Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 12:34

4
فروردین
معرفی 4 چای مفید برای کاهش وزن

معرفی 4 چای مفید برای کاهش وزن

چای‌ها به دلیل داشتن ترکیبات فعالی مانند کاتچین‌ها می‌توانند در تسریع متابولیسم و افزایش سرعت سوخت و ساز چربی‌ها و کالری‌ها نقش مؤثری داشته باشند. در نتیجه، برخی از انواع چای‌ها می‌توانند به عنوان یاری‌دهنده‌های خوبی در روند کاهش وزن

چای‌ها به دلیل داشتن ترکیبات فعالی مانند کاتچین‌ها می‌توانند در تسریع متابولیسم و افزایش سرعت سوخت و ساز چربی‌ها و کالری‌ها نقش مؤثری داشته باشند. در نتیجه، برخی از انواع چای‌ها می‌توانند به عنوان یاری‌دهنده‌های خوبی در روند کاهش وزن به حساب آیند.
 چای سبز با ترکیب قدرتمند کافئین و EGCG، یکی از کاتچین‌های قوی در دنیای چای، می‌تواند به افزایش میزان سوزاندن کالری کمک کند. برای رسیدن به نتایج مطلوب در کاهش وزن، توصیه می‌شود روزانه ۸۰ تا ۳۰۰ میلی‌گرم کافئین در کنار ۳۰۰ میلی‌گرم EGCG مصرف شود، که با نوشیدن سه فنجان چای سبز دم‌کرده قابل دستیابی است.

چای ترش: کاهش وزن با طعم هیبیسکوس

به گزارش فرطب، برگ‌های هیبیسکوس که منبع تهیه چای ترش هستند، حاوی کاتچین EGCG بوده و به حفظ وزن در محدوده سلامت کمک می‌کنند. این چای نه تنها در کنترل وزن مؤثر است بلکه در کاهش فشار خون و میزان کلسترول بالا نیز کاربرد دارد.

چای سفید: طعم ملایم، اثر بزرگ

با طعمی ملایم و شیرین، چای سفید کمتر از سایر انواع چای فرآوری شده و دارای میزان بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های ضدالتهابی و EGCG است که این ترکیبات به سوزاندن چربی‌ها و کاهش وزن کمک می‌کنند.

چای سیاه: نگهبان دور کمر

یک مطالعه سه‌ماهه نشان داده است که نوشیدن روزانه سه فنجان چای سیاه می‌تواند به افراد کمک کند تا نسبت به کسانی که این نوشیدنی را مصرف نمی‌کنند، وزن کمتری اضافه کنند و راحت‌تر دور کمر خود را کاهش دهند. پلی‌فنول‌های موجود در چای سیاه به کاهش جذب کالری، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها کمک می‌کنند.

 بیشتر بخوانید:

تعداد بازديد: 57 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز