Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 20:17

23
خرداد
آويـز

آويـز

چگونه مي‌توانيد، جالباسي خود را از حالت بي نظم و آشفته به يك وضعيت...

آويـز

 

 

چگونه می‌توانید، جالباسی خود را از حالت بی نظم و آشفته به یك وضعیت منظم و مرتب درآورید؟

 

وسایل مورد نیاز

 

  5 عدد قلاب فلزی دوتایی و پیچ

  4 عدد قلاب فلزی یكپارچه و پیچ

  یك تكه فوم كوچك

  یك تخته چوب نسبتاً نازك

  رنگ اسپری سبز (شما می‌توانید به دلخواه از رنگ‌های براق نیز استفاده كنید)

  چسب دكوپاژ

  كتاب‌های سنگین

  خط كش فلزی

  مداد

  یك تكه كاغذ دیواری (100×30 سانتی‌متر)

  پیچ‌گوشتی الكتریكی

  منگنه و مفتول دوخت

 

 

مراحل كار

 

مرحله اول:  پیچ‌ها و قلاب‌ها را از هم جدا كنید. پیچ‌ها را داخل فوم فرو ببرید؛‌ طوری‌كه همه آنها صاف بایستند، قلاب‌ها را روی تخته نازك چوب یا یك تكه روزنامه بگذارید و روی آنها اسپری بزنید. در واقع سطح تخته نازك چوبی یا روزنامه را با رنگ اسپری بپوشانید تا قلاب‌ها و پیچ‌ها سبز شوند.

 

 مرحله دوم:   طبق دستورالعمل مقداری چسب به سطح رویی تكه چوب درخت كاج بزنید و تكه چوب را درست در وسط كاغذ دیواری قرار دهید. كتاب‌های سنگین را روی قسمت طولی تخته چوب بگذارید تا روی آن سنگینی كنند و باعث شوند تخته و كاغذ دیواری بدون چروكیدگی به هم بچسبند. بگذارید چسب خشك شود؛ ‌سپس لبه‌های كاغذ دیواری را روی تخته برگردانید و با منگنه مخصوص كاغذ را به چوب وصل كنید. این كار را در قسمت پشت چوب انجام دهید تا جلوی آن تمیز و مرتب به نظر برسد. سعی كنید در حین كار، كاغذ دیواری اصلاً چروك نیفتد.

 

مرحله سوم:  دورتادور تخته نازك چوب را بپوشانید. حالا نوبت به دو سر چوب می‌رسد. گوشه‌ها را به سمت داخل تا بزنید و با دست كاغذ خوب صاف كنید تا روی چوب باد نكند. با استفاده از مفتول و منگنه چوب را به كاغذ محكم وصل كنید و هر دو سر چوب را برگردانید.

 

مرحله چهارم:  چوب را برگردانید و به اندازه حدود 5/4 سانتی‌متر بالا علامت‌گذاری كنید. از لبه سمت چپ نیز به اندازه 5 سانتی‌متر علامت بگذارید. نقطه مورد نظر را با مداد مشخص كنید. از این نقطه 20 سانتی‌متر جلوتر بروید (به سمت راست) و با همان فاصله 5/4سانتی از بالا باز هم علامت‌گذاری كنید. این كار را پنج بار انجام دهید؛‌ یعنی روی تخته پنج علامت با مداد با فاصله‌های یكسان مشخص شود. قلاب‌های دو شاخكی را با پیچ روی تخته و در همان نقطه مشخص شده نصب كنید از پایین تخته 25/6 سانتی‌متر بالا بیایید و از لبه سمت راست تخته به اندازه 15سانتی‌متر جلوتر بروید و با مداد نقطه مورد نظر را علامت بزنید.

از همین نقطه به اندازه 20 سانتی‌متر جلوتر بروید و با همان فاصله از پایین تخته، نقطه دیگری را علامت بگذارید. این كار را چهار بار تكرار كنید و قلاب‌های تك شاخكی را در این نقاط روی تخته سوار كنید.

برچسب ها: جالباسی، آويـز تعداد بازديد: 1251 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز