Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:55

25
مرداد
چند روش ساده برای پاک کردن رنگ و لکه زردچوبه از انواع سطوح

چند روش ساده برای پاک کردن رنگ و لکه زردچوبه از انواع سطوح

زردچوبه حاوی مقادیر بالای کورکومین است که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد و برای سلامتی پوست و مو مفید می باشد.

زردچوبه حاوی مقادیر بالای کورکومین است که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد و برای سلامتی پوست و مو مفید می باشد. اما همین کورکومین پر خاصیت، باعث ایجاد لکه های زرد بر روی پوست صورت و بدن، ناخن، لباس، فرش، مبل، پلاستیک و کابینت ها می شود.

 

 زردچوبه یک ادویه خیلی پرکاربرد در غذاهای ایرانی است. که رنگ و عطر متفاوت به غذا می‌دهد. اما اگر روی دست یا لباس یا …بریزد. لکه آن به راحتی پاک نمی شود. بخصوص اگر لکه زردچوبه کهنه شده باشد. ما در این مقاله چندین راه کار اساسی برای پاک کردن لکه زرد چوبه را برای شما آماده کرده ایم.

 با روش های متعددی که در زیر می بینید می توانید لکه زردچوبه را از روی لباس پاک کنید.

1. استفاده از سفید کننده برای پاک کردن لکه زردچوبه

پارچه یا لباسی که رنگ آن سفید است را حدود ۱۵ دقیقه در مایع سفیدکننده بخیسانید و سپس با آب بشویید.

2. استفاده از جوش شیرین برای پاک کردن لکه زردچوبه از لباس

برای پاک کردن زردچوبه از روی لباس یا پارچه، آن را در آب بخیسانید و سپس کمی جوش شیرین بر روی لکه زرد بریزید و خوب ماساژ دهید تا تمیز شود، سپس با آب بشویید و بگذارید تا خشک شود.

3. سرکه سفید راهکار موثر برای پاک کردن لکه زردچوبه از پارچه

۱ فنجان آب را با ۱/۲ فنجان سرکه سفید و ۲ قاشق چای خوری صابون مایع ترکیب کنید و پارچه یا لباس را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در این محلول بگذارید تا به پاک کردن لک زردچوبه از روی آن کمک کند.

4. لیمو ترش برای پاک کردن لکه زرد چوبه از پارچه

لیمو ترش به دلیل خواص اسیدی که دارد به رفع لکه زرد زردچوبه از روی پارچه و لباس کمک می کند؛

در یک ظرف آب دو یا ۳ لیمو ترش تازه را بگیرید و لباس را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آن بخیسانید سپس با پودر یا مایع شوینده خوب بشویید و آب بکشید تا لکه زرد زردچوبه از روی لباس پاک شود.

چگونه زردچوبه را از روی فرش و مبل پاک کنیم؟

5. استفاده از مایع ظرفشویی

برای پاک کردن رنگ زردچوبه از روی فرش و قالی و حتی مبلمان، چند قطره مایع ظرفشویی را بر روی لکه زرد زردچوبه بریزید و با یک برس فرش شویی بر روی آن بکشید تا لکه پاک شود.

اگر نیاز بود این روند را دو تا ۳ بار تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

چگونه رنگ و لکه زردچوبه را از انواع سطوح پاک کنیم؟

6. روش استفاده از پودر جوش شیرین

پودر جوش شیرین و مایع ظرفشویی را با نسبت ۱:۳ با هم ترکیب کنید و بر روی لکه بمالید تا پاک شود.

7. گلیسیرین روشی موثر برای پاک کردن لکه زرد چوبه

مقدار های مساوی گلیسیرین و آب را با هم ترکیب کنید و بر روی لکه فرش یا مبل بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند، حالا اول با مقداری آب و پارچه و بعد با بخار شوی روی آن بکشید تا تمیز شود.

 

8. اسکراب شکر برای از بین بردن لکه های زردچوبه از روی پوست

اسکراب شکر روشی ساده برای از بین بردن لکه های زردچوبه از روی پوست دست و صورت می باشد؛ شکر یه عنوان لایه بردار عمل می کند، سلول های مرده پوست را از بین می برد و زردی زردچوبه را هم از روی پوست پاک می کند.

درون یک کاسه ۱ قاشق غذاخوری شکر را با ۱ قاشق غذاخوری با هم ترکیب نمایید. این مخلوط را روی لکه های زردچوبه بمالید و به صورت حرکایت دایره ای ماساژ دهید تا هنگامی که زردی زردچوبه از بین برود. پوست را با آب بشویید و اگر هنوز لک پاک نشده دوباره این روند را تکرار کنید.

9. کرم های موبر (برای بدن) برای از بین بردن زردی زردچوبه از روی پوست

کرم موبر دارای مقادیری پراکسید هیدروژن می باشد که به عنوان سفیدکننده عمل می کند و برای از بین بردن زردی زردچوبه از روی پوست مفید می باشد.

کمی کرم موبر را به صورت کامل بر روی لکه زردچوبه بمالید و سپس با یک پد پنبه ای آن را پاک کنید، این کار را ۲ تا ۳ بار تکرار کنید تا پوست شما تمیز شود. حالا پوست خود را با آب و صابون بشویید و کرم مرطوب کننده بزنید. روش بالا را فقط برای پوست بدن استفاده کنید.

10.شیر روش موثری برای پاک کردن لکه های زردچوبه از پوست

شیر روش موثری برای پاک کردن لکه های زردچوبه از پوست است؛ شیر دارای مقدار زیادی اسید لاکتیک است که به عنوان پاک کننده عمل می کند، سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث رفع زردی زردچوبه از روی پوست می شود.

یگ پد پنبه ای را در شیر بخیسانید و آن را بر روی لکه زردچوبه بمالید تا پاک شود، سپس پوست را با آب خوب بشویید.

11. جوش شیرین و آب لیمو ترش برای از بین بردن زردی زردچوبه از روی پوست صورت و بدن مفید

جوش شیرین یک لایه بردار ملایم است در حالی که لیموترش یک عامل سفیدکننده است و برای از بین بردن زردی زردچوبه از روی پوست صورت و بدن مفید است.
۱ قاشق غذاخوری پودر جوش شیرین را با ۱ قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه ترکیب کنید و بر روی لکه زردچوبه بمالید، حالا با یک پارچه تمیز نخی این ترکیب را بر روی پوست ماساژ دهید تا لک تمیز شود.
پوستتان را با آب بشویید و مرطوب کننده بزنید.

12. روغن نارگیل

چند قطره روغن نارگیل را روی پوست خود بزنید و خوب ماساژ دهید. سپس با یک دستمال تمیز آن را از روی پوست خود پاک کنید.

نحوه پاک کردن رنگ زردچوبه از روی ناخن

13. روغن نارگیل یا روغن کرچک

از آنجایی که کورکومین محلول در آب نیست، شما می توانید از روغن هایی مانند روغن نارگیل یا روغن کرچک برای از بین بردن لکه زرد زردچوبه از روی ناخن ها استفاده کنید.

یک پد پنبه ای را در روغن نارگیل یا روغن کرچک بخیسانید و آن را به آرامی بر روی ناخن ها بمالید تا لک زردچوبه پاک شود، اگر به خوبی حذف نشد این روش را چند بار تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

14. جوش شیرین برای از بین بردن زردی زردچوبه از روی ناخن ها

جوش شیرین یک لایه بردار ملایم است و یکی از بهترین و ارزان ترین روش ها برای از بین بردن زردی زردچوبه از روی ناخن ها محسوب می شود.

۱ قاشق غذا خوری جوش شیرین را با ۱ قاشق غذا خوری آب گرم ترکیب کنید و ناخن ها را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه با آن ماساژ دهید و سپس با آب و صابون خوب بشویید تا لکه تمیز شود.

15. سرکه سیب برای پاک کردن رنگ زردچوبه از روی ناخن ها

سرکه سیب به دلیل خواص اسیدی که دارد برای پاک کردن رنگ زردچوبه از روی ناخن ها مفید می باشد.

۱ قاشق غذا خوری سرکه سیب را با ۱ قاشق غذا خوری آب ترکیب کنید و با یک پد پنبه ای بر روی ناخن ها بمالید تا لکه زردچوبه پاک شود.

شما همچنین می توانید ناخن ها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در این محلول بگذارید و سپس با آب خوب بشویید.

چگونه رنگ و لکه زردچوبه را از انواع سطوح پاک کنیم؟

 

پاک کردن لکه از روی پلاستیک

برای پاک کردن لکه زردچوبه از روی ظروف و وسایل پلاستیکی می توانید از سرکه سفید، جوش شیرین، لیمو ترش، نمک و گوجه فرنگی استفاده کنید.

پاک کردن لکه زردچوبه از روی کابینت

برای پاک کردن لکه زرد زردچوبه از روی کابینت می توانید از مخلوط سرکه و جوش شیرین، محلول سرکه و آبلیمو، خمیر دندان و اسپری پاک کننده سطوح استفاده کنید.

 

منبع : دلگرم

بیشتر بخوانید:

بهترین روش برای از بین بردن لکه چربی

نتایج جالب شست و شوی لباس با سرکه

با این روش ها عمر لباس هایتان را بیشتر کنید!

برچسب ها: خواص زردچوبه، زردچوبه، پاک کردن لک زردچوبه، لک زردچوبه روی لباس، لک زردچوبه، پاک کردن لکه زردچوبه از روی کابینت، پاک کردن لکه از روی پلاستیک تعداد بازديد: 20383 تعداد نظرات: 2

نظرات

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز