Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 08:43

18
اسفند
جالباسی های تزئين‌شده

جالباسی های تزئين‌شده

زیباترین لباس‌های خود را در جالباسی‌هایی كه خودتان درست كرده‌اید، آویزان كنید.

تحریریه دنیای زنان

 

 

زیباترین لباس‌های خود را در جالباسی‌هایی كه خودتان درست كرده‌اید، آویزان كنید. این آویزهای لوكس را می‌توان با گل‌ها و شكوفه‌های كوچك، ساتن زیبا و خوشرنگ و یكی دو روبان تزئین كرد تا جلوه بیشتری پیدا كند.

1-‌ لایی را با قیچی به صورت مستطیل‌های بلند درآورده و دور جالباسی بپیچید و تمام سطح آن را كاملاً بپوشانید. در صورت نیاز می‌توانید برخی قسمت‌ها را كوك بزنید تا باز نشود.

2-‌ یك لایی دیگر برداشته و آن را نیز به شكل مستطیل درآورید، پهن‌تر از حالت قبلی و لایی مستطیلی شكل را مطابق شكل شماره (2) دور تا دور جالباسی كه در مرحله قبل آن را با لایی پوشانده بود، بكشید. ابتدا و انتهای كار را با استفاده از نخ و سوزن بدوزید.

3-‌ دو تكه پارچه ساتن را به شكل مستطیل و كمی بزرگ‌تر از طول جالباسی بریده و دو سر آن را به شكل منحنی با نخ بدوزید.

4-‌ دو طرف (طول) مستطیل‌های ساتنی را با نخ به یكدیگر بدوزید و آن را به طرف اصلی‌اش برگردانید.

5-‌كاوِر ساتنی را دور تا دور جالباسی گرفته و شروع به كوك زدن قسمت بالایی  آن نمایید.

6-‌ برای درست كردن گل‌های كوچك برای تزئین بیشتر می‌توانید مقدار بسیار كمی لایی را تا كرده و آن را در قسمت انتهایی طول روبانی از جنس اُرگانزا قرار داده و مقداری روبان به دور لایی بپیچید تا شبیه به یك رُز كوچك شود. برای آنكه گل‌ها باز نشوند می‌توانید كمی كوك ریز به آن بزنید.

7-‌ با یك تكه لایی دیگر یك شكوفه دیگر درست كنید. هر جالباسی دو عدد گل لازم دارد.

8‌-‌ برای درست كردن غنچه‌ها می‌توانید از روبان ابریشمی استفاده كنید. برای این منظور یك تكه روبان برداشته و طول آن را حدود 5 برابر عرضش برش زده، سپس دو سر روبان را به هم وصل كنید.

9-‌ با سوزن نخ شده در وسط روبانی كه دو سرش را به هم وصل كرده‌اید و شبیه یك حلقه كوچك شده، شروع به كوك زدن كنید. سپس نخ را بكشید تا روبان جمع شود و شبیه یك غنچه كوچك شود.برای هر جالباسی، دو غنچه كافی است.

10-‌ برای تهیه برگ‌ها می‌توانید از روبانی كلفت‌تر و یا یك تكه پارچه سبز پشمی استفاده كنید.روبان را به شكل مستطیل‌های كوچكی درآورده و دو گوشه بالایی را به یكدیگر بدوزید و بعد از آن دو گوشه دیگر را نیز در قسمت میانی طول مستطیل به گوشه‌های قبلی وصل كنید و آن را كوك بزنید. نخ را بكشید و بعد گره بزنید تا خوب جمع شوند و بیشتر شبیه برگ شوند. هر جالباسی چهار عدد برگ لازم دارد

11-‌ یك تكه روبان زیبا (قلاب‌دوزی شده یا گلدوزی‌شده بهتر است) را درست در قسمت میانی جالباسی، به شكل پاپیون گره بزنید و بعد گل‌ها، غنچه‌ها و برگ‌ها را روی قسمت میانی و پاپیون بدوزید. گل‌ها، غنچه‌ها و برگ‌ها هر چه به هم نزدیك‌تر باشند، زیباتر به نظر خواهند رسید..

وسایل مورد نیاز:

لایی و یا هر چیز نرم دیگری كه بتوان جایگزین آن كرد

قیچی

جارختی (چوب‌لباسی)

نخ و سوزن

روبان ساتنی به عرض 88 میلی‌متر و طول 3 اینچ

سنجاق خیاطی

اُركانزا، سیلك، پارچه پشمی

برچسب ها: روبان، اُركانزا، جالباسي های تزئين‌شده، جالباسی، آویزهای لوكس، ساتن زیبا و خوشرنگ تعداد بازديد: 827 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز