Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 05:43

9
اسفند
چگونه فضای اتاق خواب را بزرگ تر نشان دهیم؟

چگونه فضای اتاق خواب را بزرگ تر نشان دهیم؟

اگرچه وجود یک اتاق خواب کوچک در خانه می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد، اما چیدمان آن به طوری که فضا را بزرگتر نشان دهد، یک چالش است!

اگرچه وجود یک اتاق خواب کوچک در خانه می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد، اما چیدمان آن به طوری که فضا را بزرگتر نشان دهد، یک چالش است! گاهی مساحت اتاق خواب به اندازه ای کوچک است که فقط می توانید تخت خواب یک نفره و یک میز کوچک را به عنوان مبلمان در اتاق قرار دهید. اما با این حال، تمیز کردن اتاق های کوچکتر، راحت تر است و احساس گرما و آرامش بیشتری را در شما به وجود می آورد!

اگر به دنبال ایده های نو و مدرن برای چیدمان اتاق خواب هستید برایتان خبرهای خوبی داریم. شاید هم جزو آن دسته از افرادی هستید که متراژ اتاق خواب شما کوچک است و می خواهید با بهترین دکوراسیون داخلی، این فضا را کمی بزرگ تر و دلبازتر نشان دهید! در این صورت باز هم نکات و راهکارهای کاربردی را برایتان فهرست بندی کرده ایم که قطعاً به شما کمک خواهند کرد. وقت آن رسیده است تا دستی به سر و روی اتاق خواب خود بکشید و یک فضای دلباز و روشن تر، پُرشده از آرامش را برای خودتان به وجود بیاورید!

4 روش خوب برای اینکه اتاق خواب خود را بزرگ تر جلوه دهید!

1- درباره رنگ دیوارها تجدید نظر کنید

دو قسمت از اتاق خواب نقش مهمی در بزرگ یا کوچک جلوه دادن فضا دارند؛ اول، دیوارها و دوم، کفپوش. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید تا اتاق خواب شما بزرگتر و دلبازتر و روشن تر دیده شود این است که درباره رنگ دیوارها تجدید نظر کنید. می توانید دیوارها را با رنگ های روشن، رنگ آمیزی کنید یا اینکه از کاغذ دیواری های زیباتر با رنگ روشن استفاده کنید. در هر صورت، این طیف رنگی باعث می شوند که نور از سطوح منعکس شود و اتاق خواب شما بزرگ تر جلوه کند.

2- سبک چیدمان را تغییر دهید

اگر تصمیم دارید تخت خواب دو نفره بخرید و می بینید که فضای اتاق خواب شما محدود است، به این روش عمل کنید:

اولین کار این است که قفسه های دیواری با اندازه مناسب و مدل های زیبا و خلاقانه بخرید و برای نظم دهی و نگهداری وسایل اضافه استفاده کنید. با کوبیدن قفسه های دیواری، فضای بیشتری در اتاق، روی کفپوش ها در اختیار دارید و می توانید میز یا مبلمان بیشتری را قرار دهید.

دومین کار این است که اگر امکان استفاده از قفسه ها را ندارید، به جای آن، یک میز با چندین کشو بخرید تا بتوانید وسایل را آنجا بگذارید. اقدام سوم، خرید تخت خواب هایی است که دارای کشو و فضای ذخیره سازی وسایل را در قسمت زیرین خود دارند. این مدل تخت ها بسیار محبوب هستند و برای اتاق خواب کوچک، بسیار کاربرد دارند.

3- آینه های زیبا روی دیوار نصب کنید

یکی از بهترین کارها برای بزرگ تر جلوه دادن اتاق خواب این است که از آینه های زیبا با اندازه و مدل های مناسب روی دیوار اتاق استفاده کنید. آینه ها نور را منعکس می کنند و فضا را بزرگتر و دلبازتر نشان می دهند. اگر اتاق خواب شما پنجره بزرگ ندارد که نور کافی وارد شود، می توانید از انواع لامپ مناسب، بالای آینه یا اطراف آن استفاده کنید.

4-نورپردازی اتاق خواب بسیار مهم است

اتاق خواب کوچک به نور بیشتری نیاز دارد تا بزرگ تر جلوه کند. اگر نور اتاق کم باشد، فضای تاریک تری ایجاد می شود و ممکن است کمی غم انگیز و هراس آور باشد! شما با انتخاب بهترین لامپ ها و شیوه های نورپردازی می توانید اتاق خواب را به گونه ای تغییر دهید تا درخشش بهتری داشته باشد. نور کافی در اتاق برای حفظ روحیه و کسب آرامش و احساس طراوت و سرزندگی، ضروری است.

استفاده از یک آباژور ایستاده کنار اتاق، نورپردازی مخفی در سقف، یک چراغ رومیزی پر نور، یا لامپ های دیواری، برخی از ایده های خوب برای این کار هستند.

اشتباهاتی که اتاق خواب شما را شلوغ تر و کوچک تر نشان می دهند!

برای بزرگ تر جلوه دادن اتاق خواب خود لازم است به برخی نکات ریز توجه کنید. برای چیدن وسایل اتاق خواب، هر سانتی متر، اهمیت دارد. چند نکته را در این قسمت برایتان آورده ایم که به عنوان اشتباهات متداول در چیدمان اتاق خواب مطرح می شوند:

  • هرگز مبلمان اضافه یا وسایل بلااستفاده را داخل اتاق های کوچک قرار ندهید. این کار فقط باعث می شود فضای آزادتر شما برای تخت خواب یا میزهای ضروری، کوچک تر شود.
  • از تخت خواب های بزرگ با تعداد زیادی میز و آینه کنسول استفاده نکنید. ابتدا باید مطمئن شوید که چند متر فضا در اختیار دارید و سپس وسایل مناسب را بخرید.
  • نورهای ضعیف و لامپ های خاموش نمی توانند اتاق خواب شما را زیباتر و بزرگ تر نشان دهند. منابع لامپ پر نور را انتخاب کنید و از روشنایی کافی لذت ببرید.
  • استفاده از رنگ های تیره برای اتاق خواب کوچک، یک اشتباه بزرگ است! رنگ تیره نه تنها فضا را کدرتر و دلگیرتر نشان می دهد، بلکه به مرور زمان، خسته کننده می شود؛ بنابراین می تواند بر روی شرایط خواب و آرامش شما تأثیر منفی بگذارد.
  • شلوغی و در هم ریختگی اتاق خواب، یکی دیگر از اشتباهات است. سعی کنید همیشه اتاق را مرتب و منظم نگه دارید و از انواع لوازم نظم دهی استفاده کنید.

مدل های جدید تخت خواب را از "هومتو" بخواهید!

فرقی نمی کند که اتاق خواب شما چند متر باشد یا چقدر فضا برای چیدمان و تغییر دکوراسیون در اختیار داشته باشید، مجموعه تولیدی – صنعتی "هومتو"، یکی از معتبرترین سازندگان مبلمان منزل است که انواع تخت خواب را برای همه سلیقه ها ارائه می دهد. می توانید با هر بودجه مالی برای انواع سبک های چیدمان اتاق خواب، تخت خواب دلخواهتان را خریداری نمایید. رنگ بندی و مدل های متنوع مبلمان و سرویس خواب، پاسخگوی نیازهای مشتریان عزیز می باشند.

هومتو، مرجع فروش مبلمان منزل، انواع میز و صندلی ناهارخوری، سرویس خواب، میز و آینه کنسول می باشد. ساخت سفارشی کلیه محصولات مطابق با خواسته مشتریان نیز ارائه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آدرس اینترنتی hometofurniture.com مراجعه فرمایید.

تعداد بازديد: 92 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز