Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:14

26
اسفند
هفت سين با گل های ختمی

هفت سين با گل های ختمی

پشت گلبرگ‌ها را با آب مرطوب كنید و كنار هم بچینید بطوری كه گلبرگ آخر زیر گلبرگ اول قرار گیرد و شكل گل ختمی شود. برای درست كردن برگ از خمیر جسو به اندازه‌ی یك فندق درشت بردارید، به شكل اشك درآورید و روی قالب برگ یا برگ طبیعی به آن شكل دهید.

رزیتا بنیادی


وسایل مورد نیاز
ظرف پلی‌استر به شكل برگ                       7 عدد
رنگ اكرولیك سبز                                      1 قوطی
رنگ اكرولیك سفید                                    1 قوطی
سافت ژل یا گلیز                                       2-3 قطره
خمیر جسو (Jeso)                                    حدود 50 گرم
رنگ اكرولیك آجری                                    1 قوطی
كریستال سرورنیك (Cristal sirvernik)          به میزان لازم

روش كار
برای رنگ كردن ظرف‌ها؛ نیمی از قلم‌مو را به رنگ سبز و نیم دیگر را به رنگ سفید آغشته كنید. آن‌گاه قلم مو را یك لحظه در سافت ژل (گلیز) بزنید تا رنگ قدری رقیق شود. حالا ظرف‌ها را مطابق تصویر رنگ‌آمیزی كنید. برای ساخت گل ختمی 5 گلوله از خمیر جسو به اندازه‌ی گردو بردارید و در دست به شكل اشك پهن باز كنید و مانند تصویر با ابزار روی آن خطوطی ایجاد كنید.

پشت گلبرگ‌ها را با آب مرطوب كنید و كنار هم بچینید بطوری كه گلبرگ آخر زیر گلبرگ اول قرار گیرد و شكل گل ختمی شود. برای درست كردن برگ از خمیر جسو به اندازه‌ی یك فندق درشت بردارید، به شكل اشك درآورید و روی قالب برگ یا برگ طبیعی به آن شكل دهید. گل‌ها و برگ را همچنانكه مرطوب هستند روی ظرف (به كمك قلم مو و آب) بچسبانید. گل‌ها و برگ‌ها را نیز به همان روشی كه برای رنگ‌آمیزی ظرف بیان شد رنگ كنید.

در اینجا برای رنگ‌آمیزی گل‌ها از رنگ آجری استفاده شده است كه شما می‌‌توانید به دلخواه خود رنگ آن را تغییر دهید. برای براق كردن ظروف از كریستال سرورنیك استفاده كنید.

یادآوری: كریستال سرورنیك؛ نوعی ماده‌ی ورنی دو جزئی است كه به میزان یكسان با هم مخلوط شده و با قلم‌مو روی كار زده می‌شود.

 

برچسب ها: عید نوروز، تزئینات هفت سین، تزئینات نوروز، ظرف پلی استر، كریستال سرورنیك، چیدمان هفت سین، ایده هفت سین تعداد بازديد: 1232 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز