Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 18:54

26
اسفند
تنگ ماهی چشم نظر

تنگ ماهی چشم نظر

‌ابتدا كاغذ پوستی را به عرض 5 سانتی‌متر برش دهید و نقطه مركز و عرض 3 سانتی‌متر را روی آن مشخص كنید. مقداری چسب حرارتی در مركز ریخته و سنگ فیروزه را روی چسب قرار دهید.

عسل یاور


لوازم مورد نیاز
كاغذ پوستی 25×25 
ظرف مورد نظر
ملیله درشت آبی روشن، سبز ترك و آز در طیف‌های متنوع
سنگ فیروزه و سنگ تزئینی
چسب حرارتی
سنگ چشم نظر
روبان آبی و سبز به عرض 5 و 2 سانتی‌متر از هر رنگ 5 متر.
ژل موزائیك
مروارید نباتی رنگ
سیم روكش‌دار طلائی

مراحل انجام كار

‌ابتدا كاغذ پوستی را به عرض 5 سانتی‌متر برش دهید و نقطه مركز و عرض 3 سانتی‌متر را روی آن مشخص كنید.  مقداری چسب حرارتی در مركز ریخته و سنگ فیروزه را روی چسب قرار دهید. عرض 3 سانتی‌متر را چسب حرارتی بزنید و ملیله درشت آبی را روی چسب بریزید و با فشار انگشتان ثابتشان كنید. عرض 5 سانتی‌متر را نیز بعد از چسب زدن در ظرفی از ملیله فرو ببرید. 

تعدادی چشم‌نظر در رنگ‌های روشن و تیره آماده كنید.  تنگ ماهی را با مایه‌ی شوینده یا الكل تمیز كنید تا عاری از هرگونه گرد و غبار شود، دهنه‌ی ظرف مورد نظر را به ژل موزائیك آغشته كنید و در توده‌ای از ملیله به رنگ‌های آبی و سبز غوطه‌ور سازید.

نكته: شما می‌توانید از چسب PN5 «فولیو باند» كریستال كیلیر به جای ژل موزائیك استفاده نمائید.  چشم‌نظرها را به سلیقه خودتان در قسمت‌های مختلف تنگ به وسیله‌ی چسب حرارتی بچسبانید.  روبان عرض 5 سانتی‌متر را به طول 19 سانتی‌متر برش دهید و به 2 قسمت تقسیم كنید، قسمت مشخص‌شده را چسب بزنید و دو سر روبان را به آن متصل كنید.

 

 

برچسب ها: هنر و خلاقیت، عید نوروز، سفره هفت سین، تزئینات هفت سین، ظروف هفت سین، تزئین نوروز، تزئین تنگ ماهی تعداد بازديد: 1682 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز