Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 28 شهریور 1403 - 00:51

19
شهریور
راهکارهای کاربردی برای دکوراسیون شاد و تابستانی

راهکارهای کاربردی برای دکوراسیون شاد و تابستانی

لازم است پیش از مطالعه این چند راهکار بدانید که این ایده ها هیچ کدام بر سایر پشنهادات برتری ندارند و مورد هفت به اندازه مورد یک می تواند دیزاین جذابی در دکوراسیون آشپزخانه سفید رنگ منزل شما ایجاد کند.

تحریریه زندگی آنلاین : لازم است پیش از مطالعه این چند راهکار بدانید که این ایده ها هیچ کدام بر سایر پشنهادات برتری ندارند و مورد هفت به اندازه مورد یک می تواند دیزاین جذابی در دکوراسیون آشپزخانه سفید رنگ منزل شما ایجاد کند. به علاوه، بهتر است یک یا نهایتا دو ایده را انتخاب کنید و تنها در صورتی که دکوراسیون آشپزخانه منزل تان به نحو قابل توجهی سرد و بی روح شده است آن ها را اجرا نمایید. لازم است بدانید این ایده ها با فلسفه تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه و بدون نیاز به مداخله های ساختمانی مانند کاهش و افزایش کابینت ها و تغییر کفپوش یا طرح سقف ارائه شده است و در صورتی که تمایل به ایجاد تغییرات بنیادین با هزینه های بالاتری داشته باشید، راهکارهای بسیار متنوع تری پیش روی شما خواهند بود.بسیاری از ایده ها و راهکارهای ارائه شده مانند استندهای گل ، پرده یا اکسسوری های دکوراتیو به خودی خود در دیزاین اغلب آشپزخانه های مشاهده می شود و افراط در روح بخشی به فضا تنها می تواند موجب ایجاد آشفتگی و شلوغی رنگ ها و تزیینات در کنار یکدیگر شود.

 

 بین کابینت ها را با یک طراحی خاص بپوشانید

یک راهکار بسیار کلیدی و  عالی در ایجاد حس و حال متفاوت و البته تغییر دکوراسیون آشپزخانه ، تغییر رنگ و طرح بین کابینتی هاییست که این روزها در بازار پیدا می شود. طراحی های جذاب ، لوکس و متفاوتی که در برخی از موارد هیچ نیازی به نصاب نیز ندارند و به صورت پنل های آماده نصب و برش به فروش می رسند.انتخاب رنگ سفید در دکوراسیون آشپزخانه دست شما را برای انتخاب انواع طرح و رنگ بین کابینتی ها باز نگاه میدارد و با خیال راحت بدون دغدغه شلوغ شدن یا تیرگی فضا می توانید از ایده های گوناگون در این خصوص استفاده کنید.

 

 

گل و گلدان ها همیشه یک ایده جذاب هستند

از گلدان های بزرگ یا استند های گل که با گلدان های کوچک چیدمان شده اند برای ایجاد یک جلوه باطراوت و جذاب استفاده کنید. طراحی دکوراسیون آشپزخانه سفید رنگ با گل و گلدان های تزیینی نه تنها روح زیبایی و طبیعت را به دیزاین آشپزخانه وارد می کند، بلکه یک راهکار عالی برای تغییر حس و حال آشپزخانه است.چه از فضای آشپزخانه صرفا برای پخت و پز استفاده می شود و چه یک میز صبخانه خوری یا میز جزیره با کاربری صرف غذا در دکوراسیون آشپزخانه دارید، گیاهان می توانند روحیه افراد حاضر در این فضا را بهبود بخشند. اگر در فضای آشپزخانه پنجره ای وجود ندارد و یا نورگیری این فضا بسیار اندک است، باز هم گیاهان آپارتمانی مقاوم و سایه دوستی هستند که می توانید در چیدمان آشپزخانه به کار بگیرید. ایده های زیبایی از این سبک تزیینات را می توانید در مطلب زیر مشاهده بفرمایید؛

 

شلف و استند های باز، ارزان اما موثر و جذاب

یک ایده ارزان قیمت و در عین حال تاثیر گذار استفاده از شلف های باز و استند های معلق در دکوراسیون آشپزخانه است.یک استند چوبی دست ساز زیبا که ممکن است برای نگهداری ادویه یا حبوبات استفاده شود و یا به عنوان یک استند گلدان مورد استفاده قرار بگیرد، یک ایده عالی محسوب می شود. پیاده سازی این ایده را می توانید در سبک های روستیک و دیزاین های فارم هاوس به آسانی بیابید.برای نصب شلف های معلق نیازمند دیواری بدون کابینت یا حداقل بدون کابینت های بالایی هستیم. این دیوار ممکن است مجاور پنجره و یا بر روی بخشی از جداره مشترک آشپزخانه با راهرو واقع شده باشد.اما در هر صورت به این موضوع دقت کنید که از نصب این شلف ها به این دلیل که کاملا متناسب با دیزاین آشپزخانه بوده و کاربردی مشابه با دکوراتیوهای آن دارند، بر روی دیوار مجاور یا نزدیک به پذیرایی خودداری کنید.و در نهایت، با اینکه مکررا در مطالب گوناگون در این مورد تذکر داده ام، اما باز هم لازم است بخوانید که برای تزیین فضا با شلف های دکوراتیو و استندهای معلق، پیش از هرچیز از ایمنی این استند و عدم امکان سقوط آن با توجه به بار قرار گرفته بر روی آن اطمینان حاصل کنید. یک شلف معلق گلدانی با احتساب وزن خاک در زمان آب دادن به گلدان ها ممکن است تا ده کیلو وزن داشته باشد و یک اتصال ساده قلاب نمی تواند این بار را در دراز مدت تحمل کند.اگر به این ایده برای طراحی یک دکوراسیون شیک و متفاوت در آشپزخانه سفید رنگ منزل تان علاقه مندید، لازم است مطلب زیر را نیز به دقت مطالعه بفرمایید.

کفپوش ها حس و حال فضا را از این رو به آن رو می کنند

اگر تصور می کنید با دکوراسیون آشپزخانه و کابینت هایی به رنگ سفید ، فضا بیش از حد ساده و سرد جلوه می کند،تغییر دادن کفپوش آشپزخانه هم می تواند رنگ و گرمای زیادی را به دیزاین آشپزخانه وارد کند.یک فرش نرم با طراحی های مدرن تیره رنگ ، یک قالیچه ساده رنگارنگ یا یک گلیم سنتی و حتی یک موکت تیره رنگ که تمام بخش های اصلی سرامیک کف را پوشش داده است، همگی می توانند ایده های مناسبی برای انتخاب این کفپوش باشند.تنها نکته حائز اهمیت که پیش از این در یک مقاله مفصل به آن اشاره کرده ام اینست که فرش آشپزخانه به دلایل متعدد نبایستی با فرش پذیرایی یکسان باشد و استفاده از فرش های ایرانی که غالبا در چیدمان پذیرایی از آن ها استفاده می شود، برای دکور این فضا مطلوب نیست.

 

نور پردازی و المان های نوری را دست کم نگیرید

نورهای سقفی، لوستر اصلی آشپزخانه ، روشنایی های دکوراتیو دیواری و نورپردازی های مخفی همگی می توانند جلوه های زیبایی در دیزاین آشپزخانه پدید آورند. استفاده از یک روشنایی دیواری جذاب چوبی به شکل فانوس یا یک استند معلق با نورمخفی بر روی دیوار می تواند منجمله این نورپردازی ها باشد.درنورپردازی آشپزخانه می توانید خلاقیت های متعددی به خرج دهید و نیازی به هزینه های گزاف نخواهید داشت. به عنوان مثال ؛ یک ریسه شلنگی که می توانید با قیمت بسیار ارزان آن را تهیه کنید و به آسانی بدون نیاز به برقکار می تواند به لبه پایینی کابینت های بالایی فیکس شود، می تواند موجی از نورهای رنگی و هیجان را به دیزاین سفید رنگ آشپزخانه هدیه کند.

 

پرده های آشپزخانه رنگ ها را به درون فضا می پاشند

به نظرتان می آید که فضای آشپزخانه خیلی سرد و سفید شده است؟ پنج ایده قبل هم چنگی به دلتان نزده ؟ امیدوارم با یک پرده جذاب مدرن مشکلی نداشته باشید! پرده های رنگی رنگی و با طراحی های شاد دقیقا همان چیزی ست که فضای آشپزخانه سفید منزل تان به آن نیاز دارد. استفاده از پرده های صلب و رسمی مانند زبرا هرقدر هم رنگ های متنوعی در آن بکار رفته باشد، برای حل مشکل رنگ آشپزخانه توصیه نمی شود و به عنوان طراح یک پرده با زمینه سفید اما رنگ های متعدد شاد و طراحی های بزرگ از جنس پارچه های لَخت را پیشنهاد می کنم. به همان زیبایی که پارچه خود را رها و آویزان می کند، رنگ ها در فضای آشپزخانه پخش می شوند و  سردی فضا را در خود حل می کنند. یک دکوراتیو جذاب مانند یک گلدان یا حتی کتری رنگی از رنگی که به صورت عمده در پارچه پرده به کار رفته است می تواند برای ایجاد تناسب رنگی بهتر در بخشی از کابینت یا روی میز اپن قرار بگیرد.

 

اکسسوری های دکوراتیو و کاربردی

اکسسوری ها و تزیینات آشپزخانه ای که به لطف کشور دوست و همسایه! در بازارهای لوازم خانگی پیدا می شوند، به معنای واقعی کلمه بی نهایتند و متاسفانه اغلب آن ها به قدری زیبا و جذاب هستند که لازم است برای جلوگیری از خرید آن ها یا یک جیب خالی داشته باشید و یا یک اراده پولادین که اغلب دومی هم پاسخگو نیست! در هرحال اکسسوری های آشپزخانه با طرح و رنگ های متفاوت می توانند دیزاین آن را به سرعت از یک فضای سردِ بی روح به یک مکان شلوغ پر از رنگی رنگی و خورده ریز بدل کنند و لازم است در انتخاب ، خرید و یا حداقل در نمایش! این تزیینات در فضای آشپزخانه محتاط باشید.

 در دکوراسیون آشپزخانه های کوچک این تزیینات خصوصا اگر طراحی شلوغ یا ابعاد کوچکی داشته باشند خیلی زود جلوه ای آشفته ایجاد می کنند و بهتر است برای دکور این فضاها، از تزیینات بزرگ و اندک استفاده نمایید. در یک آشپزخانه بزرگ می توانید از تزییناتی مانند مبلمان های راحتی یا تاب های ریلکسی نیز برای دیزاین فضا استفاده نمایید. مطالعه و رعایت اصول فنگ شویی در دکوراسیون منزل به شما کمک می کند از افراط در این خصوص خودداری نمایید.

 

تعداد بازديد: 35 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز