Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:21

27
فروردین
خواص فوق‌العاده گوشت بوقلمون

خواص فوق‌العاده گوشت بوقلمون

بوقلمون منبع بسیار خوبی از سلنیوم است. سلنیوم اهمیت ویژه‌ای در سلامت انسان دارد و موجب تعمیر DNA و سنتز در سلول‌های تخریب شده، می‌شود. همچنین از تكثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌كند.

تحريريه ماهنامه دنيای سلامت

 

از خواص فوق‌العاده گوشت بوقلمون نمی‌توان چشم پوشید. از آنجایی كه گوشت بوقلمون چربی بسیار كمی دارد، در رژیم‌های غذایی كم چرب بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. بوقلمون قادر به كاهش كلسترول بد خون است و از سرطان جلوگیری می‌كند. گوشت بوقلمون سرشار از اسید فولیك، پروتئین، سلنیوم، پتاسیم و ویتامین‌های B می‌باشد و موجب سرحالی و نشاط می‌شود. براساس آزمایش‌های به عمل آمده روی زنانی كه به افسردگی دچار بودند، مصرف گوشت بوقلمون، تاثیر زیادی در كاهش افسردگی آنان داشت.

پروتئین موجود در گوشت بوقلمون ترشح هورمون تستسترون را افزایش می‌دهد. كمبود پروتئین در برنامه غذایی مردان مسن، باعث كاهش تستسترون و در نتیجه كاهش عملكرد جنسی و كوچك شدن عضلات می‌شود. بوقلمون منبع بسیار خوبی از سلنیوم است. سلنیوم اهمیت ویژه‌ای در سلامت انسان دارد و موجب تعمیر DNA و سنتز در سلول‌های تخریب شده، می‌شود. همچنین از تكثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌كند؛ بنابراین اهمیت زیادی در پیشگیری از سرطان دارد. علاوه بر سلنیوم، گوشت بوقلمون حاوی ویتامین B و نیاسین است كه هر دو از سازنده‌های اصلی DNA هستند.

ویتامین B6 موجود در بوقلمون اهمیت زیادی در تولید انرژی دارد. بوقلمون فاقد اوره و اسیداوریك است؛ بنابراین خطر سكته‌های مغزی را نیز كاهش می‌دهد. روی موجود در بوقلمون باعث رشد كودكان و خردسالان می‌شود؛ از این‌رو بهتر است خانواده‌ها به این ماده غذایی پر خاصیت، توجه بیشتری نشان دهند. با افزایش تقاضا برای گوشت كم‌چربی، توجه خانواده‌ها بیش از قبل به مصرف این گوشت جلب شده است. 

 

برچسب ها: گوشت بوقلمون، فواید گوشت بوقلمون، ارزش غذایی گوشت بوقلمون، ترکیبات گوشت بوقلمون، گوشت بوقلمون و سلامتی تعداد بازديد: 1231 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد فواید گوشت بوقلمون چیست؟

فیلم روز
تصویر روز