Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 13:14

26
فروردین
گردشی خاطره انگيز با رعايت اين اصول

گردشی خاطره انگيز با رعايت اين اصول

البته انتخاب فضا و مکان گردش در همان ابتدای برنامه‌ریزی نقش بسزائی در انتخاب دیگر موارد لازم دارد. بنابراین، با توجه به شرایط مقصد، باید به دنبال وسایل و لوازم مورد نیاز بود.

تحریریه زندگی آنلاین : برای داشتن گردشی مطلوب، باید از قبل به فکر تدارک اسباب و ملزومات آن بود.

البته انتخاب فضا و مکان گردش در همان ابتدای برنامه‌ریزی نقش بسزائی در انتخاب دیگر موارد لازم دارد. بنابراین، با توجه به شرایط مقصد، باید به دنبال وسایل و لوازم مورد نیاز بود. گشت و گذار، در اصل به گذران جمعی اوقات فراغت در مکانی خارج از محل مسکونی و به خصوص در فضای باز، و سرگرم کردن خود با صرف غذا، بازی، گفتگو و سایر تفریحات گفته می‌شود. امروزه، گشت و گذار اغلب در محل‌های توسعه‌یافته و مجهز به تسهیلات رفاهی از جمله بوستان‌‌های ملی صورت می‌گیرد که کار را تا حد زیادی آسان کرده است.

 بیشتربخوانید:

در سفرهای ضروری چگونه از کرونا در امان باشیم؟

 

ادویه‌ها

نمک، فلفل، سس و در صورت نیاز ترشی، چاتنی و لیموترش را فراموش نکنید.

 

ساعت و زمان گردش

در انتخاب ساعت و زمان مناسب گردش دقت کنید. زیرا بیش‌تر اوقات شرایط طوری پیش می‌آید که ساعت‌های بیش‌تری را در آن‌جا سپری خواهید کرد. همچنین، حواستان به خوردنی‌هائی که داخل ماشین مانده است، باشد تا با گذشت زمان فاسد نشوند.

 

سبد گردش

بیش‌تر سبدهای گردش، سبدهای زیبائي هستند. ولی در واقع زیبائی ظاهر آن تأثیر خاصی بر گردش شما نخواهد داشت. سعی کنید از بردن ساک‌های خیلی بزرگ خودداری كنيد. زیرا مسافتی که باید با آن طی کنید، شما را خسته می‌کند. به این فکر نکنید كه بچه‌ها یا کسان دیگری هستند که در حمل آن کمکتان خواهند کرد. چون كه بچه‌ها به محض رسیدن، آنقدر هیجان‌زده هستند که شما را تنها خواهند گذاشت.

 

نوشیدنی

در گردش، همه چیز بستگی به خودتان دارد که آیا دوست دارید از ظروف چینی و یا از نوع پلاستیکی آن استفاده کنید. با این که کلمن سنگین است، ولی برای خنک نگه داشتن مایعات لازم می‌باشند. برای بچه‌ها، چه برای نوشیدن چای و یا مایعات گرم و چه برای مایعات خنک، از لیوان‌های پلاستیکی استفاده کنید. دربازکن را نیز فراموش نکنید.

 

دسر

شاید بهترین دسر برای بعدازظهر و بعد از صرف غذا، همان میوه‌های شسته و پوست گرفته‌ی فصل باشد.

 

میز

باید در ابتدا دید که با توجه به شرایط موجود، آیا قرار است غذا بر روی زمین خورده شود یا افراد روی صندلی می‌نشینند و نیاز به میز دارند. در صورت استفاده از میز، از نوع سبک، مقاوم و قابل حمل آن استفاده کنید. اگر از یک رومیزی پلاستیکی و ارزان استفاده کنید، تمیز کردن میز راحت‌تر و آسان‌تر خواهد بود.

 بیشتربخوانید:

روش های دورماندن از کرونا در سفرهای نوروزی

 

 

 

آب و هوا

 قبل از رفتن به گردش، از شرایط آب و هوا مطمئن شوید تا با توجه به آن شرایط، وسایل و لوازم مورد نیاز را همراه ببرید.

 

سرگرمی

افراد پرانرژی، دوست دارند که در چنین محیط‌هائی، بدوند و بازی کنند. بنابراین توپ، بدمینتون و... را فراموش نکنید. اگر امکان شنا وجود دارد، وسایل مورد نیاز را برای خود و اسباب بازی بچه‌ها را برایشان بردارید. برخی افراد ترجیح می‌دهند تا در فضاهای باز و سرسبز بیش‌تر مطالعه کنند و یا به موسیقی گوش دهند. ولی سعی کنند صدای آن را کم كنند تا مزاحم افراد دیگر نشود.

 

 

گرما و سرما

ضروری است غذا را در دماي مناسب نگه داری کرد. بهتر است غذاهای فاسدشدنی را تا حد امکان خنک نگاه داشت و آن‌ها را در ساعت‌های آخر ترک خانه تهیه کرد. امروزه، ابزار و وسایل متنوع و زیادی در اندازه‌های گوناگون وجود دارند که مواد غذائی را خنک نگاه می‌دارند. برای سهولت در حمل وسایل، بهتر است نوشیدنی‌ها و آب را درون فریزر گذاشت و بعد از یخ زدن آن‌ها را به همان شکل با خود برد. فلاسک‌های موجود در بازار- که غذا را گرم یا سرد نگه می‌دارند- گزینه‌ي مناسبی برای این روزها می‌باشند. ولی دقت کنید كه آن‌ها را صاف و ایستاده جابه‌جا كنيد تا نشکنند.

 

ظروف پذیرائی

در انتخاب ظروف مناسب برای پذیرائی از میهمانانتان دقت کنید. چراکه برخی ظروف به‌‌رغم حمل آسانشان، مناسب برای بعضی غذاها مانند استیک نيست. در چنین شرایطی، می‌توان از ظروف استیل و سبک استفاده کرد. قاشق، چنگال و چاقو را فراموش نکنید و سعی کنید دورشان را با پلاستیکی ببندید تا دستتان را نبرد.

 

 امنیت

اگر قصد دورشدن از محیط اطراف را دارید، به بقیه‌ي افراد بگوئید و نیز زمان برگشتتان را اطلاع دهید تا نگرانتان نشوند. اگر برای پخت و پز و یا ایجاد گرما آتش روشن کردید، به هنگام رفتن از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنید.

 

 

زباله

برای پاکیزه نگه داشتن محیط زیستمان، باید نهایت تلاش را کرد. اگر برای گردش به محیطی عمومی و مجهز می‌روید، دور انداختن آشغال و زباله در مکان‌های مشخص شده و سطل‌های موجود، کار راحتی است. ولی اگر به مکانی می‌روید که فاقد سطل است، از قبل با خود کیسه‌های زباله را ببرید و در هنگام برگشت، آن را در جائی مناسب دور بیندازید. یک اسفنج مرطوب همراه داشته باشید تا ظرف‌ها را با آن تمیز كنيد و بعداً در خانه خوب بشوئید.

 

زیرانداز

سعی کنید زیراندازی تهیه كنيد که زیرش ضدآب و نیز قابل شستشو باشد. البته چادرهای مسافرتی هم برای این مواقع خوب است و می‌توان آن را همراه خود برد. همچنین، باید بچه‌ها را به نحوی متقاعد کرد که بردن این گونه وسایل لازم است و تنها راه‌رفتن و دویدن نیست که گردش را شامل می‌شود. نشستن روی زمین برای برخی افراد دشوار است. پس باید برای آن‌ها صندلی‌های سبک و تاشو تدارک دید.

 

سایر لوازم

می‌توان با تهیه‌ي یک چتر سبک و ساده، از خود و مهمانانتان در برابر نور آفتاب و یا باران غیرمنتظره محافظت کرد. سعی کنید تا یک بارانی، یک کلاه و یک هوله‌ي اضافی همراهتان باشد تا اگر کسی فراموش کرده بود، به او کمک کنید. همیشه و حتا در هوای ابری ضدآفتاب را فراموش نکنید.

 

 

برچسب ها: مسافرت، سفر، ویروس کرونا، استان های قرمز تعداد بازديد: 293 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز