Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 09:09

4
اسفند
ژله رويال و خواص آن (2)

ژله رويال و خواص آن (2)

اخیرا محققین دریافته‌اند كه ژله رویال با تاثیر بر روی گیرنده‌های استروژنی واجد اثرات استروژنی است. در واقع ژله رویال با هورمون استرادیول جهت اتصال به گیرنده‌های آلفا و بتا استروژنی رقابت می‌كند.

موارد استعمال ژله رویال
كاهش استرس و فشار عصبی، افزایش مقاومت در برابر بیماری‌ها، بهبود تونوس پوست و استحكام مو و ناخن، تسریع در روند ترمیم زخم، تقویت نیروی جنسی، نیروبخش و تنظیم‌كننده متابولیسم، پیشگیری از پیر شدن بافت‌های بدن، تقویت قوه بینایی، ضد كم‌خونی، تنظیم‌كننده فشار خون و كاهش‌ چربی و كلسترول خون و كبد، درمان واریس، رفع علائم سندرم خستگی مفرط، تقویت سیستم ایمنی، كاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی و رهایی از افسردگی در حین بارداری.

خواص درمانی ژله رویال
1) ژله رویال به‌واسطه وجود تركیب 10-HDA، میكروب‌كش و ضدعفونی‌كننده است و خاصیت آنتی‌بیوتیكی دارد. اسیدهای چرب هیدروكسیله شده آن محافظ پوست هستند، از خشك شدن پوست جلوگیری می‌كنند و نیز خاصیت ضدالتهاب بالقوه‌ای دارند.

10-HDA خواص ضدباكتری و آنتی‌اكسیدانی داشته، روشن‌كننده و محافظ پوست است و دارای اثرات ضدسرطان، ضدزخم، اثرات شبه انسولین در بیماران دیابتی و كاهش چربی و فشار خون می‌باشد. همچنین در درمان بیماری ایدز مفید واقع می‌شود.

2) ماده استیل كولین موجود در ژله رویال نقش مهمی را در پروسه حافظه، یادگیری و عملكرد جنسی ایفا می‌كند.

2) هورمون گونادوتروپیك ژله رویال تقویت‌كننده غده‌های جنسی است.

3) اسید پانتوتنیك در تمام سلول‌های بدن یافت می‌شود و در متابولیسم سلولی نقش اساسی دارد، لذا كرم‌های حاوی ژله رویال اثر فوق‌العاده‌ای روی پوست می‌گذارند.

4) ژله رویال در مقادیر 100-50 میلی‌گرم در روز میزان كلسترول تام و تری‌گلیسیرید خون را به ترتیب 14 درصد و 10 درصد (در بیماران با كلسترول خون نسبتا بالا) كاهش می‌دهد.

5) مطالعات نشان می‌دهد كه دادن ژله رویال به نوزادان نارس باعث افزایش وزن آنها می‌شود.

6) طبق نظریه یك پزشك آلمانی به نام Dr.Hans Weitgasser ژله رویال باعث افزایش هورمون‌های آندروژنی در مردان و هورمون‌های استروژنی در بانوان می‌شود. او بر این باور است كه ژله رویال عملكرد جنسی را با تاثیر بر روی قشر آدرنال و تحریك تولید هورمون بهبود می‌بخشد.

7) مطالعه‌ای جدید نشان داد؛ مرغ‌هایی كه با ژله رویال تغذیه می‌شوند، 2 برابر آنهایی كه بدون ژله رویال تغذیه می‌شوند تخم می‌گذارند.

8) اخیرا محققین دریافته‌اند كه ژله رویال با تاثیر بر روی گیرنده‌های استروژنی واجد اثرات استروژنی است. در واقع ژله رویال با هورمون استرادیول جهت اتصال به گیرنده‌های آلفا و بتا استروژنی رقابت می‌كند ولی تمایل آن نسبت به گیرنده‌های مزبور در مقایسه با تركیبات دی اتیل استیلبسترول و فیتو استروژن‌ها ضعیف است، لذا با كشف این خاصیت، صحتی بر عقاید سنتی كه بر مفید بودن ژله رویال در رفع علائم یائسگی تاكید دارند گذاشته می‌شود.

گوارش و زیست فراهمی

درباره سرعت گوارش و زیست فراهمی پروتئین‌ها، قندها و چربی‌های ژله رویال هیچ گزارشی وجود ندارد ولی تصور می‌شود كه این مواد نیز همانند سایر مواد موجود در غذاها، هضم، جذب و متابولیزه شوند.

فرم مصرف: ژله رویال در بازار تجارت به فرم‌های كپسول، قرص‌های جویدنی، الگزیر و محلول یافت می‌شود.
دوز مصرفی: روزانه 100-50 میلی‌گرم یا 3-1 كپسول همراه با غذا.
تداخلات دارویی: تا به امروز هیچ موردی از تداخل دارویی شناخته شده با ژله رویال گزارش نشده است.
سمیت: تا به حال گزارشی ناشی از سمیت با ژله رویال ثبت نشده است.
مصرف در خانم‌های باردار و شیرده: مادران باردار و شیرده بایستی از مصرف ژله رویال خودداری نمایند.
عوارض جانبی: عوارضی كه ممكن است از مصرف ژله رویال حاصل شوند عبارتند از: رینیت، خارش و اسپاسم برونش‌ها. لذا توصیه می‌شود افرادی كه آلرژی و یا تنگی نفس دارند حتی‌المقدور از مصرف ژله رویال پرهیز نمایند.

 

 

برای خواندن بخش اول -ژله رويال و خواص آن- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: فواید ژله رویال، خواص درمانی ژله رویال، موارد استعمال ژله رویال، فراورده های زنبور عسل، ژله رویال تعداد بازديد: 1208 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز