Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 20:33

22
اردیبهشت
نكات جالب در مورد آناناس

نكات جالب در مورد آناناس

در طب سنتی فیلیپین، از میوه و ریشه آناناس به دلیل خاصیت ضد ورم و ضد كرم آن به صورت خوراكی و یا محصولات موضعی استفاده می‌كنند.

تحریریه ماهنامه دنیای تغذیه

 

 

عقیده بر آن است كه مصرف بروملین (آناناس) همراه با غذا به هضم پروتئین‌ها كمك كرده و اگر با معده خالی مصرف شود، به عنوان یك داروی ضد التهاب عمل می‌كند.

طبق نظر كمیسیون پزشكی اروپا، مصرف بروملین (آناناس) باعث كاهش التهاب و ورم بینی و سینوس حاصل از جراحی‌ها و جراحات می‌گردد.

مهم‌ترین تركیب موجود در آناناس بروملین است كه نوعی آنزیم حاوی گوگرد و هضم‌كننده (شكننده) پروتئین‌هاست و از ساقه و میوه آناناس به دست می‌آید. این ماده در میوه خام و آب آن بیشتر از انواع پخته‌شده (كمپوت) وجود دارد؛ اما صنایع دارویی فرآورده‌های استانداردی تهیه كرده‌اند كه حاوی مقدار معینی بروملین بوده و به عنوان یك داروی گیاهی در موارد مختلف، به خصوص التهاب، ورم، درمان زخم‌ها، از بین بردن سریع خونمردگی و محو اثر جراحات بر روی پوست مصرف می‌شود.

حداكثر میزان مصرف بروملین در افراد بالغ 2000 میلی‌گرم است كه تا این مقدار سمیتی ندارد.

برخی افراد ممكن است نسبت به بروملین (آناناس) حساسیت داشته باشند كه اغلب به صورت آسم (تنگی نفس) خود را نشان می‌دهد. این حساسیت بیشتر در افرادی كه به سم زنبورعسل، هویج، رازیانه، آرد گندم، گرده درخت غان (توس)، كرفس، آرد جو، پاپائین (خربزه درختی) و گرده درخت سرو حساسیت دارند، بروز می‌كند.

برای بهتر نتیجه گرفتن از آناناس، بسیاری آن را به صورت تازه و بعضی به صورت مكمل‌هایی مانند كپسول، قرص و یا پماد مصرف می‌كنند. نوع كمپوت‌شده آن دارای خواص كمتری نسبت به نوع خام (تازه) است و بیشتر این مصارف برای درد مفاصل و رفع تورم آنهاست.

با توجه به مشكلات نگهداری و حمل آناناس تازه، اغلب آن را به صورت كمپوت درمی‌آورند. برای ارائه آناناس تازه به بازارهای جهانی، باید به صورت نارس چیده و با شرایط خاصی نگهداری شود؛ به همین دلیل آناناس تازه در میان میوه‌های استوایی قیمت بالایی دارد.

در طب سنتی فیلیپین، از میوه و ریشه آناناس به دلیل خاصیت ضد ورم و ضد كرم آن به صورت خوراكی و یا محصولات موضعی استفاده می‌كنند.

در آفریقا ریشه پودرشده گیاه آناناس برای درمان ادم و از عصاره میوه آناناس به عنوان ادرارآور استفاده می‌شود. همچنین، برای تسكین گلودرد، از عصاره میوه به صورت غرغره استفاده می‌گردد.

با توجه به وجود اگزالات كلسیم در میوه آناناس، افرادی كه دارای سنگ كلیه و یا كلیه سنگ‌ساز هستند، بهتر است در مصرف آن حد اعتدال را نگه دارند.

 

برچسب ها: فواید آناناس، آناناس، خواص آناناس، کنسرو آناناس، میوه آناناس، آناناس خرد شده، اسلایس آناناس تعداد بازديد: 727 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز