Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 23:54

2
مرداد
چگونه از تخفیف گروهی ایرلاین ها بهره مند شویم

چگونه از تخفیف گروهی ایرلاین ها بهره مند شویم

با توجه به شرایط اقتصادی امروزه و نوسان زیاد در نرخ بلیط های هواپیما، اکثر افراد سعی می کنند که تا حد امکان از تهیه و رزرو بلیط سود کنند.

 با توجه به شرایط اقتصادی امروزه و نوسان زیاد در نرخ بلیط های هواپیما، اکثر افراد سعی می کنند که تا حد امکان از تهیه و رزرو بلیط سود کنند. قیمت بلیط هوایپما نسبت به نوع شهر و مقصد، متفاوت هستند و برای رفتن به شهرهای خارجی هم که باید کلا هزینه زیادی را پرداخت، زیرا کمتر شهرها و کشورهایی بلیط مستقیم دارند و بقیه با پروزهای مختلف در شهرهای دیگر، صورت می گیرد.


برای تهیه کردن بلیطی که کاملا به صرفه باشد و قیمت کمتری داشته باشد، راهکارهای زیادی وجود دارد که در ادامه آن ها را برای شما شرح می دهیم. پس اگر قصد دارید روش های تهیه کردن بلیط ارزان را یاد بگیرید و از‌تخفیف های به خوبی مطلع شوید، حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

چگونه می توان از تخفیف ها آگاه شد؟

اگر جزو افرادی باشید که زیاد به سفر با هواپیما را تجربه کرده باشید، قطعا نام بلیط های چارتر به گوش تان خورده است. برای آگاه شدن از تخفیف و بلیط چارتر، راهکارهایی وجود دارد که بتوان آن ها را رزرو و تهیه کرد.

می توان در سایت ها و اپلیکیشن های مربوطه ثبت نام کرد؛ آن ها زمان فروش بلیط های تخفیف دار را مربوط به هر ایرلاین متفاوتی اطلاع می دهند و پس از اتمام فروش می توان آن ها را رزرو کرد. همچنین می توان در فضای مجازی و شبکه های مختلف هم عضو شد.

 مثلا در اینستاگرام پیج سایت های معتبر را دنبال کنید، آن‌ها با به اشتراک گذاری پست و استوری، از بلیط های تخفیف خورده، شما را مطلع می کنند.

مزایای خرید بلیط های تخفیف خورده و ارزان قیمت

امروزه می توان بلیط ها را هم به صورت آنلاین و هم از طریق دفاتر فروش، خریداری و رزرو کرد. اما تا آنجایی که سایت ها، اپلیکیشن ها و... می توانند شما را از این تخفیفات آگاه کنند، دفاتر فروش اسمی از آن ها نمی برند.

 اگر بتوانید کار با این وب سایت ها واپلیکشن ها را یاد بگیرید، دیگر نیازی نیست که وقت خود را در دفاتر به هدر دهید، تنها با چند کلیک، بلیط مورد نظر شما رزرو و خریداری می شود. همچنین می توانید از این بلیط های تخفیف دار که بسیار مفید هستند هم استفاده کنید.


شاید در نظر اول این بلیط های ارزان قیمت تفاوتی با بلیط های معمولی نداشته باشند، اما فواید و نکات مثبتی دارند که برخی از آن ها عبارت اند از:

صرفه جویی در هزینه

اولین ‌نکته که در خصوص خرید بلیط های ارزان قیمت وجود دارد، صرفه جویی زیاد در هزینه ها است. تا کنون مواردی پیش آمده که قصد سفر در ایام پر سفر را داشته باشید و  بلیط مناسبی نیابید؟ در این مواقع پیدا کردن یک بلیط ارزان قیمت با شماره صندلی مناسب، بسیار سخت و دشوار است.

 اگر بتوانید در این مواقع بلیط های چارتر یا تخفیف خورده را خریداری کنید، در هزینه ها صرفه جویی بسیاری کردید، زیرا همان طور که گفتیم، قیمت بلیط های هواپیما با توجه به اقتصاد در نواسان است. همچنین  بلیط های ارزان قیمت با توجه به این پر طرفدار هستند زود تمام می شوند، اگر از شبکه های مجازی و یا سایت ها متوجه شوید که شروع تخفیفات از چه زمانی است، راحت می توانید بلیط ارزان قیمت خود را تهیه کنید.

خوب بودن بلیط ها و ایرلاین ها

همیشه هم بلیط های ارزان قیمت، بد نیستند. در اکثر مواقع و بلیط های چارتر، شرکت های بزرگ هواپیمایی تخفیفات بزرگی را بر روی برخی از سفر ها می زنند تا جذب مخاطب کنند. یا این که بلیط هایی را در معرض تخفیف قرار می دهند که مشتریان زیادی دارند.

به عنوان مثال بلیط هواپیما تهران مشهد، یکی از پر طرفدار ترین بلیط ها است و همیشه جزو بلیط های چارتر و تخفیف خورده است. البته این نکته را هم اضافه کنیم که بلیط های تخفیف خورده و ارزان قیمت، مربوط به شرکت های بزرگ نیستند، در برخی از مواقع هم شرکت ها و ایرلاین های کوچک این کار را برای جذب مخاطبان انجام می دهند تا کمی شناخته شوند. یازهم ذکر می کنیم، ممکن است ‌که بلیط های خوب را تخفیف‌ بزنند تا افراد بیشتری آن را خریداری کنند.

چگونه سفر را با کمتری هزینه ممکن بگذرانیم؟

معمولا بیشتر هزینه به خرید بلیط و رزور هتل و... باز می گردد. برای این که سفری کم هزینه تر داشته باشید، می توانید هزینه اقامت های هتل را کاهش دهید و از هتل هایی استفاده کنید که نرخ کمتری نسبت به بقیه دارند.


 معمولا تمام هتل ها خدمات یکسانی را ارائه می دهند و فقط با چند آپشن اضافه یا تعداد ستاره، نرخ را بالا می برند. در خصوص خرید بلیط هم راهکارهایی وجود دارد که باعث می شود هزینه سفر تا حد امکان کاهش یابد که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

استفاده کردن از سفرهای توقف دار

همیشه تا نامی از سفرهای توقف دار می آید، تمام افراد سعی می کنند تا حد امکان از آن دوری کنند. اگر می خواهید که هزینه کمتری را بابت پرداخت بلیط کنید، می توانید بلیط هایی را رزرو کنید که توقف دارند. برای این که مشکلی در کار هم پیش نیاید، می توانید چند ساعت جلوتر بلیط  را رزرو کنید تا به کارتان هم لطمه ای وارد نشود.

 به عنوان مثال، قصد دارید که بلیط هواپیما مشهد تهران را رزرو کنید، اگر این بلیط حدود یک الی دو ساعت توقف دارد، اصلا مشکلی نیست، زیرا شما در آخر به مقصد خود می رسید فقط ممکن است که دیرتر به مقصد برسید. پرواز های توقف دار، همیشه ارزلن تر از بلیط های عادی هستند و اگر نمی خواهید که هزینه ریادی را بابت پرداخت بلیط بپردازید، این بلیط ها گزینه مناسبی هستند‌.

خرید بلیط های چارتر

همان طور که در قسمت های بالا نیز ذکر کردیم، بلیط های چارتر، بلیط‌های ارزان قیمتی هستند که برخی از ایرلاین و شرکت ها آن ها را برای فروش می گذارند. این بلیط ها، بهترین گزینه برای افرادی هستند که می خواهند هم از سفر خود با بهترین ایرلاین لذت ببرند و هم به دنبال بلیطی هستند که رفت و برگشت آن ارزان قیمت باشد.

 

 برای خرید این نوع بلیط های می توانید به سایت های معتبر مراجعه کنید و حتی در پر سفر ترین ایام هم، آن ها را رزرو کنید. در کل بلیط های چارتر، مزایای زیاد دارند و استفاده کردن از آن ها ضرری ندارد بلکه، به صرف خریدار هم می باشد.

سفر نکردن در مواقع پر سفر

همیشه در زمان هایی که همه افراد قصد سفر دارند، معمولا قیمت بلیط ها هم افزایش می یابد. تابستان ها، نوروز و تعطیلات رسمی، بیشترین سفر کننده به شهرهای مختلف را دارند. زبرا افرادی هم کار آن ها تعطیل شده قصد استراحت و سفر دارند و به همین دلیل خود به خود قیمت ها افزایش می باید.

 اگر سفر شما مهم و کاری نیست، می توانید آن را به روز دیگری موکل کنید که قیمت ها نرخ عادی دارند و شهرها هم جمعیت های کمتری دارند. این گونه هم هزینه هتل و اقامتگاه برای شما کمتر و ارزان تر می شود و هم این که می توانید بلیط های چارتر یا تخفیف خورده را خریداری کنید.

 معمولا تخفیفات بلیط‌ها برای تابستان و نوروز بیشتر می شود، برای این که آن ها را هم از دست ندهید، می توانید چند روز بعد به خرید بلیط اقدام کنید. به عنوان مثال ۲۰ روز یا ۱۰ روز آخر اسفند، شلوغ ترین روزهای پر سفر هستند. زیرا افراد سعی می کنند تا تعطیلات عید خود را در شهر دیگری بگذارنند. شما می توانید در فروردین یا قبل از شروع تعطیلات برای خرید و رزرو اقدام کنید.

رزرو کردن بلیط از چند ماه قبل


برای این بلیط شما دچار نوسان قیمت نشود، می توانید آن را از چند ماه یا چند هفته قبل رزو کنید. یا اگر بلیط تخفیف داری را مشاهده کردید، آن را رزرو کنید تا تخفیفات هم شامل شما شود. توجه داشته باشید که حتی رزرو بلیط برای برخی از شهرها و کشورها، از ۱۱ ماه قبل هم آن را رزرو کنید. این گونه اگر بلیط تخفیف خورده ای را خریداری کنید، دیگر نیازی نیست نگران افزایش قیمت آن باشید، زیرا شما بلیط را قبلا با نرخ متفاوتی خریداری کرده اید.

جستجو در سایت های مختلف

برای خرید و رزرو بلیط سعی کنید تمامی سایت های معتبر را در خصوص خرید و فروش بلیط جستجو کنید تا همیشه بهترین قیمت را خریداری کنید. این موضوع درست است که با توجه به قوانین و استانداردها، قیمت ها تفاوتی با هم ندارند، اما برخی از سایت ها کارمزد بیشتری دریافت می کنند و همین موضوع هم سبب گرانی بلیط ها می شود‌.

به فرودگاه مقصد بی اهمیت باشید

شاید باور کردن این موضوع کمی دشوار باشد اما فرودگاه های معتبر و بین المللی، برای هر بلیط و پروازی کارمزد نسبتا زیادی کسب می کنند و همین موضوع هم سبب گرانی بلیط می شود. اگر فرودگاه اهمیتی ندارد می توانید از شهرهای کوچک تر استفاده کنید، این گونه هم از تجربه شهرهای جدید لذت می برید و هم هزینه سفرهای خود را کاهش می دهید.

برچسب ها: رزرو بلیط، بلیط چارتر، رپورتاژ آگهی تعداد بازديد: 4906 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز