Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 12:06

11
شهریور
بهترین روش یخ زدایی مواد غذایی

بهترین روش یخ زدایی مواد غذایی

یخ زدایی مواد فریز شده اگر به درستی انجام گیرد باعث حفظ مواد مغذی می‌‌شود و چنانچه به روش ناصحیح انجام شود باعث کاهش ارزش غذایی ماده مورد نظر می‌‌شود. در زیر به تفکیک ماده غذایی به روش صحیح یخ‌زدایی اشاره شده است.

تحریریه زندگی آنلاین : یخ زدایی مواد فریز شده اگر به درستی انجام گیرد باعث حفظ مواد مغذی می‌‌شود و چنانچه به روش ناصحیح انجام شود باعث کاهش ارزش غذایی ماده مورد نظر می‌‌شود. در زیر به تفکیک ماده غذایی به روش صحیح یخ‌زدایی اشاره شده است.

 یخ‌زدایی گوشت باید خیلی آهسته و تدریجی انجام شود تا قطره‌های آب سوزنی از درون آن خارج شود و مواد مغذی‌اش به صورت خونابه هدر نرود. مناسب ترین روش یخ زدایی گوشت قرمز خارج کردن گوشت 24 ساعت پیش از مصرف از فریزر و گذاشتن آن در طبقه‌های پایینی یخچال است (این زمان برای گوشت مرغ 12 ساعت، برای ماهی، میگو و سایر محصولات دریایی 8 ساعت است). در عین حال یکی از راه‌های ساده و سریع برای یخ‌زدایی انواع گوشت‌ها، استفاده از مایکروفر است.

 ساده‌ترین راه برای یخ زدایی انواع سبزی (سبزی قورمه، آش، پلو، کوکو، ...) خارج کردن آنها از فریزر 2 ساعت قبل از مصرف است.

 بهترین و مناسب‌ترین راه برای باز کردن یخ خشکبار (آجیل و میوه‌‌های خشک)، قرار دادن آن‌ها به مدت 2 تا 3 ساعت در دمای محیط است.

 بهترین راه یخ زدایی از نان این است که چند دقیقه پیش از مصرف از فریزر خارج کنید و اجازه بدهید یخ آن در دمای محیط باز شود. قرار دادن نان برای مدت کوتاهی در مایکروفر هم روش دیگری است. ولی به هیچ وجه برای باز شدن یخ نان، از حرارت مستقیم اجاق استفاده نکنید چون باعث سوخته شدن نان و ورود مواد سرطانزا به دستگاه گوارش می‌‌شود.

 

بیشتربخوانید:

روش صحیح نگهداری از گوشت‌ و تخم‌مرغ‌ در دوران قرنطینه خانگی

مواد غذایی که قابل فریز کردن هستند

مدت زمان نگهداری مواد غذایی در یخچال و فریز + اینفوگرافیک

بهترین روش برای فریز کردن مواد غذای

 

 

 

برچسب ها: گوشت قرمز، نگهداری مواد غذایی، مواد غذایی، یخ زدایی، فریز کردن مواد غذایی، سبزی تعداد بازديد: 394 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز