Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 08:55

15
مرداد
هشدار مدیریت بحران به تهرانی‌ها؛ از یکشنبه تا چهارشنبه مراقب باشید

هشدار مدیریت بحران به تهرانی‌ها؛ از یکشنبه تا چهارشنبه مراقب باشید

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به رصد، پایش و صدور هشدار و پیش آگاهی‌های به موقع در اقدامات قبل از وقوع سیل ۱۴۰۱ گفت: مردم هشدارها را جدی گرفته و از یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری از رودخانه‌ها فاصله بگیرند.

ایرنا نوشت:حامد یزدی‌مهر عصر شنبه با اشاره به صدور هشدار زرد رگبار باران و رعد و برق در بخش‌های شمالی و ارتفاعات شمال شرقی و احتمال وقوع وزش باد شدید گاهی خیلی شدید، خیزش موقت گردوخاک و کاهش نسبی کیفیت هوا از یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری در مناطق جنوب و غرب استان تهران اظهار داشت: به ساکنان این مناطق توصیه می‌شود از حضور و اتراق در کنار رودخانه‌ها خودداری و از حضور در ارتفاعات و درختان فرسوده و تابلوهای تبلیغاتی بپرهیزند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به حادثه سیلاب مرداد سال ۱۴۰۱ که در پدیده نادر مونسون رخ داد، افزود: این حادثه در بخش‌هایی از شهرستان‌های فیروز کوه، شمیرانات، تهران، پردیس و پاکدشت به وقوع پیوست که عوامل مهمی همچون نوع پدیده، جنس خاک، میزان بارش، پوشش گیاهی و خشکسالی در آن دخیل بودند.

وی به از دست رفتن رطوبت خاک به عنوان مهمترین عامل وقوع سیل مرداد سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: رصد، پایش و صدور هشدار و پیش آگاهی‌های به موقع به مردم باعث شد تا میزان خسارات جانی، بسیار کاهش پیدا کند بنابراین از همه شهروندان می‌خواهیم توصیه‌ها و هشدارهای مدیریت بحران را جدی بگیرند.

یزدی‌مهر به دیگر اقدامات موثر مدیریت بحران در سیلاب مرداد ۱۴۰۱ اشاره کرد و اظهار داشت: بسیج منابع همه دستگاه‌های دولتی و خصوصی و گسیل به مناطق سیل‌زده از اقدامات مهم و شاخص اداره کل در وقوع سیلاب بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با تاکید بر ایجاد سیل‌گیر در پهنه آبخوان‌ها افزود: رخداد سیل به عوامل زیادی مرتبط می‌شود که یکی از عوامل همین سیل گیرها محسوب می‌شوند.

وی گفت: در مناطق تحت تاثیر سیل مرداد ۱۴۰۱ تعداد زیادی دیواره حائل و سیل بند وجود داشت اما به واسطه سیل‌های واریزه ای قبل و حرکت توده‌های رسی و سنگی اغلب آنها پر و فاقد کارایی شده بود که باید توسط دستگاه‌های مرتبط قبلا رسوب‌زدایی و تخلیه انجام می‌شد اما دلیل اصلی وقوع سیل مرداد سال گذشته به طور قطع نوع پدیده، جنس خاک و به توپوگرافی منطقه وابسته بود.

یزدی‌مهر درباره اقدامات مدیریت بحران پس از وقوع سیل مرداد ۱۴۰۱ در مناطق تحت تاثیر اظهار داشت: اداره کل مدیریت بحران علاوه بر گسیل منابع و ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی توانست با همکاری دستگاه‌های مرتبط تکلیف خسارت‌دیدگان را روشن کند.

برچسب ها: تهران، سیل، هشدار هواشناسی، هواشناسی، طوفان تعداد بازديد: 155 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز