Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 08:07

4
اسفند
فرآورده های زنبور عسل (2)

فرآورده های زنبور عسل (2)

برای پوست هایی که بر اثر تغذیه بد یا کار فراوان دچار زبری شده اند یک کرم روان (شیر عسل) یک بار روز و یک بار شب باید مصرف شود. همچنین با دوش عسل نیز می توان پوست را نرم نمود.

با توجه به گستردگی محصولات پوستی بر مبنای عسل به بیان نمونه هایی قابل توجه می‌پردازیم: 

آب عسل: پوست به مرور زمان تحلیل می رود و با توجه به خاصیت ارتجاعی خود به تدریج پژمرده می‌شود و چین و چروک در آن ظاهر می‌شود. با به کار‌گیری کمپرس گرم آب اشباع از عسل، جریان تغذیه و گردش خون در پوست تشدید شده و حالت پژمرده شدن (چین و چروک) به تاخیر می افتد.

ترکیب آب عسل فرموله شده توسط بلایچ (Belaych)برای محافظت پوستی شامل عسل، آب گل رز (گلاب)، آب گل پرتغال و الکل خالص و سه قطره  اسانس بادرنجبویه است. این فرآورده برای پوست خشک و حساس بسیار مناسب است.

شیر عسل: شامل محصولاتی بوده که اختصاصا برای پاک کردن پوست و از بین بردن لک و رنگ پوست تولید می‌شود. تفاوت این شیرها با کرم در روانتر بودن آن‌ها است. فرآورده‌های ساخته شده این گروه دارای PH اسیدی در حدود 5 هستند و در ساخت آن‌ها از مواد معطر و نرم کننده نیز استفاده می‌شود. میزان عسل در این گونه محصولات نباید کمتر از یک در صد باشد.

کرم عسل: کرم‌های مختلفی با استفاده از عسل برای لطافت پوست فرآوری شده که بسیار فراوان هستند. در ساخت کرم از عسل معمولا غلظت عسل یک در صد است و انواع فرآورده‌های آن در بازار اروپا عرضه می‌شود. کرم عسل با زرده تخم مرغ با کار برد د- مکیاژ توسط چند لابراتوار به بازار ارائه شده است.

برای جلوگیری و رفع افتادگی پوست و ترمیم و شادابی آن از کرم سویا - عسل فرموله شده استفاده می‌شود. برای فرآوری این کرم باید سویا را با روغن زیتون در شیشه قهوه‌ای رنگ به مدت یک هفته نگهداری نمود، سپس با استفاده از صافی ریز (جوراب زنانه) آن را صاف نمود و با کاردک به اوسرین افزود. در آخر باید عسل به مرور به آن افزوده شود. در ساخت این کرم، روغن زیتون 50 گرم، اوسرین 80 گرم، سویای خام 20 گرم و عسل طبیعی به میزان 30 گرم به کار می‌رود.

دوش عسل: برای پوست هایی که بر اثر تغذیه بد یا کار فراوان دچار زبری شده اند یک کرم روان (شیر عسل) یک بار روز و یک بار شب باید مصرف شود. همچنین با دوش عسل نیز می توان پوست را نرم نمود. دوش عسل از عسل، چندین روغن گیاهی و وازلین مایع تشکیل می‌شود. باید برای فرآوری دوش عسل از مواد امولسیون کننده و اسانس معطر نیز استفاده کرد.

از این مواد به میزان کم و به صورت محلول در اتانول استفاده می‌شود. در ساخت دوش عسل اگر بخواهیم همراه با کف باشد باید از الکل‌های چرب محلول در آب استفاده نمود.  این شکل از مواد سال‌ها به عنوان محصول مراقبت از پوست و زیبایی مورد استفاده بوده و در اینجا فرمول دوش عسل فالوی (Falvy) ارائه می‌شو:. 400 گرم  نمک معدنی ، یک لیتر شیر و صد گرم عسل در فرمول به کار گرفته می‌شود.

بدین شکل که عسل و نمک را در شیر داغ حل می‌کنند و تمام آن را در یک وان برای حمام به کار می برند و مدتی روی پوست در وان ماساژ می‌دهند. اگر پوست خشک و شکننده باشد، باید میزان عسل را افزایش داد.

 

 

برای خواندن بخش اول -فرآورده های زنبور عسل- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: کرم عسل، فرآورده های زنبور عسل، آب عسل، شیر عسل، دوش عسل تعداد بازديد: 907 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز