Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 04:23

20
تیر
جالب ترین نقاشی های جهان کدامند؟

جالب ترین نقاشی های جهان کدامند؟

هنرمندان در سراسر دنیا برای بیان سخنان و اهداف خود روشی خاص را در نظر می گیرند. بنا بر نوع حوزه فعالیتشان شیوه ای متفاوت را در جهت ابراز احساسات درونی خود به کار می بندند.

تحریریه زندگی آنلاین : هنرمندان در سراسر دنیا برای بیان سخنان و اهداف خود روشی خاص را در نظر می گیرند. بنا بر نوع حوزه فعالیتشان شیوه ای متفاوت را در جهت ابراز احساسات درونی خود به کار می بندند. به طور مثال کارگردان با ساخت فیلم، شاعر با سرودن غزلی ناب، نویسنده در رقص لغات بر صفحات کاغذ و نقاشان تابلویی اسرارآمیز را پدید می آورند. شاید در میان همه هنرمندان نقاش ها رابطه عجیب تری با جهان پیرامون شان برقرار می کنند.

به وجود آمدن تابلوهای عجیب با طراحی های خیره کننده، رمزآلود و گاها ترسناک نقاشی های شگفت انگیزی را به جهان هنر وارد نموده؛ که تنها با بررسی های موشکافانه می توان به عمق معنا و مفهوم شان پی برد. حال قصد داریم 10 تا از عجیب ترین نقاشی های دنیا را به حضورتان معرفی نماییم.

تابلو پسری با پیپ | Garçon à La Pipe

پابلو پیکاسو نقاش مشهور جهان جزو افرادی است، که سبک های متفاوتی را در هنر نقاشی پدید آورده. تابلو پسری با پیپ از نخستین آثار پیکاسو و عجیب ترین تابلو های نقاشی می باشد، که در سن 24 سالگی خلق نمود.

این اثر تصویری از یک پسر با صورتی بدون هیچ حسی را به نمایش می گذارد و برخی از منتقدان هنری معتقدند تابلو بیانگر حالات درونی نقاش در آن زمان بوده، و گویا پابلو در سنین جوانی به نوعی افسردگی خاص ابتلا داشته است.

تابلو زن بارانی | Women Of The Rain

اسویتلانا تلیتس نقاش بزرگ اوکراینی یکی از عجیب ترین نقاشی های جهان را در مدت زمان 5 ساعت کشیده، که بسیار توسط کلکسیونرها و خریداران آثار هنری مورد توجه قرار گرفت.

اما هر کدام از مشتریان پس از خرید تابلو زن بارانی آن را به فروشگاه محل عرضه پس فرستادند و گفتند، سردرگمی، استرس و آشفتگی موجود در نقاشی زندگی آن ها را از آرامش و روند نرمالش خارج ساخته است.

دست ها مانع او می شوند | The Hands Resist Him

تابلو عجیب بعدی اثری به نام دست ها مانع او می شوند، اثر”بیل استون هم” می باشد، که گویی از عکس های دوران کودکی خودش الهام گرفته و پنجره ای که در پشت سرش می بینید، دریچه ای از دنیای خیالی یک کودک 5 ساله است.

در پس شیشه ها دست هایی دیده می شوند که ظاهرا نمادی از تصورات آشفته و ترس های دوره طفولیت نقاش هستند. مردم و افرادی که تابلو را می بینند، همگی آن را یک نقاشی نفرین شده می دانند، که با خود انرژی های شیطانی را به زندگی می آورند.

تابلو دورا مار و گربه | Dora Maar au Chat‎

پابلو پیکاسو صاحب بیشترین عجایب در خلق آثار هنری می باشد، که در زمان خودش گاها با برچسب دیوانه و مجنون مواجه می شد. تابلو دورا مار یکی دیگر از عجیب ترین نقاشی های دنیا است که در سال 1941 و در سبک کوبیسم ترسیم گردیده، و تا سال 1963 در تملک زوجی شیکاگویی بود.

پس از آن در یک حراجی دیده شد و بعد در سال 2005 از نمایشگاهی در لندن سر در آورد. دورامار و گربه اکنون به یک کلکسیونر روس تعلق دارد و قیمتی حدود 95 میلیون دلار را به خود اختصاص داده است.

تابلو پسرک گریان | The Crying Boy

نقاش مشهور ایتالیایی به نام” برونو آمادیو” بعد از اتمام جنگ جهانی دوم همواره تصویر کودکان یتیم را می کشید و در یک حراج خیابانی به مسافران یا عابران می فروخت. نحوه خلق تابلوها به شیوه ای هنرمندانه و خاص با استفاده از کبریت روشن صورت می پذیرفت، که نمایی سه بعدی را برای اولین بار در هنر نقاشی پدید آورد.

اثر پسرک گریان که یکی دیگر از عجیب ترین نقاشی های جهان در نمایشگاه های لندن رونمایی شد و به سرعت توانست شهرت جهانی کسب نماید. میزان تبحر نقاش در طراحی اشک های سرازیر شده از گونه های پسر بسیار خیره کننده می باشد.

تابلو ژنرال برناردو گالوز | Bernardo De Galvez Portrait

تابلو ژنرال اسپانیایی برناردو گالوز، یکی از مجموعه آثار عجیب جهان می باشد، که گویی قصه های تخیلی ارواح را برای بینندگانش مجسم می سازد. این اثر در یک هتل نگهداری می شود.

خدمه و پرسنل هتل از نگاه کردن مستقیم به صورت ژنرال به شدت می ترسند و می گویند، چشمان او زنده است و به هر سمتی که حرکت کنیم ما را دنبال خواهد نمود. میزان وحشتی که این تابلو عجیب در مردم تگزاس ایجاد کرده جالب و باور نکردنی به نظر می رسد.

تابلو جیغ | The Scream

ادوارد مونش، هنرمندی که خالق تابلو جیغ می باشد، آن را در سال های 1893 تا 1910 کشید و یکی ز بهترین آثار هنری جهان را در یکی از حراج های سالانه حدود 120 میلیون دلار فروش رفت. ا

ولین خریدار تابلو در واقع قبل از دیدن، جیغ را از طریق دوستش دریافت نمود و پس از دیدن تابلو، بسیار دچار استرس و آشفتگی گردید. بینندگان، نقاشی مورد نظر را، یکی از بدترین گزینه های انتخابی می دانند و معتقدند، تصویر موجود در تابلو، حاصل نفرینی فرازمینی و غیر قابل کنترل است.

تابلو شماره 1948. 5 | No 5 1948

جکسون پولاک نقاش سبک “ابسترکت اکسپرسیونیسم” تابلویی به نام شماره 5،4891 را در سال 2006 به شیوه ای کاملا ابداعی و عجیب و غریب طراحی نمود. او بوم نقاشی را بر زمین می گذاشت و با حالت های مختلف رنگ ها را بر آن می پاشید.

خطوط و نقاطی که از ترشح رنگ ها حاصل می شد، تصویری بسیار عجیب و نامفهوم را پدید آورد. نکته جالب دیگر قیمت 140 میلیون دلاری این اثر است که هم اکنون در اختیار کلکسیونری به نام دیوید مارتینز قرار دارد.

تابلو آیزل ورث مونالیزا | Painting By Isleworth Mona Lisa

نمونه ی دیگری از تابلو مونالیزا اصلی اثر داوینچی که با اسم لبخند ژوکوند، مشهور می باشد، در دنیا با نام آیزل ورث مونالیزا  وجود دارد، که در موزه لوور پاریس نگهداری می گردد.

بینندگانی که به این اثر عجیب خیره می شوند، به عوارضی از قبیل: غش، توهم، استرس، تپش شدید قلب، سرگیجه، توهم و کاهش هوشیاری مبتلا می گردند. البته هنوز هیچ دلیل علمی برای این پدیده یافت نشده.

تابلو صحنه نمایش | Haunted Painting

لائورا پی، تابلویی را با الهام از یک عکس ترسیم نموده که یک کالسکه را نمایش می دهد و یکی از عجیبترین و جالب ترین نقاشی های دنیا محسوب می شود.

مردی که در پشت کالسکه ایستاده در عکس واقعی اصلا وجود خارجی نداشته و بر اساس تخیلات نقاش به تابلو افزوده گردیده. مردم عادی این اثر را یک نفرین می دانند، که با خود موجی از آشوب، جنگ وجدل و آشفتگی را به همراه می آورد.

 

برچسب ها: نقاشی، هنرمندان، تابلو نقاشی، پیکاسو، کلکسیون تعداد بازديد: 197 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز