Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 03:31

25
اسفند
اوت میل چیست؟

اوت میل چیست؟

بلغور جو دوسر جزء اصلی رژیم غذایی بسیاری از افراد است. اوت میل متشکل از جو و یک مایع (آب، شیر و یا مخلوطی از هردوی این‌ها) است. جو دوسر بعد از آماده شدن، مایعی که در آن پخته‌شده را به خود جذب کرده

به قلم : شهزاد محمدیان  -  متخصص تغذیه ورزشی از استرالیا

 

تحریریه زندگی آنلاین : بلغور جو دوسر جزء اصلی رژیم غذایی بسیاری از افراد است. اوت میل متشکل از جو و یک مایع (آب، شیر و یا مخلوطی از هردوی این‌ها) است. جو دوسر بعد از آماده شدن، مایعی که در آن پخته‌شده را به خود جذب کرده و یک‌کاسه غنی و متراکم برای صبحانه ایجاد می‌کند. این صبحانه برای پر کردن شکم و انرژی دادن به شما عالی است. اوت میل به دلیل ارزان و سالم بودن از محبوبیت بالایی برخوردار است. خرید یک کیسه بزرگ جو دوسر هزینه بسیار کمی دارد و حدود یک ماه یا بیشتر برای شما دوام می‌آورد. با ترکیب جو دوسر و شیر می‌توانید یک‌کاسه پر از مواد غذایی درست کنید.

بیشتربخوانید:

نان سفید برای سلامتی مضر نیست

کاهش چربی های شکمی با مصرف این نوع نان

 

 

 

 

فواید اوت میل چیست

توصیه می‌کنیم مقداری آجیل به اوت میل خود اضافه کنید زیرا دارای پروتئین بسیار بالایی هستند. این پروتئین شمارا برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و این امکان را فراهم می‌کند تا بعداً غذای کمتری بخورید.

 

جو دوسر فوق‌العاده مغذی است

جو یک منبع عالی از کربوهیدرات و فیبر است که هر دو برای سلامت دستگاه گوارش عالی هستند. اوت میل همچنین حاوی بسیاری از ویتامین‌های مهم مانند منگنز، فسفر و منیزیم است.

 

جو ازنظر آنتی‌اکسیدان بسیار غنی است

جو دو سر حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان عالی ازجمله «Avenanthramides» است. این گروه منحصربه‌فرد از آنتی‌اکسیدان‌ها فقط در جو دوسر یافت می‌شود.

 

جو حاوی بتا گلوکان است

بتا گلوکان یک فیبر محلول است که فواید زیادی دارد. به‌عنوان‌مثال بتا گلوکان می‌تواند سطح کلسترول و قند خون را کاهش دهد. همچنین باکتری‌های سالم روده را افزایش داده و احساس سیری را تقویت می‌کند.

 بیشتربخوانید:

آشنایی با جو و خواص آن

 

 

 

میزان گلوتن در اوت میل چیست

خود جو دوسر هیچ گلوتنی ندارد اما فرآوری‌ای که دانه جو را به جو دوسر خردشده تبدیل می‌کند، اغلب در کارخانه‌هایی انجام می‌شود که غلاتی مانند گندم، چاودار و جو را نیز فرآوری می‌کنند. همه این غلات دارای گلوتن هستند و می‌توانند جو را آلوده کنند. نکته دیگر این‌که جو حاوی پروتئینی به نام آونین است و این ماده کاملاً طبیعی ازنظر فرمول شیمیایی شبیه گلوتن است. افرادی که به‌طور استثنایی به گلوتن حساس هستند، ممکن است نتوانند بلغور جو دوسر را تحمل کنند. به‌طورکلی اوت میل بدون گلوتن بوده و بنابراین برای یک رژیم غذایی بدون گلوتن مناسب است. اگر شما یا هرکسی که برایش غذا می‌پزید، دچار عدم تحمل شدید گلوتن هستید، توصیه می‌کنیم از مصرف اوت میل اجتناب کنید.

 

کلام آخر

اوت میل از دانه‌های جو دوسر که آسیاب شده، له‌شده و یا رول می‌شوند، به دست می‌آید. جو دو سر از دیرباز به‌عنوان یک ماده غذایی در سراسر جهان استفاده می‌شود و معمولاً برای خوراک حیوانات نیز به کار می‌رود. جو یک غذای سالم است که به کاهش کلسترول کمک می‌کند. حالا که متوجه شدید اوت میل چیست، این غذای مغذی و سرشار از فیبر و پروتئین را برای صبحانه نوش جان‌کنید.

بیشتربخوانید:

برچسب ها: رژیم غذایی، چاقی شکمی، کلسترول، قند خون، وعده غذایی، صبحانه، احساس سیری، گلوتن، پروتئین، جو دوسر، بلغور، شهزاد محمدیان تعداد بازديد: 118 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز