Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 19:50

5
تیر
فضاهای خالی خانه را بشناسید (2)

فضاهای خالی خانه را بشناسید (2)

شمع به دلیل داشتن عنصری از طبیعت، موجب آرامش شما در خانه می‌شود. البته بهتر است شمع‌ها را در نقاط مختلف خانه پخش کنید و از قرار دادن آنها در کنار یکدیگر بپرهیزید.

 

بهتر است مبل را با فاصله‌ای منطقی و نزدیک به هم قرار دهید تا هم حاضران احساس راحتی و صمیمیت بیشتر کنند، هم شما برای رفت و آمد بتوانید از فضای پشت آنها استفاده کنید.

به نورپردازی توجه کنید

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد انجام می‌دهند، استفاده از یک لامپ سقفی برای روشن کردن خانه است. لامپ‌های سقفی خانه را زیبا جلوه نمی‌دهند. اگر به دنبال ایجاد فضاهایی جدید در خانه خود هستید، حتما برای روشن کردن خانه خود از چراغ‌های متعدد و جزئی استفاده کنید. همچنین نورها را بر وسایلی خاص، نظیر تابلوها نفیس یا گیاهانی که در منزل دارید متمرکز کنید. با اینکار، خانه شما بزرگتر به نظر می‌رسد.

همچنین می‌توانید از انواع شمع‌ها در اندازه‌های مختلف استفاده کنید. شمع به دلیل داشتن عنصری از طبیعت، موجب آرامش شما در خانه می‌شود. البته بهتر است شمع‌ها را در نقاط مختلف خانه پخش کنید و از قرار دادن آنها در کنار یکدیگر بپرهیزید.

 رنگ‌های مناسب را انتخاب کنید

به طور کلی، برای انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون خانه، به شما پیشنهاد می‌کنیم از قانون 60 – 30 – 10 استفاده کنید. برای اطمینان بیشتر، می‌توانید به تصاویر دکوراسیون‌های مجلات و کتاب‌های مختلف دقت کنید. خواهید دید که نسبت رنگ‌ها به یکدیگر 60، 30 و 10 است. بدین معنا که 60 درصد از وسایل به یک رنگ، 30 درصد به رنگی دیگر و 10 درصد نیز رنگی دیگر دارند. به طور خلاصه، 60 درصد را دیوارها، 30 درصد را وسایل بزرگ خانه نظیر مبل‌ها و صندلی‌ها ... و 10 درصد را وسایل کوچک و تزئینی نظیر قاب عکس‌ها، مجسمه‌ها و ... تشکیل می‌دهند.

اینکه چه رنگی برای خانه شما مناسب است بستگی زیادی به سلیقه شخصی شما دارد اما به طور کلی، رنگ‌های هماهنگ با یکدیگر یا مکمل هستند یا همسان. رنگ‌های مکمل رنگ‌هایی هستند که در چرخه رنگ‌ها در مقبال هم قرار می‌گیرند. نظیر سبز و قرمز. اما محل قرار گیری رنگ‌های همسان در چرخه رنگ‌ها در کنار یکدیگر است.

مانند قرمز و نارنجی. معمولا توصیه می‌شود برای فضاهای رسمی‌تر خانه، نظیر اتاق پذیرایی از رنگ‌های مکمل و در قسمت‌هایی که شما در آنها احساس راحتی بیشتر می‌کنید، نظیر اتاق خواب یا آشپزخانه از رنگ‌های همسان استفاده شود.بسیاری از دکوراتورهای حرفه‌ای به افراد پیشنهاد می‌کنند برای انتخاب رنگ مناسب، از طبیعت الهام بگیرند.

رنگ‌های موجود در طبیعت می‌توانند یکی از بهترین الگوها برای داخل منزل هر یک از ما باشد. بدین منظور، کفپوش منزل را به رنگی تیره (رنگ خاک)، وسایل بزرگ نظیر مبل‌ها را به رنگی چند درجه روشن‌تر، مانند قهوه‌ای یا سبز روشن (رنگ درخت‌ها و کوه‌ها)، و دیوارها و سقف را به رنگی کاملا روشن (رنگ آسمان) انتخاب کنید. خواهید دید که فضای خانه شما گرم و دلنشین‌تر خواهد شد.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- فضاهای خالی خانه را بشناسید- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: دکوراسیون خانه، لامپ سقفی، تابلوها نفیس، رنگ های مناسب برای خانه، رنگ‌های مکمل، الگوی داخل خانه تعداد بازديد: 609 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز