Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:10

2
مهر
نورپردازی در آشپزخانه

نورپردازی در آشپزخانه

نورپردازی باید در عین کاربردی بودن، جذاب نیز باشد. لامپ‌های کوچک کاشی‌ها را برجسته‌تر نشان داده و در عین‌حال به کمک یك لامپ متحرک که به دیوار نصب شده است می‌توان مکان‌های مورد نظر و دلخواه را روشن ساخت.

تحریریه ماهنامه آشپزباشی

 

نورپردازی در آشپزخانه باید برای مکان فعالیت شما نوری کافی و امن و برای قسمت اصلی اتاق نوری ایجاد کند که با شرایط متفاوت انطباق پیدا کند. برای رسیدن به نور دلخواه خود در خانه، باید انواع مختلف نورپردازی را در خانه‌ی خود به کار گیرید.
نورپردازی باید در عین کاربردی بودن، جذاب نیز باشد. لامپ‌های کوچک کاشی‌ها را برجسته‌تر نشان داده و در عین‌حال به کمک  یك لامپ متحرک که به دیوار نصب شده است می‌توان مکان‌های مورد نظر و دلخواه را روشن ساخت.
اهمیت نور موضعی و نور‌پردازی در محیط  آشپزخانه را نمی‌توان انکار کرد. آشپزخانه محیطی است با خطرات بالقوه فراوان – چاقوهای تیز، آب جوش، قابلمه‌های سنگین ... – این قسمت از خانه بیش از سایر قسمت‌ها شاهد اتفاقات ناگوار است. نور این قسمت از خانه باید زیاد باشد و در عین حال منبع نور باید در مکانی قرار بگیرد که هنگامیکه شما مشغول به کار هستید، سایه‌ی خودتان در مقابلتان قرار نگیرد. نصب منابع نور موضعی و کوچک در محیط آشپزخانه می‌تواند بسیار مفید باشد، زیرا در صورت نیاز به روشنائی می‌توانید این چراغ‌ها را روشن نمائید و در غیر اینصورت آن‌ها را خاموش یا نور آن‌ها را کم کنید.
 

یك فضای روحانی- با پرده‌ها و کابینت‌ها‌ی سفید- با نور کافی و مصنوعی ایجاد شده، زیبائی و کاربری خاصی پیدا خواهد كرد.
 

علاوه بر نور موضعی، آشپزخانه نیازمند یک نور کلی و در عین حال کنترل شده است تا بتواند شکل کلی آشپزخانه را مشخص نماید. این نور معمولا توسط یک منبع مرکزی تامین می‌شود. این منبع گاه از سقف آویزان یا به آن چسبیده است و یا بر روی دیوار نصب شده است و نور را به صورت زاویه‌دار می‌تاباند.
 

یک جفت چراغ بزرگ و آویزان یک نور کلی و محاصره شده برای فضا ایجاد می‌کند، در حالیکه منابع نور موضعی نصب شده بر دیوار نور کافی برای محیط کار و سینک فراهم می‌کند.
 

لامپ‌های نصب شده در زیر کابینت قسمت زیرین کابینت را روشن می‌سازد، در حالیکه محافظ آن از درخشندگی بیش از حد نور جلوگیری می‌کند. یک نوار از لامپ‌های ریز تئاتری که دور پنجره نصب شده است زیبائی فضای اطراف پنجره را افزایش می‌دهد.
 

هالوژن‌های درخشان و سفید از رایج‌ترین راه‌ها برای برجسته تر کردن برخی از ویژگی‌های آشپزخانه هستند. لامپ‌های مهتابی نیز برای نصب در زیر کابینت و روشن ساختن فضای کار بسیار مناسب هستند. لامپ‌های تنگستن نیز جایگزین مناسبی برای لامپ‌های مهتابی به شمار می‌روند. این نوع لامپ‌ها نوری بسیار لطیف و ملایم دارند که بیشتر مایل به زرد است. لامپ‌های بزرگ‌تر تنگستن نیز برای نصب در مرکز اتاق و بالای میزها و در کل برای محیط‌های بزرگ‌تر بسیار استفاده می‌شوند.
 مزایا و معایب طراحی نورپردازی فعلی خانه خود را شناسایی کنید و اولویت‌ها برای ایجاد تغییراتی مثبت را در نظر بگیرید.
 از یک مهندس و متخصص برای اطمینان حاصل کردن از امنیت سیستم سیم‌کشی خانه‌ی خود کمک بگیرید.
 در محیط‌هائی که شما بیشتر وقت خود را در آن مشغول به کار هستید، آنقدر لامپ کوچک نصب کنید تا هنگام کار سایه‌ی خودتان در مقابلتان قرار نگیرد.
 از این فرصت استفاده کرده و در صورت لزوم تعدادی پریز برق به پریزهای موجود در خانه اضافه کنید.
 این تغییرات باید کاربردی و در عین حال زیبا باشند. از ایجاد این تغییرات لذت ببرید و سعی کنید با نورپردازی ظاهری زیبا برای خانه‌ی خود ایجاد کنید.
 تغییراتی غیر معمول و غیر منتظره– مانند نصب لامپی کوچک در داخل کابینت– ایجاد کنید. نصب لامپ داخل کابینت‌هائی که در شیشه‌ای دارند زیبائی آنها را چند برابر می‌کند.

 

برچسب ها: نورپردازی در آشپزخانه، آشپزخانه، هالوژن در آشپزخانه، لامپ‌ های آشپزخانه، چراغ آشپزخانه تعداد بازديد: 1009 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز