Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 12:36

26
مهر
نکات ریز خانه داری

نکات ریز خانه داری

خانه داری کاری بسیار پیچیده و در عین حال ظریف است و افرادی که مدعی اند خانه دار هستند، نکات بسیار ظریفی وجود دارد که معمولا آنها را می دانند و خانه را به بهترین شکل اداره می کنند.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

در اینجا به چند نکته ساده ولی کارآمد اشاره شده است.

سوپ شور

اگر سوپ تان بیش از اندازه شور شده، برای از بین بردن آن در حالی که غذا روی حرارت است مقداری سیب زمینی داخل آن بریزید.

جوشاندن شیر

اگر موقع جوشاندن، شیر به ته ظرف چسبید و طعم سوخته گرفت، شیر را در ظرف دیگری بریزید و یک تکه نان به آن اضافه کنید و بگذارید دوباره بجوشد.

سپس از صافی رد کنید. با این عمل طعم سوختگی شیر از بین می رود.

نان بیات

اگر تعداد نان هایی که خریده اید زیاد است و فریزرتان هم جای کافی ندارد، برای جلوگیری از بیات شدن آن، قبل از اینکه درون سفره بگذارید، نان ها را داخل یک دستمال نمدار قرار دهید و چند حبه قند داخل سفره بگذارید و بعد نان ها را درون سفره بچینید.

فقط دقت کنید که روز بعد باید قندها را عوض کنید. با این عمل نان های شما چند روزی تازه و قابل استفاده می ماند.

آش چرب

اگر آش یا سوپی تهیه کرده اید که به نظرتان خیلی چرب می آید، برای کمتر شدن چربی آن، دو روش دارید: یکی اینکه، چند برگ کاهو وارد سوپ و یا آش بکنید و بلافاصله بیرون بکشید.

با این عمل هر برگ مقداری از مواد چربی را به خود جذب می کند. روش دیگر این است که، سوپ یا آش را درون یخچال بگذارید، بعد از سرد شدن، چربی به صورت یک ورقه سفت شده روی آش قرار می گیرد و به آسانی جدا می شود.

کپک رب

بیشتر مواقع باقیمانده رب های درون قوطی ها، کپک می زنند. برای جلوگیری از این وضعیت بهتر است، رب را درون یک ظرف شیشه ای در دار بریزید و روی آن را یک لایه روغن آب کرده بریزید. 

این روغن پس از منجمد شدن، مانع رسیدن هوا به سطح رب می شود و از کپک جلوگیری می کند.

زنگ زدگی

برخی از اشیاء آهنی بعد از مدتی زنگ می زنند، برای از بین بردن این مشکل می توانید موم و نمک را روی زنگ زدگی بریزید و بعد با دستمال آن محل را پاک کنید تا آثار زنگ زدگی از بین برود.

گردوی تازه

معمولا خوردن گردوی تازه بسیار لذیذ است اما سیاه شدن دست ها بعد از پوست کندن گردو افراد را از این کار فراری می دهد.

برای حل این مشکل هنگامی که گردو را پوست می کنید، بعد از آن با برگ های خود گردو دست های تان را پاک کنید تا کمی از این مشکل رهایی یابید.

کندن کاغذ

اگر کاغذی به لوازم چوبی منزل تان چسبیده برای برطرف کردن آن، به جای استفاده از وسایل نوک تیز، بهترین کار این است که روی کاغذ را چند قطره روغن بریزید و بگذارید لحظه ای بماند.

سپس با پارچه نرمی آن را بمالید تا کاغذ کاملا از چوب کنده شود.

 

برچسب ها: نکات خانه داری، سوپ شور، جوشاندن شیر، نان بیات، آش چرب، کپک رب، زنگ زدگی تعداد بازديد: 986 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز