Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:14

20
شهریور
نگهداری مواد غذایی در فریزر

نگهداری مواد غذایی در فریزر

در مورد سبزیجات (باقلا سبز، لوبیا سبز، نخود فرنگی، بامیه، ... ) و میوه‌‌‌هایی (تمشک، آلبالو، گیلاس، ...) که تولید آن‌ها تنها در فصول خاصی از سال امکانپذیر بوده و یا اینکه از عمر نگهداری کوتاهی برخوردار بوده

تحریریه زندگی آنلاین :  در مورد سبزیجات (باقلا سبز، لوبیا سبز، نخود فرنگی، بامیه، ... ) و میوه‌‌‌هایی (تمشک، آلبالو، گیلاس، ...) که تولید آن‌ها تنها در فصول خاصی از سال امکانپذیر بوده و یا اینکه از عمر نگهداری کوتاهی برخوردار بوده و نمی‌توان آن‌ها را برای فصول دیگر سال نگهداری کرد نیز بحث فریز کردن مطرح می‌‌شود که چنان چه به سرعت و پس از خرید و با رعایت اصول بهداشتی انجام پذیرد باعث حفظ ارزش غذایی ان نیز می‌‌شود. با انجماد صحیح میوه‌‌ها و سبزی‌‌ها می‌‌توانیم در تمام فصول و طول سال آنها را در دسترس داشته باشیم و به رژیم غذایی خود بیفزاییم. برای فریز کردن میوه‌‌ها نیازی به اضافه کردن نمک نیست. افزودن نمک احتمال از دست دادن مواد مغذی را افزایش می‌‌دهد.  برای فریز کردن سبزی‌‌ها تمام مراحل چیدن، پوست گیری، خرد کردن و تمیز کردن باید انجام بگیرد. اما برای میوه یا سبزی‌هایی که آبدار هستند و ظرف چند روز مصرف نمی‌شوند بهتر است برای فریز کردن پوست و مغز آن‌ها از هم جدا نشوند.

 

بیشتربخوانید:

نان و شیرینی را چقدرمی توان نگهداری کرد؟

اگر قصد نگهداری طولانی‌مدت گوشت را دارید، باید بلافاصله و با حداکثر سرما آن را منجمد کنید تا کیفیت و ارزش غذایی آن در بالاترین سطح باقی بماند. اگر پس از فریز کردن گوشت، لکه‌های سیاه روی آن به وجود بیاید، احتمال آلودگی قارچی در آن قسمت گوشت  است و باید دور ریخته شود.

 بهترین راه برای نگهداری طولانی‌ مدت‌ نان، قرار دادن آن در فریزر است. داخل محیط سرد فریزر، آب داخل نان منجمد می‌‌‌شود و زمانی که از نان رفع انجماد کنید، این ماده  غذایی بدون بیات شدن به حالت اولیه خود برمی‌ گردد.

 برای فریز کردن انواع آجیل و میوه‌های خشک بایستی آن‌ها را درون نایلون ضخیم روشن قرار دهید و هوای داخل نایلون را خارج کنید و درش را محکم گره بزنید. سپس نایلون را درون ظروف پلاستیکی مخصوص فریزر بگذارید و پس از بستن در آن، داخل فریزر بگذارید (در صورت امکان، بهتر است برای حفظ کیفیت طعم آجیل، با پوست فریز شود).

بیشتربخوانید:

دانستنی های مهم درباره نگهداری میوه‌‌ و سبزی‌‌ها

راهکارهای حفظ تازگی مواد‌غذایی

بهترین روش یخ زدایی مواد غذایی

 

برچسب ها: سبزیجات، نگهداری مواد غذایی، مواد غذایی، گوشت، فریز کردن مواد غذایی تعداد بازديد: 373 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز