Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 11:27

28
آبان
مصرف غذای سوخته از عوامل اصلی بروز سرطان

مصرف غذای سوخته از عوامل اصلی بروز سرطان

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف غذای سوخته خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

تحریریه زندگی آنلاین : به گزارش ایرنا محمد شاطرپور؛ کارشناس ارشد سم‌شناسی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد: محققان به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف غذای سوخته خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد؛ این موضوع تا حد زیادی به دلیل شکل‌گیری ماده‌ای به نام آکریل‌آمید است که هنگام پخت غذا در درجه حرارت بالا ایجاد می‌شود.

ماده آکریل آمید در بعضی غذاها مثل غلات، چیپس، سیب‌زمینی و سایر غذاهای حاوی نشاسته، قهوه، بیسکویت، نان برشته، گوشت کبابی و سیب‌زمینی کبابی وجود دارد. آکریل آمید سبب آسیب به DNA شده و در نتیجه احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد. آکریل آمید موجود در غذای سوخته علاوه بر افزایش سرطان‌های روده و مثانه به سیستم عصبی آسیب زده و موجب ناباروری مردان می‌شود. آکریل آمید در گوشت، محصولات لبنی و غذاهای دریایی یا غذاهای خام و گیاهی وجود ندارد. آب‌پز و بخارپز کردن غذا معمولاً سبب شکل‌گیری این ماده نمی‌شود. توصیه می‌شود برای حفظ سلامت خود و خانواده، غذاها را کمتر سرخ کنید، ضمن اینکه از مصرف غذاهای آماده تاحد امکان خودداری و بیشتر از غذاهای سالم خانگی استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:

خواص شگفت انگیز سیر در پیشگیری و درمان بیماری ها

خوراکی‌هایی که از سرطان روده پیشگیری می‌کند

رژیم غذایی پرچرب و تاثیر آن روی سرطان روده بزرگ

با۱۰ نوشیدنی سرطان‌زاآشنا شوید!

 

برچسب ها: سرطان، مواد غذایی تعداد بازديد: 227 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز