Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 09:22

22
اسفند
شال گردن منگوله‌دار

شال گردن منگوله‌دار

اين شال‌گردن زيبا با طرح نظامي و دكمه‌دار، داراي منگوله و تقريبا مثلثي شكل است...

شال گردن منگوله‌دار

 

 

این شال‌گردن زیبا با طرح نظامی و دكمه‌دار، دارای منگوله و تقریبا مثلثی شكل است و برای اینكه درست دور گردن كودك شما را بپوشاند، به شكل L طراحی شده است. این شال گردن با دو دكمه، دور گردن بسته می‌شود تا كاملا گرم و نرم باشد.

 

 

ابزار لازم

توجه: جعبه اولیه بافتنی دارای 5 تا 6 نوع میل مختلف است. ولی در اینجا فقط از میل شماره 4 (mm4) استفاده می‌شود.

 یك‌دوم كاموا 50 گرمی به شماره 21 و رنگ آبی

 یك‌دوم كاموا 50 گرمی به شماره 24 و رنگ سبز تیره

توجه: مقدار بافت 20 دانه در 28 رج (مربع 10 سانتی‌متری)

 میل‌ها یك جفت میل بافتنی 4 mm

 سوزن خیاطی

  دو  عدد دكمه 15 میلی متری

 

روش كار

 

بخش‌ اول: 14 دانه به رنگ سبز تیره سر بیندازید و 67 رج ساده ببافید تا تقریبا اندازه بافت شما 24 سانتی‌متر برسد. در رج 68، 3 دانه را ببافید و 2 دانه كور كنید. مجددا كار را برگردانید و 4 دانه را ببافید. دوباره كار را بر گردانید و 2 دانه را كور كنید و دوباره كار را برگردانید و 3 دانه ببافید سپس مرحله بعد را در ادامه انجام دهید.

شكل دادن: در رج اول (كم كردن رج‌ها)، یك دانه را ببافید، دو دانه را یكی كنید و تا سه دانه آخر ببافید. هنگامی كه به 3 دانه آخر رج رسیدید، 2 دانه یكی كرده و دانه آخر را ببافید تا دانه‌ها به 12 عدد برسند. ردیف 2 و 3 را ساده ببافید. در رج چهارم همانند رج 1 تا 3 عمل كنید تا دانه‌ها به 2 عدد برسند و آنها را كور كنید.

بخش دوم: 14 دانه سر بیاندازد و 48 رج ببافید تا بافت شما به 17 سانتی‌متر برسد و سپس مرحله بعد را در ادامه انجام دهید.

شكل دادن: در رج اول (كم كردن رج‌ها)، یك دانه را ببافید و دو دانه را یكی كرده و تا سه دانه آخر، مابقی دانه‌ها را ببافید و وقتی كه به 3 دانه آخر رج رسیدید، 2 دانه را یكی كرده و دانه باقی‌مانده را ساده ببافید تا دانه‌های شما به 12 عدد برسد.

ردیف 1 و 2 را ساده ببافید و مجددا در ردیف چهارم همین مراحل را تكرار كنید تا هیچ دانه‌ای باقی نماند و بافت در نهایت كور شده باشد.

 

 

منگوله‌ها

برای2 عدد منگوله از كاموا آبی استفاده كنید. با استفاده از الگوی زیر، این طرح را روی یك مقوا همچون یك دونات برش دهید و 2 عدد از آن تهیه كنید؛ سپس قطعات كارت را روی یكدیگر قرار دهید و دور تا دور حلقه‌ها را در جهت عقربه‌های ساعت، كاموا بپیچید. وقتی كه كاملا آن‌را كاموا پیچ كردید و تمامی سطوح حلقه‌ها را پوشاندید، با یك قیچی تیز لبه خارجی كاموا را برش دهید، سپس یك تكه كاموا را میان این دو كارت قرار دهید و آن‌را محكم گره زنید و سپس این كارت‌ها را از میان كامواها بیرون بكشید. این كار نیازمند دقت و توجه زیاد است. حالا منگوله آماده است و می‌توانید با یك قیچی ناصافی‌های آن‌را مرتب كنید و یك منگوله یكدست و زیبا داشته باشید.

نكته مهم: این طرح برای كودكان خردسال شما و تا 18 ماهگی مناسب است و اگر تمایل دارید آن‌را برای افراد بزرگ‌تر تهیه كنید، فقط كافی است سه تا 6 رج در بخش اول و دوم اضافه ببافید تا اندازه آن بزرگ‌تر شود.

 

 

سر هم بندی

 

درست از همان جایی كه دانه‌ها را سر انداختید شروع كرده و آنها را با یك سوزن خیاطی به یكدیگر متصل كنید تا شال به شكل ال (L) در آید. منگوله‌ها را در انتهای شال گردن بدوزید و دو دكمه را درست در محلی كه سوراخ های دكمه روی آن واقع می‌شود قرار دهید و بدوزید. می‌توانید برای اندازه‌گیری دقیق آن‌را دور گردن كودك‌تان تنظیم كنید.

برچسب ها: زندگی آنلاین، میل بافتنی، شال گردن منگوله‌دار تعداد بازديد: 599 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز