Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 12:25

30
فروردین
همه چیز راجع به بستنی (2)

همه چیز راجع به بستنی (2)

سوفلی نوعی بستنی یخی میوه‌‌ای است که در مخلوط آن از زرده تخم مرغ یا تخم مرغ کامل نیز استفاده شده است.

 

فرنی منجمد، بستنی فرانسوی یا بستنی فرنی فرانسوی: (frozen custard , French icecream) (frozen custard icecream)در این محصول از یک یا تعداد بیشتری از ترکیبات تخم مرغ به طور اختیاری استفاده می‌‌شود.

بستنی با چربی کاهش یافته (reduced fat): چربی این نوع بستنی 25درصد از چربی بستنی معمولی کمتر است و از جایگزین‌‌‌های چربی در این محصولات استفاده می‌‌گردد.

بستنی نیم چرب (light or lit): چربی این نوع بستنی 50درصد و کالری‌زایی آن نیز دو سوم بستنی معمولی است.

بستنی کم چرب (low fat): در هر وعده خوراکی از این بستنی حداکثر سه گرم چربی وجود دارد.

بستنی بدون چربی (non fat): در هر وعده خوراکی از این بستنی حداکثر 5/0گرم چربی وجود دارد.

ملورین (mellorine): شبیه بستنی است ولی تمام یا قسمتی از چربی آن با روغن نباتی یا سایر چربی‌‌‌های حیوانی جایگزین شده است.

بستنی میوه‌ای (fruit): این بستنی حاوی میوه با یا بدون رنگ و عطر و طعم دهنده‌‌‌های میوه‌‌ای است. میوه مثل توت فرنگی ممکن است به صورت تازه، منجمد، کنسرو شده یا مربایی مورد استفاده قرار گیرد.

بستنی مغزدار (nut): این بستنی حاوی مغز دانه‌‌‌هایی مثل گردو، بادام، پسته، با یا بدون رنگ و مواد مولد عطر و طعم است.

بستنی شیرینی دار (confection): این نوع بستنی همراه با تکه‌‌‌های شیرینی مثل آبنبات نعنایی و ذرات شکلات است.

بستنی بیسکو (bisque): این نوع بستنی همراه با تکه‌‌‌های خرد شده انگور، رشته‌‌‌های نشاسته، شیرینی زنجبیلی، کیک اسفنجی و سایر فراورده‌‌‌های نانی است.

پودینگ‌‌ها (puddings): بستنی‌‌‌های پر چرب و حاوی مقادیر خیلی زیاد از مخلوط میوه جات، دانه‌‌‌های مغز دار، انواع کشمش، چاشنی یا تخم مرغ است. از پودینگ هایی که با آلو یا مخلوطی از میوه، شکر، شکلات و بادام تهیه می‌‌شود نیز در این مورد می‌‌توان نام برد.

بستنی رنگ رنگ (variegated,ripple): در این بستنی شربتی مثل شربت شکلات یا شربت توت فرنگی استفاده شده است که در اثر آن ظاهر مرمری رگه داری به محصول می‌‌دهد.

بستنی فانتزی (fancy molded): این نوع بستنی به اشکال میوه‌‌ای یا سایر اشکال جذاب یا اشکالی که مناسب مراسم جشن است تهیه می‌‌شود. این گروه شامل بستنی آجری شکل یک یا چند لایه نیز می‌‌باشد که قسمت‌‌‌های وسط آن فانتزی شکل است.

رولت بستنی (cake roll): در این محصول، بستنی به صورت لایه ژله مانندی بر روی کیک کشیده شده است.

اسپومونی (spumoni): ترکیبی است از بستنی وانیلی، مخلوط خامه یخ زده و ژلاتین، شکلات یا بستنی شکلاتی، انواع گیلاس، بستنی مربایی یا خامه زده‌‌ای که با میوه جات مخلوط شده و سپس سفت شده اند.

اوفه (aufait): در این بستنی در بین دو یا تعداد بیشتری از لایه‌‌‌های بستنی، لایه‌هایی از میوه‌‌‌های پکتین دار مثل سیب یا مرباهای آنها به صورت لایه نازکی قرار گرفته است.

بستنی نیمه منجمد (soft serve): بستنی و فرآورده هایی که پس از خروج از فریزر بدون سفت شدن فروخته می‌‌شوند.

ماست بستنی منجمد یا لاکتو (frozen yoghurt,lacto): یک محصول کاملاً مشابه بستنی کم چرب می‌‌باشد.

موس (mousse): در تهیه این محصول، خامه یخ زده را با شکر، رنگ و مواد مولد عطر و طعم، بدون هم زدن بیشتر، مخلوط و منجمد می‌‌کنند.

بستنی ژله‌‌ای (geletain clube): در این بستنی، به جای میوه از قطعات مکعبی شکل ژلاتینی که عطر و طعم میوه را دارد استفاده شده است.

بستنی یخی میوه‌‌ای (fruit sherbet): از عصاره میوه، قند، مواد پایدار کننده و مقدار کمی چربی تهیه می‌‌شود. برای تهیه مخلوط آن می‌‌توان چهار قسمت بستنی یخی را با یک قسمت مخلوط بستنی مخلوط نمود.

سوفلی (souffle): نوعی بستنی یخی میوه‌‌ای است که در مخلوط آن از زرده تخم مرغ یا تخم مرغ کامل نیز استفاده شده است.

بستنی یخی (water ice): این محصول آلاسکا نیز نامیده می‌‌شود و از آب میوه، شکر، پایدار کننده، مواد مولد عطر و طعم، رنگ و آب با یا بدون افزودن اسیدهای میوه‌‌ای تهیه می‌‌شود. در ترکیب آن از هیچگونه فرآورده لبنی استفاده نمی شود.

یخ در بهشت (frappe): از مخلوط آب میوه‌جات تهیه می‌‌شود. مخلوط با ایجاد قوامی شبیه برف ذوب شده (برفاب) منجمد و به صورت نوشیدنی مصرف می‌‌شود.

گرانیت (granite): نوعی بستنی یخی است که موقع انجماد خیلی کم همزده می‌‌شود.

 

برای خواندن بخش اول- همه چیز راجع به بستنی- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: بستنی فرانسوی، بستنی فرنی، بستنی معمولی، بستنی حاوی میوه، پودینگ‌‌ها، بستنی‌‌‌های پر چرب، بستنی فانتزی، میوه‌‌‌های پکتین تعداد بازديد: 1001 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز