‌ها و محافظت از تاسیسات کشاورزی از جمله گلخانه ها، انبارها و... با توجه به کاهش دما در دستور کار قرار گیرد.

همچنین با توجه به کاهش دما، تنظیم دما و بهبود شرایط تهویه در دامداری‌ها و مرغداری‌ها، آمادگی جهت جابجایی کندوها از مناطق سردسیر به مناطق گرم‌تر و متراکم‌سازی کندوها و کاهش فضای خالی بین شان به دلیل کاهش دما و تنظیم و کنترل دما و تامین سوخت گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ با توجه به افت محسوس دما طی روزهای آینده از دیگر توصیه‌های اداره کل هواشناسی استان تهران است.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

برچسب ها: تهران، باران، هشدار هواشناسی، هواشناسی تعداد بازديد: 138 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز