Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 06:27

3
فروردین
دهکده زراس خوزستان؛ اولین دهکده هوشمند خاورمیانه

دهکده زراس خوزستان؛ اولین دهکده هوشمند خاورمیانه

دهکده زیبای زراس، اولین دهکده هوشمند خاورمیانه در کنار سد کارون 3 با مناظری چشم نواز و هوایی معتدل شما را به یاد سفر به سوئیس می اندازد و یکی از فوق العاده ترین مقاصد طبیعت گردی در ایران محسوب می شود.

تحریریه زندگی آنلاین : دهکده زیبای زراس، اولین دهکده هوشمند خاورمیانه در کنار سد کارون 3 با مناظری چشم نواز و هوایی معتدل شما را به یاد سفر به سوئیس می اندازد و یکی از فوق العاده ترین مقاصد طبیعت گردی در ایران محسوب می شود.  دهکده زراس یکی از مناطق بکر و کمتر شناخته شده در استان خوزستان است که زیبایی طبیعی و آرامش خاصش ، زندگی را در هر بیننده ای به جریان می اندازد.  با وجود هوای شرجی و گرمای شدید استان خوزستان ، دهکده زراس آب و هوایی متعادل تر داشته و در کنار آب و هوای دل انگیز، تالاب ها و نیزارهای بی نظیری دارد.   وجود سد کارون 3 در این منطقه علاوه بر این که باعث آب و هوایی معتدل شده است منظره ای بسیار زیبا در کنار کوه های سر به فلک کشیده در مقابل چشمانتان به نمایش می گذارد.  زیبایی دهکده زراس به قدری زیاد است که شما را به یاد زیبایی های طبیعی سوئیس می اندازد و عکسهایی که از مناظر بکر و طبیعی این منطقه میگیرید شباهت زیادی به کارت پستال های طبیعت سوئیس دارد.  کنار هم قرار گرفتن دریاچه پشت سد کارون  رود خانه کارون، رشته کوه های زاگرس و صخره های بکر و زیبا ، جنگل های بلوط ، رودخانه ها و آبراه ها و آبشارها  باعث شده منطقه زراس تبدیل به یکی از فوق العاده ترین مقاصد طبیعیت گردی در ایران شود.

بیشتربخوانید:

لذت بردن از دریا بدون دریازدگی

 

دهکده زراس کجاست؟

منطقه زراس در 250 کیلومتری شمال شرق اهواز ، 14 کیلومتری جنوب شهر دهدز و 39 کیلومتری سد کارون قرار دارد. مساحت منطقه زراس 206 هکتار است که از شمال به ارتفاعات کوه گلو جاده ایذه – شهرکرد و از جنوب و غرب به حوزه آبریز سد کارون 3 و روستای درب غریبی و از شرق به روستای زراس محدود می گردد.

 

بهترین زمان سفر به دهکده زراس

اگر میخواهید از آب و هوای مطبوع و دل انگیز دهنده زراس لذت ببرید و در چمن زارهای زیبای منطقه گردش کنید، بهترین زمان برای سفر به این منطقه بهار است و در صورتی که به طبیعت پاییزی علاقمند هستید هم میتوانید از مناظر رنگارنگ پاییز این منطقه لذت کافی ببرید.  البته گرمای فصل تابستان در منطقه زراس طاقت فرسا نیست و میتواند صبح زود یا بعد از ظهر بدون نگرانی از گرما در این منطقه به طبیعت گردی بپردازید.

 بیشتربخوانید:

توصیه های طلایی به مسافران مناطق گرم

 

 

 

امکانات رفاهی و اقامت در دهکده زراس

از آنجا که دهکده زراس در حال توسعه برای گردشگری است امکانات اسکان بسیار متنوعی با تمام سلیقه و بودجه ها در این منطقه فراهم است. میتوانید با اقامت در هتل های چهار ستاره ،  ویلاها و سوئیت ها و خانه های بومگردی از چشم انداز زیبای دریاچه زراس لذت ببرید یا این که در دل طبیعت چادر بزنید. زراس اولین دهکده هوشمند در خاورمیانه است که در فاز اول آن که ساخت 180 ویلای دوبلکس و تربلکس بوده است از کلیدها و ترموستات های تاچ هوشمند استفاده شده است.

بیشتربخوانید:

طبیعت رویایی روستای ناش

 

برچسب ها: طبیعت، سفر، توریست، ایرانگردی، سفر نوروزی، جاذبه های گردشگری، خوزستان تعداد بازديد: 243 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز