Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 09:42

1
مرداد
تغذیه بیمار کرونایی در خانه چگونه است؟

تغذیه بیمار کرونایی در خانه چگونه است؟

مسعود مردانی؛ متخصص بیماری‎های عفونی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: اگر ابتلا به کرونا حاد و نیاز به بستری در بیمارستان نباشد، می‎توان بیمار را در منزل قرنطینه کرد و مراقبت تغذیه‌ای نمود

تحریریه زندگی آنلاین : مسعود مردانی؛ متخصص بیماری‎های عفونی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا افزود: اگر ابتلا به کرونا حاد و نیاز به بستری در بیمارستان نباشد، می‎توان بیمار را در منزل قرنطینه کرد و مراقبت تغذیه‌ای نمود، زیرا مراقبت تغذیه‌ای در بهبودی هر چه زودتر بیماری حائز اهمیت است. کرونا معمولاً با تب همراه است و بروز تب در این بیماران نیاز به پروتئین و مایعات را در بدن افزایش می‎دهد، بنابراین تهیه غذایی که بتواند این دو ماده مغذی را در اختیار بدن بیمار قرار دهد، لازم و ضروری است. غلات، برخی از سبزی‎ها، گوشت‎ها و حبوبات منابع پروتئین هستند. خوردن غذاهای سنگین علائم و عوارض کرونا را شدت می‎دهد و ممکن است بیمار اشتهای لازم برای مصرف مواد غذایی را نداشته باشد. به همین خاطر انتخاب غذاهای سبک و با حجم کمتر که در دفعات بیشتری به بیمار داده می‎شود، می‎تواند مشکل کم‎اشتهایی را جبران کند.

 بیشتربخوانید:

تغذیه در دوره نقاهت کرونا؛ پس از بهبودی چه بخوریم؟

 

 این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: لبنیات حاوی پروتئین‎های خوبی هستند. برای افزایش مصرف مایعات همیشه نوشیدن آب آشامیدنی زیاد استفاده شود و آب‎میوه‎های طبیعی و چای کم‎رنگ نیز می‎تواند بخشی از مایعات مورد نیاز بیمار را فراهم کند. اگر بیمار دچار ضعف عمومی است، غذاهایی مانند فرنی‎ها، سوپ‎های غلیظ‎تر، مواد غذایی جامد برای وی تهیه شود. محدودیت غذایی این دوره استفاده از فست‎فودها، غذاهای خیلی چرب و یا زیاد سرخ شده است که بهتر است مصرف نشوند. با طی شدن مدت بیماری، بهبودی اتفاق می‎افتد و باید سیستم ایمنی تقویت شود. به همین منظور میوه‌های دارای آنتی‎اکسیدان بالا مانند پرتقال و لیموشیرین و سبزیجات که به صورت سبزی خوردن و سالاد است، باید به طور مداوم مصرف شود، البته شستشو و ضدعفونی کردن این مواد بسیار حائز اهمیت است. مردانی افزود: شستن مرتب دست‌ها و دوری از تجمعات برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ضروری است و باید ۲۰ ثانیه دست‎ها را با صابون شست. بهترین راه مقابله با کرونا پیشگیری با رعایت بهداشت پروتکل‎های بهداشتی است.

بیشتربخوانید:

چه کسانی نباید واکسن کرونا بزنند؟

کدام میوه بهاری در پاندمی کرونا خورده نشود

 

برچسب ها: تغذیه، کرونا، ویروس کرونا، بیماران کرونایی، سستم ایمنی بدن، کرونای دلتا تعداد بازديد: 315 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز