Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 16:02

8
اسفند
قبل از 7 صبح صبحانه بخورید؛ بیشتر عمر کنید

قبل از 7 صبح صبحانه بخورید؛ بیشتر عمر کنید

گفته می‌شود که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در روز است، اما محققان اکنون بر این باورند که خوردن این وعده در صبح زود می‌تواند به داشتن عمر طولانی‌تر کمک کند.

تحریریه زندگی آنلاین : گفته می‌شود که صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی در روز است، اما محققان اکنون بر این باورند که خوردن این وعده در صبح زود می‌تواند به داشتن عمر طولانی‌تر کمک کند.

به گزارش دنیای تغذیه به نقل از خبرگزاری مهر از دیلی‌میل، خوردن صبحانه قبل از ساعت ۷ صبح می‌تواند طول عمر را افزایش دهد، اما تحقیقات نشان می‌دهند که صبحانه خوردن ساعت ۱۰ صبح به بعد می‌تواند موجب مرگ زودهنگام شود. تحقیقات قبلی نشان داده است که غذا خوردن در اواخر شب ساعت داخلی بدن را مختل می‌کند و خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی را افزایش می‌دهد، اما مطالعات کمی به این موضوع پرداخته‌اند که آیا زمان خوردن صبحانه تأثیر مشابهی دارد یا خیر. محققان دانشگاه نیویورک سیتی بیش از ۳۴۰۰۰ آمریکایی بالای ۴۰ سال را برای چندین دهه تحت نظر گرفتند. داوطلبان زمان خوردن غذا را ثبت کردند و دانشمندان این زمان را با میزان مرگ و میر در طول مطالعه مطابقت دادند. نتایج نشان داد کسانی که بین ساعت ۶ تا ۷ صبح صبحانه می‌خورند، شش درصد کمتر از افرادی که به طور منظم ساعت ۸ صبح صبحانه می‌خورند، در معرض خطر مرگ زودرس ناشی از بیماری‌های مهمی مانند بیماری قلبی یا سرطان هستند. همچنین خطر مرگ زودهنگام در این افراد در مقایسه با کسانی که اولین وعده غذایی‌شان را ساعت ۱۰ صبح می‌خورند، ۱۲ درصد کمتر است. محققان معتقدند نخوردن صبحانه یا دیرهنگام خوردن آن، «ساعت غذا» بدن (برنامه‌ریز داخلی بدن که ترشح هورمون‌های مرتبط با تغذیه مانند انسولین را کنترل می‌کند) را، مختل می‌کند. این هورمون به سوزاندن گلوکز در جریان خون کمک می‌کند و سطح آن در اوایل صبح به اوج خود می‌رسد. دیر غذا خوردن ممکن است به این معنی باشد که بدن به تدریج میزان انسولین و گلوکز خون را کاهش می‌دهد که منجر به دیابت، چاقی و بیماری قلبی می‌شود.

بیشتربخوانید:

خاصیت معجزه آسای اسفناج برای سلامتی

خواص و فواید سفیده تخم مرغ

نکات طلایی تغذیه‌ای از رژیم‌های لاغری تا دیابت و کرونا (قسمت اول)

 

برچسب ها: رژیم غذایی، چاقی، افزایش عمر، وعده غذایی، کالری سوزی، صبحانه، دیابت نوع2، مرگ زودرس تعداد بازديد: 273 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز