Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 23:33

12
مهر
ساخت آدمك برای تزئین درخت كریسمس

ساخت آدمك برای تزئین درخت كریسمس

با استفاده از برشگرهای بیسكوئیت می‌توانید این شكل‌ها را درست كنید. دكوراسیون كریسمس به صورت كلاسیك سبك ساده و صمیمی منحصر به فرد خود را دارد.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه آشپزباشی

 

 

با استفاده از برشگرهای بیسكوئیت می‌توانید این شكل‌ها را درست كنید. دكوراسیون كریسمس به صورت كلاسیك سبك ساده و صمیمی منحصر به فرد خود را دارد. آدمك‌ها و سایر شكل‌های قدیمی كه از پارچه و خمیر بیسكویت درست شده‌اند، روی درخت كریسمس قرار می‌گیرند.

مواد و وسایل مورد نیاز

نمك                                 1 پیمانه

آب گرم                             1 پیمانه

گلیسیرین یا روغن مایع     2 قاشق سوپخوری

آرد الك كرده                    3 پیمانه

سوزن یا سیخ                 بسیار ریز                                                                       

قهوه فوری                     1 قاشق سوپخوری

آب جوش                       یك‌سوم پیمانه

فویل آلومینیومی                                                                                

كاغذ سمباده ظریف                                                                        

لاك الكل مات                                                                                

بند كنفی                                                                                         

 روش ساخت

نمك را در آب گرم حل كنید و بعد روغن یا گلیسیرین را با آنها تركیب كنید و آرد را اضافه كنید. خمیر به دست آمده را روی سطح آرد پاشیده قرار دهید و با دست آن را ورز دهید تا وقتی‌كه به حالت انعطاف‌پذیر در‌آید. خمیر را به مدت 20 دقیقه در یك ظرف دربسته كه هوا نكشد، بگذارید. حالا خمیر را دوباره ورز داده و با وردنه آن را به ضخامت 1 سانتیمتر باز كنید و بعد با برشگر، آدمك‌هائی از آن جدا كنید.

آدمك‌ها را با استفاده از سوزن یا سیخ چوبی نازك، سوراخ سوراخ كنید. اینكار باعث می‌شود كه خمیر پف نكند. در قسمت سر آدمك‌ها یك سوراخ بزرگ‌تر ایجاد كنید تا بند كنفی را از آنجا عبور دهید. برای آنكه آدمك‌ها به صورت قدیمی و آنتیك در آیند، قبل از پختن آنها را با قهوه فوری حلكرده در آب رنگ و لعاب بدهید.

بعد از پختن اگر نیاز به رنگ و لعاب بیشتری باشد، باز هم این‌كار را تكرار كنید. توری مخصوص شیرینی‌پزی را با فویل آلومینیومی بپوشانید. بیسكویت‌ها را روی فویل قرار دهید و بعد آنها را در طبقه پایینی‌فر با دمای 150 درجه سانتیگراد به مدت تقریبی 45 دقیقه بپزید.

وقتی كه شیرینی‌ها كاملا سرد شدند، لبه‌های آنها را با كاغذ سمباده ظریف صاف كنید تا رنگ لبه‌ها نیز روشن‌تر شود. سپس روی آنها را با لاك الكل بپوشانید (اینكارباعث می‌شود كه خمیرها كپك‌ نزنند و یا مورد حمله حشرات ریز قرار نگیرند). بند كنفی را از قسمت سر آدمك‌ها عبور دهید و گره بزنید. می‌توانید به سلیقه خود از تزئین بیشتری استفاده نمائید.

 

برچسب ها: کریسمس، ساخت آدمک، آموزش آدمک، درخت کریسمس، روش تهیه آدمک، مواد لازم آدمک، آموزش آدمک درختی تعداد بازديد: 608 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز