Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 20:44

17
مهر
چند روش‌ ساده برای آب‌کردن شکم

چند روش‌ ساده برای آب‌کردن شکم

بزرگی شکم از آن مشکلات رایجی است که زن و مرد نمی‌شناسد؛ زن و مرد‌های زیادی هستند که بزرگی شکم شان به شدت آزارشان می‌دهد و در هر جا به دنبال راه‌حلی برای خلاصی از این معضل هستند.

برترین‌ها: بزرگی شکم از آن مشکلات رایجی است که زن و مرد نمی‌شناسد؛ زن و مرد‌های زیادی هستند که بزرگی شکم شان به شدت آزارشان می‌دهد و در هر جا به دنبال راه‌حلی برای خلاصی از این معضل هستند.

ی

آن‌ها هنگام خرید لباس باید مواظب باشند لباسی بخرند که این بزرگی را بپوشاند تا احساس ناراحتی کمتری کنند، اما همیشه که نمی‌توان با لباس شکم را پوشاند باید فکری اساسی کرد. روش‌های مختلفی برای حل این مشکل وجود دارد تا بتوانید به طور اساسی این شکم آزاردهنده را از بین ببرید، اما اصولی هستند که رعایت کردن آن‌ها نه تنها هیچ ضرری ندارند بلکه با اصلاح سبک زندگی شما کاری می‌کنند که دیگر برای شکم بازگشتی نباشد.

 بیشتربخوانید:

خوراکی‌هایی که کوره چربی‌ سوزی هستند

با این ادویه چربی شکم و پهلو را نابود کنید

 

 

در مطلب زیر چند روش ساده برای آب کردن شکم را بررسی کرده‌ایم:

با آرامش غذا بخورید

ی

بيشتر افرادی كه شكم دارند دارای مشكلات گوارشی هستند. تخمیر نادرست غذای خورده شده، نوشیدنی‌های گازدار و بلعیدن هوا به معده به همراه غذا همه باعث چاقی می‌شوند البته استرس و فعالیت‌های روزانه نیز در برجسته شدن شكم موثر هستند.

توصیه می‌كنیم زمانی را با آرامش به خوردن غذا اختصاص دهید، تند غذا خوردن آثار منفی بسیاری روی معده شما می‌گذارد؛ یكی از این اثرات، ذخیره شدن چربی در ناحیه‌ شكم است. پشت یك میز نشسته و غذای خود را در آرامش بخورید؛ هر وعده‌ غذایی باید 30 دقیقه به طول انجامد. علاوه‌بر این‌ها خوردن انواع گوشت مثل مرغ، ماهی و گاو می‌تواند انرژی و پروتئین بدن شما را تامین كند بدون این‌كه جذب و ذخیره‌سازی آن در ناحیه‌ شكم شما صورت بگیرد.

با بد نشستن هم شكم می‌آورید

ی

بد نشستن و بد ایستادن هر 2 می‌توانند باعث تضعیف عضلات شكم شده و به مرور به‌طور غیرمستقیم باعث افتادگی شكم شوند. از سوی دیگر، بد ایستادن(افتادگی شانه و تو رفتگی قفسه سینه) باعث بیرون زدن شكم شده و این ناحیه را چاق و بد شكل نشان می‌دهد. اگر صاف و درست بایستید جدا از شرایط بهتری كه برای ستون مهره‌ها ایجاد می‌شود شكم هم صاف‌تر به‌نظر می‌رسد.

توصیه می‌كنیم حتما هنگام راه رفتن عضلات شكم خود را به سمت داخل جمع كنید، این كار باعث می‌شود عضلات شكم منقبض ‌شوند و حالت ورزش‌های شكمی چون دراز و نشست تداعی شده و در نتیجه به مرور زمان شكم‌تان كوچك‌تر می‌شود.

 بیشتربخوانید:

5ماده غذایی برای کاهش چربی شکمی

 

 

نخوردن تنها كافی نیست

ی

یك تغذیه نامناسب به همراه نداشتن فعالیت‌های جسمی كافی، خود را به شكل چربی‌های اضافه نشان می‌دهد كه این چربی‌ها هم در نخستين مرحله در ناحیه شكم جا خوش می‌كنند. چربی شكم، چربی ذخیره‌ای بدن است بنابراین مقاوم‌ترین چربی در برابر رژیم لاغری و ورزش است و تنها راه درمان چربی شكم، رژیم غذایی اصولی به همراه ورزش است؛ فقط و فقط با این 2 روش در كنار هم است كه چربی از بین می‌رود. حتی ورزش مخصوص شكم به تنهایی و بدون رعایت رژیم غذایی و بدون انجام ورزش‌های هوازی(مثل پیاده‌روی) ممكن است روی چربی شكم اثری نداشته باشد. بهترین راه برای سوزاندن چربی شكم انجام ورزش‌های هوازی است؛ ورزش‌های هوازی مثل پیاد‌ه‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا و كوهنوردی مقدار زیادی از چربی‌های بدن را می‌سوزاند.

مواظب شل شدن عضلات باشید

ی

به غیر از چربی شكمی، یكی از بزرگ‌ترین مشكلات این منطقه كه منجر به اختلال در زیبایی می‌شود، از دست رفتن قوام عضلات شكم است كه منجر به جلو آمدگی شدید شكم، حتی با كوچك‌ترین نفخ گوارشی می‌شود.

علت شل شدن عضلات این است كه فعالیت‌های روزمره هیچ كدام عضلات شكم را در گیر نمی‌كنند، به‌خصوص در خانم‌ها معمولا عضلات شل‌تر هستند و در جریان بارداري و زایمان این عضلات دچار كشیدگی و حتی بریدگی(در سزارین) می‌شوند، بنابراین قوام این عضلات شدیدا كاهش می‌یابد. پس اگر به‌دنبال خوش فرم شدن شكم هستید، حتما با ورزش‌هایی كه روی عضلات شكم تمركز دارند، عضلات شكم را تقویت كنید.

با چند تمرین شكمی آشنا شوید

ی

بعد از این‌كه شكم‌تان توسط رژيم غذايي و برنامه ورزشي هوازي آب شدند باید كاری كنید تا عضلات زير آن‌ها فرم يافته و زيبا ‌شوند. پس براي قوام گرفتن و زيبا كردن عضلات شكم باید هفته‌اي چند بار تمریناتی را انجام دهید از جمله این تمرین‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره كرد:

1. دراز و نشست: روي زمين به پشت دراز بكشيد درحالي‌كه دست‌هاي‌تان پشت سر است، از كمر خم شده و تا حدي بالا بياييد كه آرنج‌تان به زانوهاي‌تان كه خم هستند بخورند. اين حركت را هر جلسه 3 نوبت و در هر نوبت حداقل 20 بار تكرار كنيد.

2. پا دوچرخه: روي زمين دراز بكشيد، دست‌ها پشت سر، زانو خم و ساق موازي با سطح زمين باشد. سپس حركاتي شبيه به دوچرخه‌سواري را در هوا با پاها انجام دهيد. اين حركت را نيز هر جلسه 3 نوبت و هر نوبت 3 دقيقه انجام دهيد.

3. بالا آوردن پاها در حالت خوابيده: در حالت خوابيده به پشت پاهاي‌تان را به‌صورت مستقيم بالا بياوريد تا حدي كه استخوان نشيمنگاه از زمين بلند شود سپس به آرامي پاها را به موقعيت اول برگردانيد. اين حركت را نيز هر جلسه 3 نوبت و در هر نوبت حداقل 20 بار تكرار كنيد.

بیشتربخوانید:

کوچک کردن سریع شکم با زنجبیل

 

 

آب را فراموش نكنید

ی

شاید خیلی‌ها گمان كنند نوشیدن آب هیچ تاثیری در لاغری یا چاقی آن‌ها ندارد اما باید بدانید نوشیدن زیاد آن نه تنها حجم معده را پر می‌كند و عاری از كالری است همچنین باعث می‌شود سوخت و ساز بدن‌تان در حركت باشد و در نتیجه چربی‌ها كمتر تجمع كنند اما پیشنهاد می‌كنیم نوشابه را كامل از برنامه غذایی‌تان حذف كنید چون مملو از كالری است همچنین نوشابه سطح كورتیزول (هورمون استرس كه به ذخیره شدن چربی در شكم‌تان كمك می‌كند) را بالا می‌برد.

خوردن شیرینی‌‌ها را كاهش دهید

ی

شیرینی مانند شكلات و كیك سریعا جذب می‌شوند پس به این نكته دقت داشته باشید به‌خصوص شب‌ها و زمانی كه به ساعت خوابیدن نزدیك هستید از خوردن شیرینی بپرهیزید زیرا فعالیتی ندارید و فقط این مواد جذب بدن می‌شوند و به جای این مواد از غلات استفاده كنید كه سرشار از ویتامین و پروتئین هستند.

سوخت و ساز بدن را افزایش دهید

ی

شما می‌توانید سوخت و ساز بدن‌تان را با تمرینات كوتاه و سنگین شكم افزایش دهید. ورزش‌های شكم اگر درست انجام شوند به‌راحتی می‌توانند سوخت و ساز بدن شما را به مقدار زیادی افزایش دهند. این كار باعث می‌شود چربی اضافی در بدن شما مصرف شده و ذخیره نشود تا در شكم خودش را نشان دهد البته غذاهایی كه می‌خوریم هم مهم هستند اما بهتر است تا جایی كه ممكن است غذاهای سالم‌تر بخورید، در عین حال هیچ‌وقت فكر نكنید خوردن یك چیزبرگر حتما به بدن شما چربی اضافه می‌كند چون مي‌توانيد با ورزش آن را از بین ببرید.

برچسب ها: چاقی، ورزش، چربی شکمی، شکم، آب کردن شکم تعداد بازديد: 377 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز