Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 23:45

23
خرداد
این غذا در درمان کم‌خونی معجزه میکند + طرز تهیه

این غذا در درمان کم‌خونی معجزه میکند + طرز تهیه

از کارتون‌های زمان بچگی‌یادگرفتیم که خوردن اسفناج انرژی ما را چندبرابر می‌کند حالا فکرکنید با گوشت ‌هم‌همراه شود؛ چه‌خانه‌تکانی راحتی خواهیم داشت!

کوکو اسفناج نیز همچون سایر کوکوها پخت سریع و آسانی دارد. اسفناج موجود در این غذا دارای آهن زیادی است بنابراین با مصرف منظم آن، هرگز دچار کم‌خونی نمی‌شوید.

مواد لازم

۵۰۰ گرم اسفناج خردشده

۴ عدد تخم‌مرغ

۱۰۰ گرم گوشت چرخ‌کرده

۲ عدد پیاز متوسط

۲ عدد سیب‌زمینی درشت

یک ق‌س پنیر پارسان

یک ق‌س گل سرخ آسیاب‌شده

روغن به مقدار لازم

۲ ق‌س زعفران آب‌شده

بیشتربخوانید:

بهترین رژیم غذایی برای مبارزه با کم خونی

این مواد غذایی باعث کم خونی می شود

 

 

۱. سیب‌زمینی‌ها را در یک قابلمه آب‌پز کنید. پیاز را خلالی ریز کنید و در یک تابه تفت دهید تا طلایی شود. بعد اسفناج‌های خردشده را اضافه کنید و تفت دهید.

۲. سیب‌زمینی‌های آب‌پز را پس از سردشدن رنده‌کرده و تخم‌مرغ‌ها را داخل آن بشکنید و کاملا با هم مخلوط کنید. نمک، فلفل، گل سرخ، پنیر و زعفران را اضافه کرده و هم بزنید. در مرحله بعد، گوشت چرخ‌کرده و اسفناج را هم اضافه کرده و مخلوط کنید.

۳. حالا در یک تابه گود مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید. مایه آماده شده را داخل آن ریخته و روی آن را صاف کنید. در تابه را بگذارید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت روی حرارت پخته شود. بعد کوکو را برش بزنید و یکی‌یکی برش‌ها را برگردانید تا طرف دیگر آن هم کاملا بپزد.

فوت‌ و فن

برای اینکه کوکو به صورت قالبی درآید می‌توانید از یک سینی گرد برای برگرداندن کامل کوکو بدون برش‌دادن استفاده کنید. سینی را روی تابه قرار دهید، سپس هر دو را با هم برگردانید.

بیشتربخوانید:

چگونه از فقر آهن جلوگیری کنیم؟

 

 

برچسب ها: کم خونی، خواص اسفناج، کوکو، درمان کم خونی تعداد بازديد: 113 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز