Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 17:21

11
آبان
فنگ‌شویی اتاق‌خواب

فنگ‌شویی اتاق‌خواب

رعایت اصول فنگ‌شویی در دکوراسیون منزل علاوه بر ایجاد و به جریان انداختن حس خوب در خانه، احساس راحتی فضا را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که شما بتوانید به درست‌ترین و مناسب‌ترین چیدمان و طراحی دکوراسیون دست یابید.

بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که رعایت اصول فنگ‌شویی در خانه چندان کارساز نیست و حس و حال خوب آن ربطی به روش‌های فنگ‌شویی ندارد، اما اگر بخواهیم صادقانه به این ماجرا نگاه کنیم درمی‌یابیم که رعایت اصول فنگ‌شویی در دکوراسیون منزل علاوه بر ایجاد و به جریان انداختن حس خوب در خانه، احساس راحتی فضا را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که شما بتوانید به درست‌ترین و مناسب‌ترین چیدمان و طراحی دکوراسیون دست یابید.

فنگ‌شویی اتاق‌خواب، برای داشتن یک حس خوب!

در این مطلب همراه ما باشید تا به سراغ دکوراسیون اتاق‌خواب برویم و فنگ‌شویی در این فضای راحت و البته شخصی را مورد بررسی قرار دهیم.

از نظر فنگ‌شویی اولین اصل در طراحی دکوراسیون اتاق‌خواب ایجاد آرامش و البته امنیت در این فضاست. این آرامش می‌تواند با کمک وسایل مختلفی در فضا شکل بگیرد.

نورپردازی مناسب، انتخاب مبلمان و تخت خواب درست، انتخاب رنگ‌های متناسب را فنگ‌شویی، نظم موجود در فضا و... همه و همه عواملی هستند که می‌توانند در رعایت اصول فنگ‌شویی در دکوراسیون اتاق‌خواب و ایجاد احساس آرامش در فضا تأثیرگذار باشند.

انتخاب رنگ دکوراسیون اتاق‌خواب

به طور کلی انتخاب رنگ در دکوراسیون اتاق‌خواب یکی از اولین و البته مهم‌ترین انتخاب‌هاست. فنگ‌شویی بر این باور است که استفاده بیش از حد از رنگ‌های سردی مثل آبی، سفید و... می‌تواند باعث بی‌حال و البته سرد شدن فضای اتاق‌خواب شود، اما در مقابل، بهره‌گیری از رنگ‌های گرم در وسایل این فضا می‌تواند باعث احساس آرامش، گرما و شور و حال در فضا شود.

فنگ‌شویی اتاق‌خواب، برای داشتن یک حس خوب!

فرقی نمی‌کند که شما رنگ‌های گرم را برای کدام بخش از اتاق‌خواب خود در نظر بگیرید، رنگ دیوار، تخت خواب، روتختی، فرش و یا هر وسیله دیگری می‌تواند با کمک رنگ‌های گرم فضای آرامش بخشی را برایتان فراهم آورد. استفاده از رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، کرم، خاکی و... انتخاب‌های خوبی برای دکوراسیون اتاق‌خواب هستند.

تخت خواب در فنگ‌شویی

اولین مسئله‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد جنس تخت خواب است. به طور کلی فنگ‌شویی همیشه از عناصر طبیعت از جمله چوب استقبال می‌کند، بنابراین می‌توان گفت که تخت خواب‌های چوبی انتخاب خوبی برای دکوراسیون اتاق‌خواب شما به شمار می‌آیند.

فنگ‌شویی اتاق‌خواب، برای داشتن یک حس خوب!

مسئله مهم دیگری که در رابطه با تخت خواب در فنگ‌شویی وجود دارد موقعیت آن است. به طور کلی بهتر است که تخت خواب خود را تا حد امکان از در اتاق‌خواب فاصله دهید و آن را به گونه‌ای قرار دهید که بتوانید از روی تخت، در و کلیت اتاق‌خواب را به راحتی ببینید.

اگر موقعیت اتاق‌خوابتان به گونه‌ای است که نمی‌توانید این کار را انجام دهید می‌توانید با کمک یک آینه بازتابی از در را زیر نظر داشته باشید، اما در نظر داشته باشید که نباید این آینه را به گونه‌ای قرار دهید که حرکات خود را در آن ببینید. یادتان باشد که نباید هیچ‌وقت تخت خواب را در راستای در قرار دهید، چراکه بر اساس فنگ‌شویی جریان انرژی‌ای که از در وارد می‌شود می‌تواند آرامش خواب شما را مختل کند!

مسئله دیگری که فنگ‌شویی در رابطه با تخت خواب مطرح می‌کند اهمیت تخته پشتی آن است. فنگ‌شویی بر این باور است که تخت خواب شما باید حتماً تخته پشتی داشته باشد.

فنگ‌شویی اتاق‌خواب، برای داشتن یک حس خوب!

در این رابطه می‌توان گفت که بهترین تخته پشتی‌ها آن‌هایی هستند که از استحکام خوبی برخوردارند و جنس آن‌ها نیز از چوب است. در ضمن بهتر است که به سراغ تخت خوابی بروید که ارتفاع آن معقول و متناسب باشد، این یعنی نه خیلی بلند باشد و نه خیلی کوتاه!

تشک و رنگ روتختی نیز موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. فنگ‌شویی می‌گوید که شما باید تشکی را برگزینید که بیشترین آرامش را برای شما فراهم کند، بنابراین سعی کنید که از خرید تشک‌های دست دوم و یا کم کیفیت به طور کلی اجتناب نمایید.

این کار دقیقاً با تعالیم فنگ‌شویی متضاد است! سعی کنید برای روتختی خود نیز به سراغ پارچه‌هایی بروید که به پوست شما آسیب نمی‌زنند و رنگ آن‌ها نیز با سایر وسایل فضا هماهنگی دارد.

 

نظم در دکوراسیون اتاق‌خواب

فنگ‌شویی اتاق‌خواب، برای داشتن یک حس خوب!

در فنگ‌شویی اصلی به نام اصل نظم وجود دارد که می‌تواند به کلی حال و هوای دکوراسیون اتاق‌خواب شما را تغییر دهد. با توجه به فنگ‌شویی شما باید سعی کنید که تا جای ممکن شلوغی‌های فضا را کاهش دهید. به سراغ کمد و کشو‌های لباستان بروید و لباس‌هایی را که در یک سال اخیر بر تن نکرده‌اید بیرون بیاورید. دستی به سر و روی کمد و کشوهایتان بکشید و آن‌ها را نظم دهید.

سعی کنید که فضای اتاق‌خواب را تا جای ممکن ساده نگه دارید. صندلی‌ها، منابع روشنایی و یا حتی تابلو‌های اضافی و غیرضروری را بردارید و از اتاق بیرون کنید. یادتان باشد که هر چه وسایل دکوری و تزئینات موجود در اتاق‌خواب شما بیشتر باشد احتمال آنکه بتوانید به تعادل و توازن برسید کاهش خواهد یافت.

کاغذ‌های اضافی کتابخانه و یا میزتحریر خود را جمع کنید تا آرامش فضا افزایش پیدا کند. هدیه‌های بی‌استفاده، تزئینات قدیمی و هر چیزی را که می‌دانید واقعاً به آن احتیاج ندارید بردارید. اگر تابلو و قاب عکسی در اتاق‌خوابتان دارید که اشخاص درون آن‌ها در حال نگاه کردن به شما هستند هر چه سریع‌تر آن تابلو را بردارید.

فنگ‌شویی اتاق‌خواب، برای داشتن یک حس خوب!

این موضوع حتی در رابطه با تصاویر مذهبی نیز صدق خواهد کرد. نورپردازی ملایم نیز مسئله مهمی است که باید در اتاق‌خواب خود در نظر داشته باشید. وجود نور بیش از حد و البته مستقیم در فضا می‌تواند آرامش فضا را از بین ببرد و باعث شود که نتوانید خواب راحت و آرامی داشته باشید.

شما باید در دکوراسیون اتاق‌خواب خود امنیت را نیز رعایت کنید. این یعنی تا جای ممکن از به کار بردن وسایل تیز و سنگین و حتی آویز در اطراف تخت خواب دوری کنید. تصاویر استرس‌زا را از اتاق بیرون ببرید و در ازای آن مبلمان نرم، تصاویر زیبا، راحتی و امنیت را به فضا بیاورید. بهتر است سعی کنید که تمامی جوانب آرامش‌بخش را در دکوراسیون اتاق‌خواب خود حفظ نمایید.

 

منبع : برترینها

برچسب ها: دکوراسیون داخلی، دکوراسیون اتاق خواب، فنگ شویی، فنگ شویی اتاق خواب، تخت خواب دونفره تعداد بازديد: 455 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز