Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 11:09

21
فروردین
حقایقی جالب در مورد گوشت مرغ

حقایقی جالب در مورد گوشت مرغ

گوشت مرغ، یکی از گوشت‌های پرکاربرد در آشپزی و پرطرفدار در میان بسیاری از افراد است.

از آنجایی که شما می‌توانید از گوشت مرغ در انواع سالادها، سوپ‌ها، ساندویچ‌ها یا خوراک‌ها استفاده کنید، بنابراین به احتمال زیاد مانند خیلی از مردم جهان تمایل بیشتری به مصرف گوشت مرغ نسبت به ماهی یا گوشت قرمز خواهید داشت. گوشت مرغ مقادیر قابل توجهی از پروتئین باکیفیت، سلنیوم، فسفر، نیاسین، پتاسیم، روی (زینک)، آهن و ویتامین‌های گروه B را در خود جای داده است و استفاده متعادل از آن می‌تواند برای تمامی افراد، مخصوصا ورزشکاران و کسانی که نمی‌خواهند دچار تحلیل عضلانی شوند، بسیار مفید باشد.

البته به یاد داشته باشید که میزان پروتئین موجود در سینه مرغ در حجم مساوی با ران مرغ حدود ۶ تا ۸ گرم بیشتر و میزان کالری آن هم حدود ۴۰ کیلوکالری کمتر است. بنابراین، اگر با هدف عضله‌سازی یا کاهش وزن بدون تحلیل عضلانی قصد دارید که از مرغ استفاده کنید، بهتر است که همیشه سینه مرغ را انتخاب کنید.

بیشتربخوانید:

خواص گوشت بلدرچین

 

 

 

گوشت مرغ؛ حاوی تمامی اسیدهای آمینه ضروری

همان‌طور که گفته شد، گوشت مرغ درواقع منبع خوبی برای دریافت پروتئین باکیفیت محسوب می‌شود و می‌تواند تقریبا تمامی اسیدهای آمینه ضروری را به بدن برساند. این اسیدهای آمینه یا پروتئین‌های باکیفیت موجود در گوشت مرغ به تنظیم ترشح هورمون‌ها، عضله‌سازی و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند. پروتئین حاوی ۲۰ نوع اسید آمینه است، درحالی که بدن ما به‌طور طبیعی فقط ۱۱ نوع از آنها را تولید می‌کند و ۹ مورد دیگر را باید از طریق مصرف مواد غذایی مختلف مانند گوشت مرغ دریافت کند. توجه داشته باشید که گوشت مرغ به‌عنوان منبعی برای دریافت پروتئین کامل که حاوی تمامی اسیدهای آمینه ضروری مورد نیاز بدن است، شناخته می‌شود.

گوشت مرغ؛ حاوی پروتئین مورد نیاز بدن

پروتئین نوعی درشت‌مغذی ضروری و مورد نیاز بدن است که می‌تواند به ساخت سلول‌های جدید مانند عضلات کمک کند و باعث تنظیم سوخت‌وساز بدن شود. به‌طور کلی، هر فرد به‌ازای هر یک کیلوگرم از وزنش به دریافت روزانه ۰.۸ گرم پروتئین نیاز دارد که این نیاز در کودکان، نوجوانان و خانم‌های باردار بیشتر است. مصرف پروتئین کافی می‌تواند به ایجاد حس سیری طولانی‌مدت و پیشگیری از اضافه‌وزن یا چاقی هم کمک کند. هر وعده ۱۲۰ گرمی از گوشت مرغ حدود ۳۵ گرم پروتئین به بدن می‌رساند. از این‌رو، اگر شما گوشت سینه مرغ را به انواع سالادها، سوپ‌ها، ساندویچ‌ها و خوراک‌های روزانه خود اضافه کنید، مقادیر قابل توجهی از پروتئین مورد نیاز بدن را دریافت خواهید کرد.

بیشتربخوانید:

خواص فوق العاده گوشت بوقلمون

 

 

 

در مصرف گوشت مرغ افراط نکنید!

همان‌طور که گفته شد، گوشت مرغ یکی از پرمصرف‌ترین گوشت‌ها در برنامه غذایی بسیاری از افراد است. همین مساله باعث شده تا تعداد زیادی از خانواده‌ها، استفاده از سایر منابع برای دریافت پروتئین مانند ماهی، گوشت قرمز یا حتی پروتئین‌های گیاهی را کنار بگذارند. گوشت ماهی، علاوه بر داشتن پروتئین باکیفیت، مقادیر قابل توجهی از امگا-۳ به‌عنوان یک ترکیب ضدالتهاب را به بدن می‌رساند و ما نمی‌توانیم این چربی ارزشمند را از گوشت مرغ بگیریم. از طرف دیگر، بعضی از پروتئین‌های گیاهی مانند انواع حبوبات، مغزها، دانه‌ها، توفو، سویا و غلات سبوس‌دار، علاوه بر داشتن پروتئین، مقادیر قابل توجهی از فیبر غذایی را هم در خود جای داده‌اند و مصرف منظم آنها می‌تواند به کنترل فشار، چربی و قند خون کمک کند. بنابراین، توصیه می‌شود که در کنار مصرف گوشت مرغ حتما استفاده از سایر منابع پروتئینی را هم جدی بگیرید.

 

برچسب ها: مرغ، نگهداری مواد غذایی، مواد غذایی، گوشت، پروتئین تعداد بازديد: 131 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز