Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 30 شهریور 1403 - 19:04

22
آذر
بي ام و سري 5، مدل 2010

بي ام و سري 5، مدل 2010

كليك كنيد.

با موفقيت «آئودي A6 face lift» و ورود  زودهنگام «مرسدس بنز کلاس E جديد»، شرکت آلماني «بي ام و» نيز براي عقب نماندن از رقبا، «بي ام و سري 5، مدل 2010 » خود را به بازار معرفي خواهد كرد. با نزديک شدن به زمان ورود اين خودرو به بازار، گمانه‌زني‌ها در مورد طراحي نهايي اين خودرو افزايش يافته است.
«سري 5»، اولين بار در سال 1972 به علاقه‌مندان خودروهاي «بي ام و» معرفي شد. اين خودرو از همان زمان تاکنون، به عنوان يکي از افتخارات اين شرکت آلماني مطرح است. حال همگان در انتظار ورود نسل جديد و انواع سري 5 به بازار هستند. زماني که تيم طراحي «سري 5» جديد در حال انجام آزمون بر روي نوع سدان اين خودرو (که البته به طور کامل استتار شده بود) بودند، برخي خبرنگاران عکس‌هايي گرفتند و اخبار جديدي در مورد طراحي و امکانات اين خودرو منتشر گرديد. امسال و در نمايشگاه خودروي «جنوا»ي ايتاليا، براي اولين بار طرح مفهومي «بي ام و سري 5» جديد به نمايش گذاشته شد كه با توجه به اخبار منتشره و عکس‌هاي گرفته‌شده از مدل تحت آزمون اين خودرو، طرح نهايي نيز به نظر بسيار نزديک به همان خودروي به نمايش درآمده در جنوا خواهد بود. شرکت «بي ام و» در مورد سري 5 جديد گفته است که اين خودرو از ويژگي‌هاي خودروهاي «واگن استيشن»، «جي تي»، خودروهاي چندمنظوره «SUV» و حتي خودروهاي «fastback» استفاده كرده است. اطلاعات ذيل در مورد مدل سدان اين خودرو (I528) به طور رسمي توسط شرکت «بي ام و» ارائه شده است.

موتور و سيستم انتقال قدرت:
موتور اين خودرو به صورت شش سيلندر خطي است که «بي ام و» همواره به اين نوع چيدمان موتور علاقه خاصي داشته است. حجم اين موتور 3 ليتر (به طور دقيق 2996 سي‌سي) با قطر سيلندر 85 ميلي‌متر، کورس 88 ميلي‌متر و نسبت تراکم 10.7 مي‌باشد. براي هر سيلندر چهار سوپاپ وجود دارد و دو ميل بادامک نيز در بالاي سرسيلندر، اين سوپاپ‌ها را به حرکت در مي‌آورند. مکانيزم باز و بسته شدن سوپاپ‌ها به صورت متغير نسبت به زمان بوده که بدين ترتيب موتور مي‌تواند در شرايط وسيعي از کارکرد خود، بازده تنفسي مناسبي داشته باشد و در نتيجه گشتاور نيز در دورهاي متفاوت در سطح قابل قبولي قرار خواهد داشت. پاشش سوخت به صورت چندنقطه‌اي به راهگاه (port) ورودي موتور مي‌باشد (سيستم MPFI ). توان بيشينه اين موتور برابر 230 اسب بخار در دور موتور 6500 rpm و گشتاور بيشينه آن نيز برابر 271 نيوتن متر در دور موتور 2750 rpm خواهد بود. سيستم انتقال قدرت «سري 5» جديد بسته به نوع آن مي‌تواند به صورت چرخ عقب متحرك يا هر چهار چرخ متحرك باشد. سوخت مناسب اين مفهومي، بنزين سوپر با عدد اکتان 91 و باک خودرو نيز داراي حجم 70 ليتر است.

سيستم تعليق:
سيستم تعليق «سري 5 مدل 2010» در قسمت جلو از نوع مستقل و ستون پايه (strut) و مجهز به ميله متعادل‌کننده (stabilizer bar) بوده و از فنرهاي لول تشکيل شده است. در قسمت عقب نيز سيستم تعليق از نوع چنداتصالي (multi-link) به صورت مستقل و مجهز به ميله متعادل‌کننده بوده و کمک‌ها نيز به صورت فنرهاي لول مي‌باشند.
امکانات و تزئينات داخلي:
جلو و عقب خودرو داراي لامپ‌هاي زيباي 12 ولتي است که روشنايي مناسب را در هنگام نياز براي راننده و سرنشينان فراهم مي‌سازند. تمامي انواع «سري 5» جديد مجهز به سيستم گرمايشي و سرمايشي تهويه مطبوع هستند. همچنين، داخل اتاق سيستم اعلام خطر براي جلوگيري از سرقت خودرو وجود دارد. سيستم صوتي از بهترين نوع و داراي راديو براي امواج AM و FM و سيستم پخش سي دي و فايل‌هاي MP3 است و امکان ارتباط ساير وسايل صوتي از طريق "USB" يا بلوتوث با اين سيستم پخش نيز وجود دارد. يکي از امکانات مفيد داخل اتاق كه جلوي ديد راننده قرار دارد، دستگاه رايانه کوچکي است که مي‌تواند اطلاعات مفيدي مانند متوسط سرعت، متوسط مصرف سوخت، ميزان مصرف سوخت لحظه‌اي و حتي دماي خارج از خودرو را محاسبه كرده و به نمايش بگذارد. همچنين، سيستم کنترل سرعت «کروز» به صورت استاندارد در اين خودرو وجود دارد و راننده با فشار يک دکمه به راحتي آن را فعال مي‌كند. کيسه هوا (air bag) در قسمت راننده از نوع فعال‌شونده و به صورت چندمرحله‌اي است و براي ساير سرنشينان نيز کيسه هواي مجهز به حسگر وجود دارد. صندلي راننده و سرنشينان به صورت تمام الکتريکي قابل تنظيم است. همچنين، ارتفاع و موقعيت فرمان مي‌تواند به صورت الکترونيکي و متناسب با فيزيک راننده تنظيم شود. تزئينات داخلي نيز عموماً از جنس چرم مرغوب با رنگ‌آميزي کاملأ هماهنگ با طراحي خودرو بوده و حس آرامش را به سرنشينان القا مي‌كند. علاوه بر امکانات مذکور، دو صفحه نمايش که در پشت صندلي‌هاي جلو نصب شده‌اند، مي‌توانند سرگرمي مناسبي براي سرنشينان عقب خودرو باشند.
سيستم‌هاي ايمني:
شرکت «بي ام و»، از لحاظ استفاده از امکانات ايمني، همواره جزء خودروسازان پيشرو بوده و در انواع «سري 5» نيز از تجهيزات و سيستم‌هاي ايمني کامل و متنوعي استفاده كرده است.
«سري 5 مدل 2010» مجهز به ترمز ضد قفل (ABS) و همچنين سيستم کمک ترمز
(Brake Assistant System) مي‌باشد. اين ترمزها با داشتن ديسک‌هاي خنک‌شونده با قطر مناسب، داراي سيستم توزيع الکترونيکي نيروي ترمزي (Electronic brake distribution) هستند. سيستم کنترل الکترونيکي کشش (Electronic traction control) از ديگر امکانات استاندارد ايمني در اين خودروست. تمامي خودروهاي «سري 5» مجهز به سيستم ضدسرقت (Immobilizer) بوده و از سامانه
«کنترل پايداري» (stability control) نيز بهره مي‌برند. براي اعلان خطر به راننده در مواقع کم بودن فشار تايرها نيز از سيستم نمايش‌دهنده کاهش فشار تاير(Low tire pressure indicator) استفاده شده است.
ساير امکانات:
آينه‌هاي تنظيم‌شونده الکترونيکي، شيشه‌هاي برقي، شيشه‌هاي مجهز به «هيتر» براي گرم شدن، چراغ‌هاي مه‌شکن جلو، رنگ‌بندي متنوع و متاليک و سقف تاشوي شيشه‌اي از ديگر امکانات خودروي سدان «سري 5 مدل 2010» است. جلوپنجره نيز در اين مدل، همچون تمامي خودروهاي «بي ام و»، طراحي بسيار زيبايي دارد و از نقاط برجسته طراحي اين خودرو به شمار مي‌رود. نوع سدان خودرو «سري 5 » جديد، 4.8 متر طول, 1.85 متر عرض، 1.47 متر ارتفاع و معادل 1590 کيلوگرم وزن دارد. قيمت اين خودرو بسته به نوع و امكانات آن، از 42 هزار تا 79 هزار دلار متغيير خواهد بود.
 

تعداد بازديد: 489 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز