Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 05:42

2
مهر
راهنمای انتخاب پرده برای اتاق کودک

راهنمای انتخاب پرده برای اتاق کودک

پرده‌ها و نیم‌پرده‌ها تقریبا در همه خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. وقتی که با هم در پنجره‌ای به کار می‌روند، پرده زیرین را کوتاه،‌ ساده و تقریباً با رنگ ملایم انتخاب می‌کنند و متناسب با آن پرده کتیبه رویی را در رنگی که با آن هماهنگی داشته باشد

تحریریه زندگی آنلاین : پرده‌ها و نیم‌پرده‌ها تقریبا در همه خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. وقتی که با هم در پنجره‌ای به کار می‌روند، پرده زیرین را کوتاه،‌ ساده و تقریباً با رنگ ملایم انتخاب می‌کنند و متناسب با آن پرده کتیبه رویی را در رنگی که با آن هماهنگی داشته باشد، ولی چین‌دار‌تر، رنگی‌تر و کمی شلوغ‌تر انتخاب می‌کنند. نیم پرده‌ها (کتیبه‌ها)، ‌چین‌دار، پف‌دار، مدل بالونی،‌ هلالی،‌ گل‌دار و بنددار هستند. معمولا مدل‌های چین‌دار که به صورت نامرتب گره خورده و مدل‌های سنتی از کتیبه‌ها، پرکاربردتر و البته چشم نوازتر هم هستند. در این میان افرادی هم هستند که همواره سادگی را ترجیح می‌دهند، مخصوصا در نواحی ییلاقی که لازم است پنجره‌ها در طول روز باز گذاشته شوند و جلوی جریان هوا گرفته نشود. در چنین مناطقی نیز از پرده‌ها و نیم‌پرده‌های ساده که به راحتی جابجا شوند، استفاده می‌شود.

 

 بیشتربخوانید:

انتخاب فرش برای اتاق کودک

 

 وقتی که در خانه کودک خرد سالی زندگی می‌کند، زمان و انرژی والدین محدودتر می‌شود، بنابراین برای چنین مواردی هم باید از مدل‌ها و پارچه‌های ساده‌تر استفاده کرد. پرده‌ها گردوغبار را به خود جذب می‌کنند، پس مدل‌های ساده را راحت‌تر می‌توانید باز کنید، بشوئید و دوباره نصب کنید. راحت‌ترین پارچه‌ها برای چنین مواقعی پارچه‌های نیمه نخی هستند. پارچه‌های کاملا نخی خیلی چروک می‌شوند و پارچه‌های نیمه نخی این مشکل را ندارند. اگر پرده‌هایی که انتخاب می‌کنید، قابل شست‌وشو نیستند باید بودجه بیشتری را صرف این کار کنید و هر بار که کثیف شدند، پرده‌های جدید را جایگزین نمایید. اگر کودک خردسال و یا نوزادتان آلرژی دارد، پارچه‌های نخی و طبیعی‌تر انتخاب بهتری برای پرده هستند.

 

دراپه تخت‌خواب بچه که با پنجره هماهنگ است هم پنجره را می‌پوشاند و هم زیبایی بیشتری به تخت‌خواب می‌دهد. مدل آن بلند است و رنگ‌های نیمه روشن آن جلوه زیبایی به اتاق بخشیده‌اند.

 

این مدل پنجره کرکره‌ای با آنکه مدل قدیمی‌ دارد، ولی برای اتاق خواب کودک مناسب است. قسمت بالای پنجره یک نیم پرده کوتاه متناسب با رنگ سفید کرکره انتخاب شده است که به پنجره زیبایی بیشتر می‌دهد.

 

یک نیم پرده همراه با دو تا پرده در این تصویر می‌بینید. طرح سبز شطرنجی نیم پرده به تنهایی آنقدر زیبا است که می‌توانید از آن بدون پرده زیری هم استفاده کنید.

 

بیشتربخوانید:

رنگ اتاق کودک از نظر روانشناسی چگونه باید باشد؟

 

 

 

شِید (یا آستری)

از نظر اقتصادی به صرفه‌تر هستند پنجره‌ها با یک لایه پرده پوشانده می‌شوند و در اغلب موارد نیمی از پنجره پوشیده نیست. یک تکه پارچه از دو طرف به میله پرده متصل می‌شود و باعث می‌شود که به صورت هلالی به نظر برسد. این مدل از پرده‌ها چندان جذاب به نظر نمی‌رسند و تقریبا مدل‌های آن قدیمی شده‌اند. پارچه ساده را به شکل هلالی،‌ بالونی، رومی و... به میل پرده وصل می‌کنند و بخش میانی آن را پف‌دار می‌کنند. بسته به جنس پارچه، برخی از این مدل پرده‌ها جلوی تابش نور خورشید به داخل اتاق را می‌گیرند، اگر تصمیم دارید که به طور کامل جلوی تابش نور خورشید به داخل اتاق را بگیرید، قبل از خرید پارچه، حتما پنجره را دقیق اندازه‌گیری کنید تا بتواند کل پنجره را بپوشاند.

 

تطبیق پذیری پرده‌های کرکره‌ای

مهم‌ترین ویژگی پرده‌های کر‌کره‌ای، تطبیق‌پذیری آنها است. برخی از انواع آنها می‌توانند به طور کامل جلوی نور را بگیرند، برخی دیگر می‌توانند نور را به اندازه‌ای که دوست دارید وارد اتاق کنند. این نوع از پوشش پنجره‌ها معمولا از جنس فلز و یا چوب و در مواردی پارچه بافت‌دار هستند. خطوط عمودی یا افقی می‌باشند و پهنای هر کدام از خطوط با توجه به استانداردها در نظر گرفته شده است. پرده کرکره‌ای‌های چوبی، طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی دارند. برخی از آنها بافت بسیار زیبایی هم دارند که البته شبیه کتابخانه‌های قدیمی هستند. شما بسته به سلیقه و انتخاب خودتان می‌توانید بعد از نصب کرکره از یک لایه پرده پارچه‌ای نیز استفاده کنید تا پنجره زیباتری داشته باشید. بهتر است زود به زود روی کرکره‌ها را با جاروبرقی گردگیری کنید تا زیاد به خود خاک نگیرند. این روش بسیار مناسب‌تر از این است که چند وقت آنها را باز کرده و در حمام شستشو کنید.

 

 بیشتر بخوانید:

تاثیر عجیب رنگ در خواب شب کودکان

 

 

 

 

کاملا هم اندازه و مناسب

برای آنکه مطمئن باشید نور به طور کامل به اتاق نمی‌تابد و پنجره در برخی ساعات شبانه‌روز کاملا پوشانده می‌شود، هم اندازه‌گیری دقیقی داشته باشید و هم از پنجره عکس بگیرید و بعد اقدام به خرید کنید تا فروشنده نیز بتواند دقیق‌تر شما را راهنمایی کند.

 

یک اتاق نیمه تاریک نیمه روشن که نیازی نیست با پرده، کل پنجره پوشانده شود  و صاحب‌خانه ترجیح داده است بخشی از نور بیرون همواره به داخل اتاق بتابد، اما انتخاب مدل و رنگ پرده بسیار مهم است، چرا که باعث جلب نظر بیننده می‌شود.

 

یک شِید (رویه) که به طور کامل می‌تواند جلوی تابش نور به اتاق را بگیرد و کودک در اتاق، خواب نیمروزی کاملی داشته باشد. این مدل از پوشش پنجره زمستان‌ها، اتاق را گرم‌تر و تابستان‌ها اتاق را خنک‌تر نگاه می‌دارد.

 

یک نیم پرده راه راه با رنگ‌های متفاوت که به دیوارها و اتاق رنگ بیشتری داده است.

برچسب ها: دکوراسیون، دکوراسیون اتاق کودک، فنگ شویی، پرده، مدل پرده، پرده اتاق خواب کودک تعداد بازديد: 490 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز