Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 15:12

14
آذر
۶ ترفند کاربردی برای گرفتن تلخی بادمجان

۶ ترفند کاربردی برای گرفتن تلخی بادمجان

اگر بعد از خریدن و یا سرخ کردن بادمجان متوجه تلخی آن شدید، با چند ترفند ساده این مشکل را بر طرف کنید.

بادمجان جزو آن دسته از صیفی جاتی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند؛ چرا که می‌توانند غذا‌های مختلفی را با آن طبخ کنند؛ به همین دلیل هنگام خرید بادمجان سعی می‌کنند بادمجان‌ها سالم و بدون لکه باشد؛ اما در بیساری از مواقع بازهم شاهد آن هستیم که بادمجان‌ها بعد از پوست گرفتن و یا حتی طبخ، تلخ هستند؛ در صورتی که بعد از سرخ کردن بادمجان متوجه تلخی آن شدید، قبل از آنکه آن را دور بریزید ترفند‌هایی را که در ادامه این مطلب از دلتامگ گفته می‌شود را امتحان کنید.

چگونه تلخی بادمجان را بگیریم

به گزارش دلتا؛ بسیاری از ما می‌دانیم که برای گرفتن تلخی بادمجان قبل از سرخ کردن، آن را در آب نمک قرار می‌دهیم؛ اما برای گرفتن تلخی بعد از پخت، روش‌های متفاوتی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

 

قرار دادن بادمجان در فریزر

یکی از بهترین ترفند‌هایی که برای از بین بردن تلخی بادمجان قبل از پخت و یا سرخ کردن می‌تواند انجام داد فریز کردن آن است، در این روش ابتدا بادمجان‌ها را پوست گرفته و بعد به صورت ورقه‌های نازک برش بزنید؛ سپس آن‌ها را درون فریزر به مدت ۵ ساعت قرار دهید تا کاملا یخ بزنید؛ بعد از گذشت این مدت زمان، بادمجان‌ها را از فریز درآورده و اجازه دهید تا یخ آن‌ها کاملا آب شد، سپس بادمجان‌ها را با دست فشار دهید تا آب تیره رنگی از آن خارحج شود؛ با این روش تلخی بادمجان‌ها به طور کامل از بین می‌رود.

بیشتربخوانید:

ترفندهای گرفتن تلخی بادمجان

 

 

 

استفاده از نمک برای گرفتن تلخی بادمجان

استفاده از نمک رایج‌ترین روشی است که با استفده از آن تلخی بادمجان را از بین می‌برند؛ در این روش کافی است بادمجان‌ها را به همان شکل پوست گرفته و به مدت ۳۰ دقیقه در یک ظرف آب و نمک قرار دهید؛ بعد از گذشت این مدت زمان آب اضافه بادمجان‌ها را خالی کرده در هرکدام از آن‌ها را با استفاده از دست فشار دهید.

خارج کردن هسته بادمجان

این روش گرفتن تلخی بادمجان تا حدودی مطمئن‌تر از باقی روش‌ها است؛ چرا که هسته‌های بادمجان عامل اصلی تلخی آن است؛ در این روش با استفاده از یک چاقو تیز، بعد از آنکه بادمجان‌ها را برش زدید، هسته آن‌ها را خارج کنید. البته لازم به ذکر است اگر زمان کمی برای درست کردن غذا دارید، ابتدا روش‌های قبل را امتحان کرده و در صورتی که جواب نگرفتید این روش را به کار ببرید.

آبلیمو برای گرفتن تلخی بادمجان

آبلیمو نیز یک روش جالب برای از بین بردن تلخی است؛ از مهم‌ترین مزیت این روش این است که می‌توانید از آن برای بادمجان‌های تکه شده و یا درسته استفاده کیند؛ در این روش ابتدا درون ظرفی مناسب مقداری آب ریخته و ۲ قاشق آبلیمو به آن اضافه کنید؛ سپس بادمجان‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه درون ظرف قرار دهید؛ سپس مانند روش‌های قبل بعد از گذشت این مدت زمان، بادمجان‌ها را از آب خارج کرده و اجازه دهید تا خشک شوند.

بیشتر بخوانید:

2 ترفند برای سرخ کردن بادمجان با روغن کم

4ترفند برای گرفتن تلخی بادمجان

 

 

 

گرفتن تلخی بادمجان پس از پخت

تلخ بودن بادمجان بعد از پخت، می‌تواند برای ما بسیار چالش برانگیز باشد خصوصا در مواقعی که زمان برای آشپزی مجدد نداریم؛ در چنین شرایطی اگر بادمجان بیش از اندازه تلخ نیست، می‌توانید با اضافه کردن مقداری آبغوره، تلخی را از بین ببرید؛ روش موثر دیگری که می‌توانید در چنین شرایطی به کار ببرید، انداختن یک عدد هویج یا سیب زمینی درون غذا است؛ در این روش اجازه دهید سیب زمینی یا هویج به طور کامل با غذا بپزد و بعد آن را دور بیندازید.

روش دیگر هم وجود دارد که برای خیلی از غذا‌ها مناسب نیست، ولی در تهیه غذا‌هایی مانند خورش بادمجان می‌توانید از آن استفاده کنید. در این روش مقداری زعفران را با آب جوش دم کنید، سپس با مقداری شکر ترکیب کنید و به غذا اضافه کنید.

گرفتن تلخی بادمجان پس از سرخ کردن

اگر بادمجان را سرخ کرده اید و درون فریزر قرار داده اید و هنگام استفاده متوجه تلخی بیش از حد آن شدید، بهتر است قبل از آنکه بادمجان‌ها را دور بیندازید از مقداری آبغوری استفاده کنید.

برچسب ها: بادمجان، گرفتن تلخی بادمجان تعداد بازديد: 70 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز