Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 15:02

10
آبان
استفاده بهينه از فضای داخلی آشپزخانه

استفاده بهينه از فضای داخلی آشپزخانه

برای افزایش دادن فضای آشپزخانه، می‌توانید فاصله‌ی بین آن و اتاق مجاورش را از میان بردارید تا آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد.

اعظم اسلامی مجد

 

در آشپزخانه هر متر از آن، اهمیت دارد چرا كه می‌توان از آن استفاده‌ای كرد. برخی از نقاط كور در گوشه‌های كابینت‌ها، فاصله‌ی بین دیوار و كابینت‌ها، فاصله‌ی میان سقف و كابینت‌ها و پشت قفسه‌ها، قسمت‌هائی كه دم‌دست نیستند و... . همه جزء‌بخش‌هائی هستند كه می‌توان با كمی خلاقیت، ارزیابی و توجه از آنها استفاده‌ی بهینه نمود. البته این روزها كابینت‌سازها به نكات لازم توجه می‌كنند و از هر قسمت از فضای آشپزخانه استفاده می‌كنند.

برای آنكه بدانید چگونه می‌توان وسایل و ظروف موجود در آشپزخانه را به بهترین شكل ممكن در آن جای داد، بهتر است كه ابتدا تمام كابینت‌ها را خالی كنید و وسایل آشپزخانه را با توجه به اندازه و سایز آنها و از آن مهم‌تر با توجه به كاربردشان داخل كمد‌ها و كشوها جای دهید. اندازه‌ی آشپزخانه باید مطابق سبك و شیوه‌ی زندگی شما باشد. اگر فردی پرمشغله هستید و كمتر پیش می‌آید كه در آشپزخانه غذا درست كنید یا مهمانی را برای ناهار یا شام دعوت كنید نیاز به آشپزخانه‌ی بزرگ ندارید و برعكس اگر تمایل دارید كه حتماً غذا را در آشپزخانه میل نمائید، یعنی هم پختن، هم آماده كردن و هم خوردن غذا در آشپزخانه باشد، نیاز به مكانی دارید كه فضای بزرگتری را در اختیار شما قرار دهد.

برای افزایش دادن فضای آشپزخانه، می‌توانید فاصله‌ی بین آن و اتاق مجاورش را از میان بردارید تا آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد. برای آنكه اندازه‌ی آشپزخانه‌تان وسیع‌تر به نظر برسد، بهترین كار استفاده از فضای موجود در آشپزخانه است.

شرایط اقتصادی ایجاب می‌كند كه بیشتر از غذاهای خانگی استفاده كنیم و به همین دلیل باید مدت زمان بیشتری را در آشپزخانه سپری كنیم. پخت‌وپز بیشتر در خانه به این معنی است كه باید مواد غذائی و امكانات بیشتری را در خانه در اختیار داشته باشید. به همین دلیل باید از تمام فضای موجود استفاده‌ی بهینه كنید. بهتر است كه از آشپزخانه فقط برای نگه‌داری ظروف و مواد غذائی و هر چیزی كه به آشپزخانه مربوط است، استفاده شود و بسیاری از وسایل اضافی مثل شمع، لامپ، اسباب‌بازی‌های اضافی و. . را از كابینت‌ها جمع‌آوری كنید و در یك اتاق دیگر نگه‌داری نمائید.

وسایلی كه از آنها بیشتر استفاده می‌كنید مثل وسایل هر روزی صبحانه، در دسترس باشند. می‌توانید تعدادی سبد تهیه كنید و آنها را داخل كابینت‌ها بگذارید تا وسایل ریزوكوچك را در كابینت‌ها جای دهید و از بی‌نظمی آنها جلوگیری كنید، در ضمن از فضای داخل كابینت‌ها بیشتر استفاده شود. منظم كردن و نظم دادن كابینت‌ها و آشپزخانه نیاز به صرف هزینه‌های گزاف ندارد فقط باید كمی‌ برنامه‌ریزی داشته باشید.

 

برچسب ها: دکوراسیون منزل، آشپزخانه، دکوراسیون آشپزخانه، تغییر دکوراسیون آشپزخانه، استفاده بهينه از فضای داخلی آشپزخانه تعداد بازديد: 1165 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز