Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 18:19

2
فروردین
شهرهای رویایی ایران برای سفرهای نوروزی

شهرهای رویایی ایران برای سفرهای نوروزی

شمال اولین کلمه‌ای است که با شنیدن نام سفر عید در ذهنمان خطور می‌کند. کلمه بعدی چیست؟ کلمه بعدی ترافیک است. سال‌هاست که دیگر این مردم زیبا و دوست‌داشتنی تنها به شمال بسنده نمی‌کنند

تحریریه زندگی آنلاین : شمال اولین کلمه‌ای است که با شنیدن نام سفر عید در ذهنمان خطور می‌کند. کلمه بعدی چیست؟ کلمه بعدی ترافیک است. سال‌هاست که دیگر این مردم زیبا و دوست‌داشتنی تنها به شمال بسنده نمی‌کنند و اهداف زیبایی را برای سفر نوروزی خود انتخاب می‌کنند. می‌خواهیم این سؤال کلیشه‌ای و البته قابل تأمل را بار از شما بپرسیم. چرا با وجود این همه مقصد داخلی شگفت‌انگیز به شهرهای همیشه شلوغ شمال برویم؟ شهرهای ایران به واقع شگفت‌انگیزترین مکان برای سفر داخلی در عید هستند. کجا؟ در ادامه به معرفی بهترین مکان‌ها برای سفر داخلی در عید می‌پردازیم و بهترین شهر برای مسافرت عید نوروز را معرفی می‌کنیم. البته منظور ما از شهر، شهرهای زیبایی است که می‌توانید در نوروز از سفر به آن‌ها لذت ببرید.

 بیشتربخوانید:

ایرانگردی با بچه ها

 

به نظرتان بهترین مکان برای سفر داخلی در عید نوروز امسال چه شهرهایی می‌تواند باشد؟

نوروز همیشه از بهترین فصل‌های سال است و سفر در نوروز حال و هوای دیگری دارد. برای انتخاب مقصد سفری بیشتر اوقات سردرگم می‌شویم و هریک از اعضای خانواده نظری می‌دهند. اما به نظرتان کدامیک از شهرهای کشور برای سفر در نوروز بهتر هستند؟ خب مسلماً آب‌وهوای شهری که می‌خواهیم به آن سفر کنیم اهمیت ویژه‌ای دارد و اگر به دنبال سفری کم هزینه باشید، چه چیزی بهتر از سفرهای داخلی؟ پیش از هر چیز باید به این موضوع اشاره کنیم که اگر می‌خواهید با کمبود موجود بلیط مواجه نشوید، هرچه زودتر به رزرو آنلاین بلیط بپردازید. چرا که برای مثال همیشه خرید بلیط قطار تهران به مشهد پر طرفدار است و این تقاضا در نوروز بیشتر هم می‌شود!

 

به بهترین مکان برای سفر داخلی در عید چطور جایی است؟

بهترین مکان برای سفر داخلی در عید شهر یا مکانی است که هنوز به آن سفر نکرده‌اید. چند نفر از ماه تجربه سفر به تمام شهرهای ایران را دارد؟ هر یک از شهرهای ایران با سوپرایزهای که برای شما دارد می‌تواند بهترین مکان برای سفر داخلی در عید نوروز باشد. این مکان شاید یک شهر باشد یا شاید یک مکان منحصر به فرد باشد که در ادامه به معرفی تک به تک این مکان‌ها می‌پردازیم. با سفر به شهرهای مختلف ایران تجربیات جالبی به دست می‌آورید. تجربیاتی که نه تنها لذت بخش هستند، بلکه گامی مهم در جهت افزایش آگاهی اجتماعی و فرهنگی و فکری شما خواهد بود. با مردم شهرهای مختلف و سنت‌ها و فرهنگ زیبای آن‌ها آشنا می‌شوید. غذاهای جذاب و خاصشان را می‌چشید و مهمان‌نوازی و مهربانی‌شان را لمس می‌کنید. اگر این ایده در ذهن شما وجود دارد که برخی شهرهای ایران امکانات کافی برای تفریح و آسایش شما را ندارند سخت در اشتباهید. کافی است پس از انتخاب مکان مورد نظر خود جستجویی ساده در مورد امکانات رفاهی و تفریحی محل مورد نظر داشته باشید تا با گزینه‌های زیادی روبه‌رو شوید.

  بیشتربخوانید:

سفر به خنک ترین مناطق ایران در گرم ترین فصل سال

سفر به همدان

زنجان تاریخی

 

 

 

تعطیلات نوروز را به نصف جهان بروید

اصفهان از شهرهای بسیار زیبای کشور است که در هر فصلی از سال دیدنی است. اصفهان شهر معماری‌های جذاب و تحسین برانگیز، آثار تاریخی معروف، آب و هوایی دلچسب و بسیاری از کاخ‌ها، مساجد و مناره‌های پر نقش و نگار است. همین آثار فرهنگی تاریخی است که باعث شده اصفهان لقب نصف جهان را به خود اختصاص بدهد.

اصلاً باید اصفهان را یک موزه زنده بدانیم و هر کوچه و خیابانش حرفی تازه برای گفتن دارد. اصفهان در همه فصل‌های سال شلوغ است و در فصل بهار شلوغ‌تر، اما نمی‌شود زیبایی‌های اصفهان را در نوروز نادیده گرفت و به خاطر شلوغ بودن از دیدارشان صرف نظر کرد. به این موضوع هم توجه کنید که فقط در عید نوروز می‌توانید از زیباترین جلوه مدرسه چهارباغ دیدن کنید.

آب‌وهوای اصفهان هم در فصل نوروز جذابیت‌های خاص خود را دارد و اگر به سی‌وسه‌پل سری بزنید، حتماً هوای آوازخوانی به سر شما هم می‌زند. مسجد شیخ لطف‌الله، عالی‌قاپو، عمارت توحید، عمارت چهل‌ستون، هشت‌بهشت و رکیب خانه از بهترین مکان‌های شهر اصفهان است که حتماً باید در عید نوروز از آنها دیدن کنید. اطلاعات بیشتر مورد نیاز خود را در راهنمای سفر به اصفهان ببینید!

 

شیراز، دیدنی‌ترین شهر ایران در نوروز

شهری که گردشگران تمام دنیا آن را به چشم یک گنجینه می‌بینند و مردم خودمان آن را بوسیده‌اند و کنار گذاشته‌اند تا خاک بخورد. به واقع قدر شیراز را نمی‌دانیم. در این شهر به‌قدری مکان‌های جذاب و گردشگرخیز وجود دارد که احتمالاً سفرهای شما نیز مانند اپیزودهای مختلف جنگ ستارگان یا هری پاتر ادامه‌دار خواهد بود و برای دیدن جذاب‌ترین نقاط آن باید بارها به این شهر سفر کنید.

البته در نوروز به اندازه کافی تعطیلات هم خواهید داشت تا بتوانید از تمام جاذبه‌های دیدنی شهر دیدن کنید. حتماً در سفر خود به شیراز دیدار از آرامگاه حافظ، آرامگاه خواجوی کرمانی، آرامگاه سعدی، ارگ کریم‌خان، باغ جهان‌نما، باغ ارم، باغ تخت، باغ چهل‌ تن، باغ دلگشا، باغ عفیف‌آباد، باغ نارنجستان قوام، باغ هفت‌ تن، خانه صالحی، چاه مرتاض علی و حمام باغ نشاط را مد نظر قرار دهید. البته دیدنی‌های شهر شیراز تنها به این موارد خلاصه نمی‌شود، پس خیالتان راحت باشد که برای تمام ۱۲ روز تعطیلات نوروزی جایی برای دیدن خواهید داشت. برای اطلاعات بیشتر سری به مقاله جاذبه‌های دیدنی شیراز بزنید.

 بیشتربخوانید:

کاشان و دیدنی هایش

سفر به کرمان تاریخی

فسا؛ شهر بهار نارنج

 

 

 

شهر جهانی یزد برای عید منتظر شماست!

یزد از جمله شهرهای کشور است که هیچ‌وقت از سفر به آن و دیدار از جاذبه‌هایش خسته نمی‌شود. شهر یزد همیشه چیزی برای غافلگیر کردنتان دارد. زیبایی‌های یزد به قدری زیاد هستند که نمی‌توان سقفی بر آنها گذاشت. از لهجه شیرین یزدی، تا آثار تاریخی و جهانی و خونگرمی و میهمان‌نوازی مردمانش همگی جاذبه‌هایی است که باید از آها دیدن کنید. شهر یزد در سال ۱۳۹۶ در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید و دومین شهر تاریخی دنیا به حساب می‌آید.

اگر تابحال نمی‌دانستید باید بگوییم که معنی یزد، پاک و مقدس و یا سرزمین خداست. البته در بعضی معنای به شهری که انسان در آن به خدا نزدیک می‌شود هم گفته شده است. قدم زدن در کوچه باغ‌های خشتی و گلی یزد حال هوای بسیار خوبی دارد و خصوصاً اگر در فصل نوروز به دیدار آنها بروید، از هوای دلچسب بهاری یزد هم استفاده خواهید کرد.

شاید به همین خاطر است که یزد را به نام نگین کویر ایران می‌گویند! در سفر به یزد حتماً از مسجد جامع کبیر، مسجد امیر چخماق، خانه ملک‌التجار، مسجد ملااسماعیل، باغ دولت‌آباد، آب‌انبار شش بادگیر و برج ساعت نیز دیدن کنید. خالی از لطف نیست اگر زمانی را هم صرف مطالعه آشنایی با جاذبه‌های دیدنی یزد کنید.

 

محلات و طبیعت و تفریحات سالم

از آنجایی که محلات در بهار آب‌وهوا و طبیعت شگفت‌انگیزی دارد، مردم ایران از تمام شهرها برای تفریحات سالم به این مکان سفر می‌کنند. البته در ایام عید این مکان ممکن است کمی شلوغ‌تر از رسم همیشگی باشد، اما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد سفر در ایام عید را ندارید، حداقل در اردیبهشت‌ماه و در اوج خلوتی این مکان سفری ۳ ۴ روزه به محلات داشته باشید. از هرکس که در مورد محلات بپرسید، قطعاً آن را شایسته حضور در لیست بهترین مکان برای سفر داخلی در عید می‌داند.

 

نوروز، بهترین آب‌وهوای شهر تاریخی کرمان را تجربه کنید

استان کرمان با ارگ تاریخی‌اش در دنیا معروف و بزرگترین سازه خشتی دنیاست. شهر شعر و افسانه، تل ابلیس، تپه یخی و شهداد از زیباترین جاذبه‌های دیدنی دنیا در این شهر است! اگر اهل ماجراجویی در دل تاریخ و تمدن‌ها پیشین ایران هستید، بهترین شهر ممکن برای سفر کرمان است.

بهترین زمان ممکن برای سفر به کرمان هم نوروز و فصل عید می‌باشد که هوا هنوز خیلی گرم نشده است.

  بیشتربخوانید:

پیش به سوی تبریز

گشتی در مازندران شرقی

گردنه حیران و ما حیران در آن

 

 

 

سفر به سرزمین آبشارها در ایام عید

یکی از بهترین مکان‌ها برای سفر داخلی در عید استان لرستان است. استان لرستان پر است دشت‌های شگفت‌انگیز، آبشارهای زیبا و جنگل‌های دنج و دست نخورده. علاوه بر این جاذبه‌های تاریخی همچون قلعه فلک‌الافلاک نیز به این شهر اعتباری تاریخی بخشیده‌اند. حتماً در سفر به کرمان از مسجد ملک دیدن کنید. مسجد ملک از بناهای مقدس گذشته ایران است و یکی از مهمترین اثرهای تاریخی کرمان هم هست که قدمتی مربوط به سال‌های ۴۷۸ هجری قمری دارد. این بنا به دستور توران شاه سلجوقی پایه‌گذاری شد. از دیگر بناهای تاریخی کرمان که حتماً باید از آنها دیدن کنید مسجد جامعه مظفری و مسجد پامنارند که تاریخ ساختشان به قرن هشتم باز می‌گردد.

 

تحویل سال در کنار بارگاه امام رضا (ع) صفای دیگری دارد!

مشهد همیشه از پر رفت و آمدترین شهرهای کشور است و در هر فصل سال که باشیم پرواز تهران به مشهد و مسیرهای قطاری‌اش شلوغ و پر حرکت‌اند. اما سفر به مشهد در نوروز و تحویل سال در کنار پنجره فولاد، یا گنبد طلایی امام رضا شور و حال دیگری دارد. مجموعه رضوی مشهد در تمام طول سال میزبان مسافران داخلی و خارجی بسیاری است، و به قدری دیدنی است که هرگز از شلوغی آن خسته نمی‌شوید.

 بیشتر بخوانید:

ترفندهایی برای تشخیص صنایع دستی اصل از تقلبی

آداب سوغاتی خریدن که هر مسافری باید بداند!

سوغاتی‌های شیراز را بیشتر بشناسید

 

 

 

سفر به مشهد در نوروز

آرامشی که در کنار ضریح امام رضا به دست می‌آورید خستگی سفری طولانی را از تنتان خارجی می‌کند و چه زمانی بهتر از تعطیلات نوروزی برای سفر به مشهد؟ در سفر خود می‌توانید از تمام جاذبه‌های دیدنی، تاریخی و تفریحی مشهد هم دیدن کنید و سفری لذت بخش داشته باشید. دیدنی‌های دیگر مشهد مانند غار و سد کارده، روستای پاژ، روستای تغندر، طرقبه، پارک جنگلی و باغ‌وحش وکیل‌آباد، موزه مردم‌شناسی، حمام مهدی قلی بیک و آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی را هم در فهرست مکان‌های دیدنی مشهد قرار دهید و حتماً سری هم به آنها بزنید.

 

سفر عید با هدف تفرش‌گردی

آبشار قطره باران، روستای خانک، آب انبار بلور، چشمه آب معدنی گراو، مسجد جامع شش ناو غار امجک و چند مکان دیگر تنها یک شهر در یکی از استان‌های کشور زیبایمان است. این شهر با جاذبه‌های طبیعی خود به شهرت زیادی رسیده است و حتی گردشگران خارجی زیادی نیز برای بازدید از جاذبه‌های این شهر به تفرش سفر می‌کنند

قرار نیست هر زمان که نام شمال را می‌شنوید، تصویر جاده‌های پیچ در پیچ و ترافیک وحشتناک آن در ذهنتان تداعی شود. کافیست سفری به گیلان و روستاهای زیبای شمال کشور داشته باشید تا به دیدگاهی دیگر از زیبایی‌های طبیعت شمال دست پیدا کنید. روستاهای زیبایی در شمال کشور وجود دارد که کاملاً دست نخورده و دنج هستند. هوای شمال در عید نوروز معمولاً به طرز شگفت‌انگیزی خوب است. به خصوص در استان گیلان شما می‌توانید بهشت را با چشمان خودتان ببینید. البته هوای شمال در اثر باران‌های مداوم ماه‌های فروردین ممکن است کمی طوفانی هم باشد. بنابراین لازم است پیش از سفر از شرایط آب و هوایی مقصد تا چند روز آینده آگاه باشید. در مقاله زیباترین روستاهای شمال با چند مورد از این روستاهای شگفت‌انگیز روبه‌رو خواهید شد. با دیدن این تصاویر احساس می‌کنید که در ایران نیستید.

 

گیلان، زیباترین مقصد برای سفری نوروزی

سفر به شمال کشور همیشه پرطرفدار است و جاذبه‌های خاص خود را دارد. اما چطور می‌شود در تعطیلات نوروزی سری به سرسبزترین منطقه خطه سرسبز شمال نزد؟ گیلان با آب‌وهوای دلچسب، مردم میهمان‌نواز و خون گرمش از بهترین مقاصد سفری نوروزی شماست. برای تجربه خاطره‌ای به‌یادماندنی از سفر به گیلان بهتر است فصل عید را مد نظر داشته باشد. هم از هوای فوق‌العاده‌اش لذت می‌برید، هم باران‌های دلچسب بهاری پیش روی شماست و هم بیشترین زمان ممکن برای گردش در جنگل‌های بکر گیلان را خواهید داشت. در سفر به گیلان حتماً از ماسوله، باغ محتشم و عمارت کلاه‌فرنگی رشت، سد و دریاچه سقالکسار، خانه میرزا کوچک خان جنگلی، موزه میراث روستایی، پارک جنگلی سراوان، بقعه دانای علی، تالاب انزلی، قلعه رودخان فومن، قلعه بین لیسار، ساحل گیسوم و جنگل اسالم هم دیدن کنید.

 

مازندران ایران، طبیعتی آرامش‌بخش برای رفع خستگی یکسال!

مازندران همیشه از شهرهای پر طرفدار و پر مسافر کشور است و طبیعت بکر و زیبایش نگاه هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. در تمام سال تورهای بسیاری نیز برای دیدار از مازندران برگزار می‌شود ولی طبیعت بکر و رؤیایی، دریای سبز و جنگل‌هایش در نوروز دیدنی‌ترند. آبشار شاهان دشت آمل، تالاب فراخین نوشهر، جنگل دو هزار تنکابن، چشمه‌های باداب سورت ساری و دشت دریاسر تنکابن از جاذبه‌هایی است که در سفر به مازندران منتظر شما هستند.

 

 

تعطیلات عید نوروز در سواحل نیلگون خلیج‌فارس

وقتی حرف از سفر به جنوب می‌شود، امکان ندارد به سواحل نیلگون خلیج‌فارس فکر نکنیم. سفر به جنوب کشور همیشه جذابیت‌های بسیاری دارد و بهترین زمان برای لذت بردن از آب‌وهوای شهرهای جنوبی فصل نوروز است. در تعطیلات عید هنوز نه هوا خیلی گرم است و نه دیگر از سرمای زمستان خبری هست. نوروز بهترین زمان ممکن برای سفر به شهرهایی مانند بوشهر است و لذت بردن از نسیم بهاری دریا یا حتی تجربه ماهیگیری!

 

دیدار از بنادر بوشهر در نوروز

از مردم بوشهر اولین چیزی که در ذهن دارم این است که اگر چشم در چشمشان بیندازید، لبخندی پر مهر تحویل می‌گیرید. اینکه می‌گوییم در حد شعار نیست. کافیست مراوده‌ای با مردم بوشهر داشته باشید تا متوجه این موضوع شوید. جاذبه‌های طبیعی این شهر و سوغات آن (خرما، ارده، خارک پخته) از جذابیت‌های این شهر است. بندر بوشهر قدمتی تاریخی نیز دارد و در دوره ساسانی؛ به دستور اردشیر ساسانی بنا شده است. بندری که امروزه به نام بندر بوشهر شناخته می‌شود و نادرشاه افشار هم برای گسترش هرچه بیشتر این بندر جنوبی زحمات بسیاری کشید. اگر برای سفر در نوروز بوشهر را انتخاب کردید حتماً دیدار از ریشهر، آب انبار قوام، خانه قاضی، عمارت ملک، گوردختر، عمارت دهدشتی، مدرسه گلستان، امامزاده عبدالمهیمن، قبر ژنرال انگلیسی، آرامگاه اصفهانی، معبد خدادریا، کلیسای مسیح مقدس، قلعه هندی‌ها، کنیسه یهودیان، قبرستان انگلیسی‌ها و عمارت حاج رئیس را هم در لیست سفر خود قرار دهید.

 

بهترین آب‌وهوای نوروزی در قشم

جزیره قشم در جنوب کشور از دیدنی‌ترین مناطق ایران است. جزیره قشم به خصوص در فصل بهار دیدنی‌تر می‌شود و آب و هوایی معتدل برای لذت بردن از سفر پیش روی شماست. مکان‌هایی مانند جنگل‌های دریایی حرا تا دره ستارگان منتظر شما هستند تا تجربه‌ای تکرار نشدنی از سفری نوروزی را در اختیارتان بگذارند. اگر در تعطیلات نوروز به قشم رفتید حتماً از غار نمک، انجیر معابد، غار خربز، سد گوران، قلعه قشم و دره ستارگان دیدن کنید.

 

کیش، سفر به سرزمین جشنواره‌های نوروزی

در ایام عید، در جزیره کیش جشنواره‌هایی برگزار می‌شود که می‌تواند به جذابیت‌های این مکان برای سفر در ایام عید بیفزاید. آب‌وهوای جزیره کیش در فصل بهار و در ایام عید کاملاً معتدل بوده و زمان خوبی برای لذت بردن از جذابیت‌های طبیعی این مکان است.

 

سفر عید به مقصد سیستان و بلوچستان

استان سیستان و بلوچستان و شهر چابهار یکی از مکان‌هایی است که با وجود دارا بودن زیبایی‌های بسیار به‌هیچ‌وجه موردتوجه گردشگران داخلی نیست. آب‌وهوای این شهر در فصل بهار نسبتاً معتدل است. ترکیبی از آب‌وهوای معتدل، آثار تاریخی شگفت‌انگیز استان و جاذبه‌های طبیعی بندر چابهار و استان سیستان و بلوچستان می‌تواند به‌راحتی هر کسی را برای سفر به این مکان ترغیب کند. از نظر نویسنده این مطلب، سیستان و بلوچستان به عنوان بهترین مکان برای سفر داخلی در عید شناخته می‌شود.

 

برچسب ها: مسافرت، سفر، تعطیلات نوروزی، ایرانگردی، جاذبه های گردشگری، ماسوله، مشهد، عیدنوروز، شهرهای ایران تعداد بازديد: 308 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز