Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:24

18
اسفند
آموزش سبزه كادوئی

آموزش سبزه كادوئی

روز اول سبزه را پشت شیشه‌ی پنجره بگذارید و روزهای بعد در هوای آزاد و آفتاب قرار دهید تا خوش‌رنگ و با طراوت شود. سبزه را بعد از كامل شدن در محیط خنك دارای سایه نگه‌داری كنید و روزی یك‌بار آبدهی شود. این سبزه با بذر منداب آماده شده است.

بانو اسفندیاری

 

برای این مدل احتیاج به یك مكعب مربع به ابعاد 25 سانتیمتر دارید. جنس ماكت شما بهتر است یونولیت یا اسفنج باشد. همه‌ی قسمت‌های ماكت را به غیر از كف آن با پنبه روكش كنید و هر بذر لعابداری را كه دوست داشتید روی آن بمالید. دقت كنید قسمتی كه روبان روی آن قرار می‌گیرد را خالی بگذارید و بذری روی آن نكشید. 

آماده كردن ماكت
ماكت را اول خیس كنید تا پنبه روی آن بچسبد. پنبه را به ضخامت تقریبی 3سانتیمتر روی ماكت قرار دهید و آن را كاملا خیس كنید و با دست فشار دهید تا حالت كوبیده پیدا كند. بعد بذر مورد نظر را فقط یك لایه روی آن بكشید. سپس یك نایلون شفاف كه دو سه جای آن را سوراخ‌هائی به ابعاد 2×2 سانتیمتر ایجاد كرده‌اید روی آن قرار دهید و قسمت‌های اضافه‌ی آن را از زیر ماكت جمع كنید.

روزی 3 بار نایلون را بردارید و بذر را آب‌افشان كنید. مجدداً نایلون را روی آن قرار دهید. 2-3 روز طول می‌كشد تا ریشه و جوانه نمایان شود. به این مرحله كه رسید نایلون را بردارید و روز اول 3 بار آن را سیراب كنید، روز دوم 2 بار و روز سوم یك‌بار آبدهی كافی می‌باشد. 

نگه‌داری
دو سه روزی كه سبزه زیر نایلون است، آن را در محیطی معمولی و روشن قرار دهید. بعد از اینكه نایلون را برداشتید سبزه را پشت پنجره بگذارید و هرز‌گاهی آن را بچرخانید تا نور به همه جای آن بتابد و خوش فرم سبز شود.

نكات مهم
روز اول سبزه را پشت شیشه‌ی پنجره بگذارید و روزهای بعد در هوای آزاد و آفتاب قرار دهید تا خوش‌رنگ و با طراوت شود. سبزه را بعد از كامل شدن در محیط خنك دارای سایه نگه‌داری كنید و روزی یك‌بار آبدهی شود. این سبزه با بذر منداب آماده شده است. شما می‌توانید از بذر شاهی (ترتیزك) هم استفاده كنید.

مقدار مصرف
یك پیمانه شاهی را با 5 برابر آب به مدت 3 ساعت خیس كنید. یا یك پیمانه منداب را با 5/2 برابر آب به همان مدت خیس كنید. بذر منداب به 5 روز وقت نیاز دارد تا كامل شود و بذر شاهی10روز.

تزئین سبزه
در مرحله‌ی آخر روبان را با سوزن ته‌گرد به ماكت محكم كنید و ادامه‌ی آن را به صورت پاپیون روی كار مدل دهید. تماس دائمی سبزه با آب آن را خراب و بدبو می‌كند، پس این سبزه را روی ظرفی قرار دهید كه تخت باشد. مثل تخته‌ی كیك یا یك بشقاب كه كوچكتر از ماكت باشد تا آب به خوبی تخلیه شود.

 

برچسب ها: هفت سین، تزئینات هفت سین، آموزش سبزه هفت سین، نگهداری سبزه، آبدهی سبزه، آماده كردن ماكت سبزه، تزئین سبزه تعداد بازديد: 1866 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز