Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 06:10

1
مرداد
اصول و تکنیک‌های طراحی دکوراسیون اداری حرفه‌ای

اصول و تکنیک‌های طراحی دکوراسیون اداری حرفه‌ای

تا به حال از خود سوال کرده‌اید چرا شرکت‌های بزرگی مانند گوگل سالانه هزینه قابل‌توجهی را برای طراحی داخلی خلاقانه فضاهای اداری خود سرمایه گذاری می‌کنند؟

تا به حال از خود سوال کرده‌اید چرا شرکت‌های بزرگی مانند گوگل سالانه هزینه قابل‌توجهی را برای طراحی داخلی خلاقانه فضاهای اداری خود سرمایه گذاری می‌کنند؟ این شرکت‌ها از اهمیت و نقش تعیین‌کننده دکوراسیون بر خلاقیت، سلامتی و بازدهی کاری کارمندان مطلع هستند؛ بنابراین اصول و تکنیک‌های هوشمندانه‌ای را در طراحی فضای داخلی شرکت خود به‌کار می‌برند. اگر به دنبال اصول و تکنیک‌های خلاقانه برای طراحی دکوراسیون اداری هستید، قطعا شما هم از نقش پررنگ دکوراسیون اداری آگاهید. اطلاعات این مقاله به شما کمک می‌کند تا یک فضای اداری حرفه‌ای با دکوراسیونی منحصربه‌فرد خلق کنید.

ایجاد تعادل در طراحی دکوراسیون اداری با تفکیک متناسب حوزه‌های کاری

چالش اصلی طراحی فضای اداری، ایجاد حوزه کاری آرام برای کار متمرکز و در عین حال خلق فضایی پویا برای برقراری تعامل بین کارمندان است. برای مثال، بهترین روش برای کار متمرکز، طراحی اتاق‌های جداگانه‌ و بسته است؛ در حالی که بهترین راهکار برای ایجاد ارتباط بین کارمندان طراحی فضای اداری باز محسوب می‌شود. چیدمان و طراحی هر قسمت از فضای اداری، باید براساس تفکیک فعالیت‌های کاری و افزایش بهره‌وری کارکنان انجام شود.

فاکتور دیگری که باید در چیدمان قسمت‌های مختلف دفتر کار به آن توجه کنید، تعداد کارمندان نسبت به متراژ ساختمان است. برای جداسازی فضاهای کاری، اتاق جلسات و عرصه‌های مشترک در طراحی اداری راهکار‌های متنوعی وجود دارد. یکی از معمول‌ترین روش‌ها، استفاده از دیوار و پارتیشن‌ است؛ اما طراحان داخلی از تکنیک تفکیک بصری از طریق تغییر رنگ یا تغییر کاغذ دیواری نیز استفاده می‌کنند. زیرا قیمت کاغذ دیواری با قیمت پارتیشن‌بندی یک دفتر کار تفاوت چشمگیری دارد؛ بنابراین برای جداسازی بصری دو میز کار انتخاب اقتصادی‌تری محسوب می‌شود.

طراحی خلاقانه دیوار‌ها؛ راهکاری برای تغییر دکوراسیون اداری

طراحی دیوارهای اداری متناسب با ماهیت فعالیت شرکت و رنگ سازمانی انتخاب می‌شوند. کاربرد رنگ‌ها، کاغذ دیواری اداری، هنرهای دیواری و نقل‌وقول‌های انگیزشی از مهم‌ترین آیتم‌های طراحی دیوار در دکوراسیون اداری است.

وجود رنگ‌ و پترن در دیوارهای اداری بر احساسات کارمندان اثر می‌گذارند؛ بنابراین بهتر است از طرح و رنگ‌های دیواری مختلف با اهداف مشخص در هر قسمت از دکوراسیون اداری استفاده شوند. شما می‌توانید برای نشان دادن فرهنگ شرکت از رنگ‌های سازمانی یا کاغذ دیواری با طرح‌های انگیزشی متناسب با اهداف کاری استفاده کنید. جملات انگیزشی یکی از پرطرفدارترین طرح کاغذ دیواری موجود در بازار برای طراحی دکوراسیون اداری هستند.

انتخاب کفپوش مناسب در دکوراسیون مدرن اداری

برای انتخاب کفپوش‌های اداری علاوه‌بر کارایی و زیبایی، توجه به فاکتورهایی مانند ماندگاری، طول عمر و شرایط نگهداری آسان نیز ضروری است؛ بنابراین کفپوش محیط اداری باید مطابق با فعالیت هر حوزه کاری و میزان رفت‌ و آمد آن انتخاب شوند.

انواع پوشش کف اداری مانند سنگ، موکت‌های اداری، پارکت لمینت، کفپوش‌های پی‌وی‌سی، اپوکسی، سرامیک  و سایر موارد در بازار عرضه می‌شوند. شما می‌توانید با تعیین سبک دکوراسیون اداری، متراژ، میزان نور ورودی و با انتخاب رنگ مناسب از بین گزینه‌های موجود برای خرید پارکت لمینت یا سایر متریال‌های پوشش کف اقدام کنید.

مهم‌ترین اصل دکوراسیون دفتر کار؛ توجه به انعطاف‌پذیری در مبلمان و چیدمان

مرحله خرید و چیدمان مبلمان، بعد از طراحی داخل فضای اداری انجام می‌شود. معمولا بر‌اساس طراحی داخلی دفتر کار، چیدمان مشخصی برای هر قسمت پیشنهاد خواهد شد. مبلمان اداری مانند میزهای کار و صندلی باید به‌منظور افزایش بازدهی کارمندان، راحت و متناسب با ارگونومی بدن طراحی شده باشند. خرید مبلمان و نحوه چیدمان فضای اداری باید نسبت به گسترش تیم و تغییر فضای شرکت انعطاف‌پذیر باشد و به آسانی با تغییرات جدید سازگار شود.

مراقبت از سلامتی چشم کارمندان با نورپردازی مناسب اداری

نورپردازی مناسب در محیط کار جزء جدایی‌ناپذیر از طراحی دکوراسیون اداری حرفه‌ای است. تقریباً 85 درصد اطلاعات از طریق حس بینایی دریافت می‌شوند؛ بنابراین نورپردازی لایه‌ای مناسب، بدون تابش خیره‌کننده و سایه در محیط کار، از خستگی چشم و سردرد کارمندان جلوگیری می‌کند.

به‌طور‌کلی می‌توان گفت که نورپردازی باید براساس ماهیت فضا انجام شود. برای مثال، نورپردازی محیط‌های نیازمند به تمرکز بالا باید نوری به رنگ سرد داشته باشند؛ درمقابل برای محیط‌های استراحت جمعی، نور‌های گرم کاربردی خواهند بود. علاوه‌بر این، برای محیط‌های کاری پیشنهاد می‌شود تا از نور خنثی یا نور طبیعی استفاده شود.

علاوه‌بر رنگ نور، برای انجام نورپردازی باید به زاویه تابش، خیرگی و شدت روشنایی نیز توجه داشته باشید. باتوجه‌به این فاکتور‌ها می‌توان از چراغ‌های توکار گرد، خطی، ریلی و پنلی ۶۰ در ۶۰ نیز استفاده کرد. 

لینوم فلکس؛ عرضه‌کننده انواع کاغذ دیواری و کفپوش برای انواع دکوراسیون اداری

در این مقاله به اهمیت طراحی دکوراسیون اداری و نقش کلیدی آن در شرکت‌های بزرگی مانند گوگل پرداختیم و تکنیک‌هایی را برای طراحی دکوراسیون اداری حرفه‌ای معرفی کردیم. تغییر پوشش کف و طراحی دیوار از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار در تغییر طراحی داخلی اداری هستند. پس اگر قصد تغییر یا بازسازی دکوراسیون اداری را دارید، از این دو آیتم غافل نشوید!

فروشگاه لینوم فلکس با بیش از نیم قرن سابقه در زمینه عرضه انواع کاغذ دیواری، پارکت و لمینت، به‌عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی به شما کمک می‌کند تا خرید مطمئنی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر و خرید می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین لینوم فلکس نیز بهره‌مند شوید.

برچسب ها: طراحی دکوراسیون اداری و تجاری تعداد بازديد: 147 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز