Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 16:22

23
دی
دنيا، دنيا خوبي در آلوئه‌ورا (بخش دوم)

دنيا، دنيا خوبي در آلوئه‌ورا (بخش دوم)

سلامتی ما به غذائی كه روزانه مصرف می‌كنیم و موادی كه جذب سلول‌های بدن ما می‌شود، بستگی دارد. تعجب خواهید كرد اگر بدانید با خوردن آلوئه‌ورا چقدر سریع این مشكلات حل خواهند شد.

این گیاه موهای آسیب‌دیده را ترمیم كرده، چربی پوست را كاهش می‌دهد و پوست سر را مرطوب نگه می‌دارد. ژل آلوئه‌ورا باعث تحریك رشد مو می‌شود و از كچلی جلوگیری می‌كند و زیبایی طبیعی را به مو برمی‌گرداند. ژل این گیاه را به كف سر بمالید و سی‌دقیقه صبر كنید و سپس بشویید.

این ژل باعث توازن ph كف سر می‌شود و به همین دلیل برای انواع موها مناسب است. این ژل نه تنها باعث از بین رفتن شوره سر می‌شود، بلكه به درمان نوعی كچلی به نام «Soborrhie» نیز كمك می‌كند.

این نوع كچلی به علت چربی زیاد پوست ایجاد می‌شود و عوامل طبیعی همچون گرما، سرما، تغذیه و بادهای خشك باعث نازكی مو شده و مو می‌ریزد كه با استفاده از ژل آلوئه‌ورا میزان ph كف سر تنظیم شده و چربی پوست كاهش می‌یابد و همچنین باعث ضخیم شدن مو نیز خواهد شد.

البته توجه داشته باشید كه اگر دلیل كچلی مو، مسائل ژنتیكی باشد، آلوئه‌ورا تأثیر چندانی نخواهد داشت. در آزمایشگاه كارنیگتون آمریكا تحقیقاتی به عمل آمد كه در بیماران مبتلا به ایدز، پلی‌ساكارید موجود در آلوئه‌ورا می‌تواند پاسخگویی سیستم ایمنی بدن را افزایش دهد (این مساله هنوز اثبات نشده است).

پلی‌ساكارید موجود در گیاه به عنوان یك مرطوب‌كننده نیز عمل كرده و پوست را هیدراته و فیبرهای الاستین و كلاژن می‌سازد كه این فیبرها به از بین رفتن چین و چروك كمك می‌كنند. 

كشت آلوئه‌ورا 

آلوئه ورا در مناطق آب و هوایی خشك، مثل آفریقا و هند رشد می‌كند. دارای برگ‌های ضخیم به رنگ سبز تیره می‌باشد كه انتها و ابتدای برگ سفیدرنگ و یا بی‌رنگ‌است. از قرن 17 به بعد، استفاده از این گیاه در سرتاسر دنیا باب شد و امروز در برزیل، پاراگوئه، نیجریه، جامائیكا، كنیا، استرالیا، تایلند، پاكستان، بنگلادش، آمریكا، هند و مكزیك نیز پرورش داده می‌شود.

آلوئه‌ورا برای رشد نیاز به آب بسیار بسیار كمی دارد و در برابر هجوم حشرات بسیار قوی است و از باران و آفتاب مستقیم باید به دور باشد. این گیاه در طول زمستان بی‌حركت است. آب این گیاه به صورت ژل در برگ‌های گیاه ذخیره می‌شود. بیش از 250 نوع از گیاه آلوئه‌ورا در دنیا وجود دارد كه فقط 5 نوع آن این خواص را دارا هستند.

این گیاه دشمن جنگل است و فقط در مناطق خشك رشد و نمو می‌كند. تعداد برگ‌های این گیاه در هر بوته بین 12 الی 16 عدد متفاوت است و هر برگ بیش از 3 پوند وزن دارد. 

موارد منع مصرف

آلوئه‌ورا در بعضی افراد ایجاد حساسیت می‌كند ابتدا كمی از ژل آلوئه‌ورا را به پشت بازوی خود بمالید؛ اگر بعد از 20 دقیقه قرمزی و یا خارشی در پوست خود مشاهده نكردید، می‌توانید با خیال راحت از آن استفاد ه كنید. 

افراد مبتلا به بیماری‌های كبد   افراد زیر 12 سال  مصرف زیاد این گیاه باعث عوارضی همچون قرمزی ادرار، كم آبی بدن و ضعف جسمی می‌شود.  در صورت استفاده از داروهای قلب و یا داروهای كاهش دهنده پتاسیم، لانوكسین، دیگوكسین، لاتوكسین، نباید آلوئه‌ورا را مصرف كرد.

این گیاه میزان قندخون را پایین می‌آورد؛ به خصوص اگر همراه با داروهای كاهش‌دهنده قندخون استفاده شود.  معایب استفاد از آلوئه‌ورا را به طور كلی نمی‌توان عنوان كرد، زیرا استفاده از یك محصول طبیعی ممكن است در افراد مختلف واكنش‌های متفاوتی ایجاد كند. 

نظر دانشمندان در مورد آلوئه‌ورا 

ماروین، یكی از نویسندگان علوم تغذیه از دانشكده Nebrasla، معتقد است آلوئه‌ورا یكی از بهترین ژل‌های پوستی است كه باعث كاهش سوزش آفتاب سوختگی و نیش حشرات می‌شود. این ژل را به پوست بمالید و بعد از 15 دقیقه كه خشك شد، آن را بشویید.

آب میوه آلوئه‌ورا باعث تسكین حالت تهوع و همچنین سوزش و درد معده می‌شود. «paacelsus»، پدر علم داروشناسی، بر این باور است كه آنچه انسان برای سالم بودن به آن نیاز دارد، در این گیاه یافت می‌شود. چندی پیش پژوهش در دانشكده پزشكی هاروارد صورت گرفت كه در آن اعلام شد با بالا رفتن سن میزان اسیدهیدرولیك معده كاهش می‌یابد و به همین دلیل افراد مسن دچار ناراحتی‌های گوارشی، سوزش معده و هضم ناقص غذا می‌شوند كه به دنبال آن پیری پوست، آلرژی، آكنه و ... به سراغ‌شان می‌آید.

سلامتی ما به غذائی كه روزانه مصرف می‌كنیم و موادی كه جذب سلول‌های بدن ما می‌شود، بستگی دارد. تعجب خواهید كرد اگر بدانید با خوردن آلوئه‌ورا چقدر سریع این مشكلات حل خواهند شد.

دكتر ایوان دانهوف، پزشكی است كه بیش از 30 سال مشغول ساخت انواع و اقسام لوازم آرایشی و كرم‌های ساخته شده از آلوئه‌ورا می‌باشد و هرگاه محصول جدیدی تولید می‌شود، كمی از آن را برای تست به دست چپ خود می‌مالد و اكنون بعد از گذشت 30 سال می‌گوید كه یك دست او دست یك جوان شاداب 30 ساله است و دست دیگر او دست پیرمرد 70 ساله!

دكتر پیتر آدرتون، اخیراً در دانشكده آكسفورد مطالعاتی روی آلوئه‌ورا انجام داده و كتابی نیز در همین زمینه به چاپ رسانده است. در این كتاب آمده است: همسر من اكثراً دست خود را با فر می‌سوزاند و آثار این سوختگی تا مدت‌ها روی دست او باقی می‌ماند تا اینكه استفاده از ژل این گیاه را به او پیشنهاد كردم و خیلی زود متوجه شدم كه سوختگی و آثار آن چقدر سریع از بین رفت.

بی‌دلیل نیست كه این گیاه به نام‌هایی همچون گیاه سوختگی، گیاه زندگی و گیاه دارویی معروف است. 

 

 

برای خواندن بخش اول - دنيا، دنيا خوبي در آلوئه‌ورا - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: موارد درمانی آلوئه ورا، كشت آلوئه‌ورا، موارد منع مصرف، نظر دانشمندان در مورد آلوئه‌ورا، آلوئه‌ورا تعداد بازديد: 502 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز