Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 07:17

26
تیر
ست اداری چیست و چه کاربردی دارد ؟

ست اداری چیست و چه کاربردی دارد ؟

در دنیای تبلیغات و برندسازی یکی از ابزارهای پرکاربرد استفاده از " ست اداری" که حداقل شامل پاکت، سربرگ و کارت ویزیت می باشد. البته اقلامی که به عنوان ست اداری به کار می رود می تواند بیشتر از این موارد باشد

در دنیای تبلیغات و برندسازی یکی از ابزارهای پرکاربرد استفاده از " ست اداری" که حداقل شامل پاکت، سربرگ و کارت ویزیت می باشد. البته اقلامی که به عنوان ست اداری به کار می رود می تواند بیشتر از این موارد باشد، اما کسب و کارها می توانند برای کاهش هزینه ها و از طرفی حفظ چهره حرفه ای خود از این سه قلم استفاده کنند. در این مقاله به شما خواهیم گفت "ست اداری چیست و چه کاربردی دارد ؟ " و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

ست اداری چیست؟

شاید این سوال هم برای شما وجود داشته باشد که ست اداری چیست و چاپ ست اداری با چه هدفی انجام می شود؟

ست اداری در واقع مجموعه ای از اقلام کاغذی است که به صورت ست با لوگو و طراحی یکسان در مکاتبات اداری استفاده می شود. این لوازم غالبا جنبه تبلیغاتی دارد اما می تواند مزایای زیر را برای کسب و کارها به همراه داشته باشد:

  • اعتباربخشی به کسب و کارها
  • موثر در سیستم نامه نگاری رسمی
  • مورد استفاده در مکاتبات اداری در قالب چاپ سربرگ
  • بازاریابی غیر مستقیم برای کسب و کارها

ست های اداری شامل اقلام مختلفی می شود که مهمترین آن ها شامل سربرگ، کارت ویزیت، پاکت های اداری، برگه یادداشت، فولدر اداری، لیبل و... است. شما می توانید به تناسب نیاز و بودجه کسب و کار خود پکیجی از این اقلام را به عنوان ست اداری پرکاربرد در مکاتبات خود استفاده کنید.

چرا باید از چاپ ست اداری استفاده کنیم ؟

استفاده از انواع ست اداری می تواند دو دلیل مهم و غیرقابل انکار داشته باشد:

  1. کاهش هزینه ها در زمان سفارش چاپ ست اداری به دلیل تقسیم هزینه ها
  2. یکدست بودن و نظارت دقیق بر سفارشات ست اداری

این دلایل اگرچه کوتاه و مختصر اما کاملا گویا است و بیان کننده اهمیت دقت بر چاپ ست اداری می باشد. زمانی که می خواهید سفارش ست اداری خود را انجام دهید، باید بخشی از تمرکز خود را معطوف به انتخاب تیم طراحی حرفه ای کنید تا نتیجه مطلوبی به دست آورید. شرکت تبلیغاتی چاپ بازار فعال در زمینه طراحی و چاپ انواع اقلام تبلیغاتی می باشد، که شما می توانید برای دریافت بهترین محصولات با قیمت مناسب سفارشات خود را به طراحان این شرکت بسپارید. جهت کسب اطلاعات بیشتر برای ثبت سفارشات خود می توانید با کارشناسان این شرکت تماس بگیرید.

 

اصول طراحی یک ست اداری مناسب

زمانی که می خواهید برای ست اداری اقدام کنید لازم است اصول طراحی برای این اقلام را به شکل ویژه مورد توجه قرار دهید. این اصول شامل موارد زیر می باشد:

  • هماهنگی میان بخش های مختلف ست اداری اعم از رنگ ها، فونت ها و ...
  • استفاده از اطلاعات ضروری برای تسهیل برقراری ارتباط با کسب و کار
  • رعایت استانداردهای لازم در طراحی ست اداری مانند ابعاد پاکت a5
  • استفاده از متریال با کیفیت برای چاپ ست اداری مانند کاغذهای گلاسه یا گیپور
  • استفاده از نرم افزارهای تخصصی طراحی به دلیل بالا رفتن کیفیت مانند ایلاستراتور و فتوشاپ

مزایا و معایب چاپ ست اداری

استفاده از ست های اداری توام با مزایا و معایبی است که شامل موارد زیر می باشد.

مزیت استفاده از انواع اقلام ست اداری مانند پاکت a4، سربرگ و... عبارت است از:

  • افزایش چهره حرفه ای شرکت
  • معرفی ماهیت کاری کسب و کار
  • رسمیت بخشیدن به مکاتبات اداری شرکت
  • دسترسی بهتر به اطلاعات تماس
  • بالا رفتن میزان امنیت مکاتبات
  • پیشگیری از کپی و سوءاستفاده از برند
  • ایجاد حس امنیت
  • اعتباربخشی به برند
  • انتقال بهتر اهداف و فعالیت های شرکت

درباره معایب این اقلام تبلیغاتی نمی توان به موردی اشاره کرد، چرا که کسب و کارها به تناسب زمینه فعالیت خود این حق انتخاب را دارند که به هر شکلی که می خواهند از آن استفاده کنند بدون اینکه ضرری متوجه آن ها باشد. به طور مثال اگر قصد دارید پاکت کرافت را برای مبادلات اداری خود استفاده کنید، انتخاب درست طراحی، رنگ ها، کیفیت کاغذ و ابعاد آن می تواند بر چهره برند شما تاثیرات مثبتی داشته باشد. بی توجهی به هر کدام از این پارامترها در نهایت می تواند نتیجه ای منفی به همراه داشت هباشد.

بررسی اهمیت فونت و لوگو در طراحی ست اداری

یکی از نکات اصولی و مهم در ست های اداری توجه به نوع طراحی فونت و لوگویی است که برای آن ها استفاده می شود. اگر انتخاب مناسبی برای فونت و رنگ لوگو صورت نگیرد نه تنها وجود ست اداری مزیت محسوب نمی شود، بلکه می تواند یک ضد تبلیغ هم برای کسب و کار باشد. از همین رو به هیچ عنوان از نوع فونتی که برای ست اداری استفاده می کنید و سایز آن به سادگی عبور نکنید. این انتخاب ها در نهایت میزان اثربخشی و ماندگاری کسب و کار را در ذهن مخاطب افزایش می دهد.

هرچه دقت در طراحی و انتخاب فونت و لوگوی ست های اداری بیشتر باشد، دوام و ماندگاری این اقلام نیز بیشتر خواهد بود. به طور مثال اگر می خواهید چاپ پاکت را به عنوان یکی از اقلام تبلیغاتی در ست اداری مورد توجه قرار دهید علاوه بر کیفیت کاغذ انتخابی باید طراحی که برای فونت و لوگو روی آن صورت می گیرد نیز با حساسیت بالا و خلاقانه باشد.

 

کاربرد ست اداری برای سازمان‌ها چیست؟

وجود ست اداری برای سازمان ها به برای انجام مکاتبات و نامه نگاری ها ضرورتی انکارناپذیر است و می تواند جنبه بازاریابی برای آن ها داشته باشد. وجود ست اداری و انجام مکاتبات اداری از طریق آن علاوه بر جنبه تبلیغاتی، بر رسمیت دادن به مکاتبات نیز تاثیرگذار است. علاوه بر اینکه میزان سوء استفاده ها از برندها را نیز به صفر می رساند.

بیشتر بدانید : چاپ ست اداری مقرون به صرفه

نتیجه گیری

اگر می خواهید مکاتبات اداری از طریق کسب و کار خود را جدی تر و رسمی تر کنید، به هیچ عنوان از به کاربردن ست های اداری حرفه ای و اختصاصی غافل نشوید. از آنجا که انتخاب تیم قوی برای طراحی اقلام تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد، شرکت تبلیغاتی چاپ بازار تلاش کرده تا با استفاده از ظرفیت طراحان خلاق و باتجربه حداکثر رضایتمندی مشتریان را کسب کند. شما می توانید برای انجام سفارشات خود به این شرکت با کارشناسان مربوطه تماس بگیرید.

تعداد بازديد: 166 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز