Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 11:55

7
مهر
پاییز گرم و پربارش در انتظار تهران

پاییز گرم و پربارش در انتظار تهران

مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران با تاکید بر اینکه دمای تهران طی پاییز تا یک درجه بیش از نرمال پیش‌بینی می‌شود، گفت: با وجود بارش‌های نرمال و حتی بیش از نرمال نیز کماکان مدیریت منابع و مصارف آب توصیه می‌شود.

تحلیل جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی بیانگر آن است که طی پاییز متوسط دمای هوا در سطح استان ۰.۵ تا ۱ درجه سلسیوس بالاتر از نرمال برآورد و متوسط بارش استان در حد نرمال و برای دو ماه آبان و آذر با تمایل به بیشتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.
  مازیار غلامی در گفتگو با ایسنا درباره وضعیت بارش و دما طی پاییز اظهار کرد: تحلیل جدیدترین نقشه‌های پیش‌بینی فصلی بیانگر آن است که طی پاییز متوسط دمای هوا در سطح استان ۰.۵ تا ۱ درجه سلسیوس بالاتر از نرمال برآورد و متوسط بارش استان در حد نرمال و برای دو ماه آبان و آذر با تمایل به بیشتر از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود.
 وی تاکید کرد: در خوشبینانه‌ترین حالت و نرمال بودن بارش، کماکان مدیریت منابع و مصارف آب در بخش‌های مختلف به‌ویژه بخش‌های کشاورزی، صنعتی و حتی خانگی و به‌طور کلی صرفه‌جویی در مصرف آب توصیه می‌شود.
 
 مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران از وضعیت دما و بارش ماه گذشته گزارشی ارائه داد و گفت: تجزیه و تحلیل آمار‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی استان بیانگر آن است که در شهریور ماه، تنها ۰.۲ میلی‌متر باران (به‌صورت پهنه‌ای) در استان تهران اتفاق افتاده است که نشان دهنده کاهش ۹۷ درصدی بارش نسبت به دوره آماری بلند مدت است
 
غلامی اضافه کرد: طی فصل تابستان نیز در مقایسه با بلند مدت ۸۰ درصد کاهش بارش در استان تهران رخ داده است.
 
وی افزود: این موضوع در حالیست که از ابتدای سال زراعی (مهر ۱۴۰۱) تا پایان شهریور سال جاری تنها ۱۶۲ میلی متر باران (به‌صورت پهنه‌ای) در استان تهران ثبت شد که ۴۲ درصد کاهش بارش در استان تهران را نشان می‌دهد.
 
غلامی تصریح کرد: ۲۳ استان کشور تحت تاثیر کم بارشی قرار داشته‌اند و از ابتدای سال زراعی تا پایان شهریور۱۴۰۲ کل کشور کاهش بارش حدود۲۰ درصدی داشته است.
 
وی افزود: بررسی بارش از ابتدای سال زراعی تا پایان شهریور ۱۴۰۲ نشان دهنده آن است که استان تهران پنجمین استان کشور بوده که بیشترین کاهش بارش را نسبت به بلند مدت دارد همچنین از نظر توزیع مکانی نیز در تمام شهرستان‌ها طی شهریور ماه کاهش بارش اتفاق افتاده که بیشترین کاهش بارش مربوط به شمیرانات، دماوند و فیروزکوه است.
 
به گفته مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران بررسی و تحلیل مقادیر ثبت شده دمای هوا در ایستگاه‌های هواشناسی استان تهران بیانگر افزایش دما در شهریور ۱۴۰۲ است. متوسط دمای هوا استان تهران در این ماه حدود ۱ درجه سلسیوس در مقایسه با متوسط بلند مدت افزایش داشت.
 
وی افزود: متوسط دما در فصل تابستان نیز در مقایسه با دوره آماری بلند مدت ۱ درجه سلسیوس گرم‌تر بود.
 
غلامی در پایان گفت: از ابتدای سال زراعی تا پایان شهریور استان تهران حدود ۰.۵ درجه سلسیوس گرمتر از نرمال بود. از نظر توزیع دما در شهرستان‌های استان نیز تمامی شهرستان‌های استان با افزایش دما روبه‌رو بوده‌اند و متوسط دما در بیشتر شهرستان‌ها بین ۰.۵ تا ۱ درجه سلسیوس افزایش دما داشتند.
 
 
برچسب ها: پاییز، تهران، هواشناسی تعداد بازديد: 224 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز