Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 13:20

3
تیر
دیابت در کمین چاق‌هاست؛ حتی پس از لاغر شدن

دیابت در کمین چاق‌هاست؛ حتی پس از لاغر شدن

مطالعه نشان می‌دهد نوجوانان دارای اضافه وزن در بزرگسالی به احتمال زیاد از سلامتی ضعیف ، دیابت و حمله قلبی زودرس رنج می‌برند.

فارس به نقل از دیلی‌میل، نوشت: نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، افراد دچار اضافه‌وزن حتی پس از کاهش وزن و رسیدن به تناسب، در معرض بیماری‌های ناشی از چاقی مانند دیابت نوع 2 قرار دارند.

مطالعه نشان می‌دهد نوجوانان دارای اضافه وزن در بزرگسالی به احتمال زیاد از سلامتی ضعیف ، دیابت و حمله قلبی زودرس رنج می‌برند.

متخصصان دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر را مورد مطالعه قرار دادند؛ هرکدام به مدت ۲۴ سال از دوران نوجوانی به بعد خود گزارش داده بودند، بررسی‌ داده‌ها نشان داد افرادی که در نوجوانی دچار اضافه‌وزن و چاقی بودند، در بزرگسالی با سلامتی ضعیف مواجه هستند. 

بیشتربخوانید:

نشانه های اولیه ابتلا به دیابت

 این افراد برای بیماری‌های مختلف نظیر ابتلا به دیابت نوع ۲ و حمله‌های قلبی نیز در معرض خطر قرار دارند؛ شاخص‌های بالاتر توده بدنی (BMI) در دوره بلوغ، با افزایش خطر بیماری‌های مختلف در بزرگسالی ارتباط مستقیم دارد؛ حتی اگر افراد وزن خود را کاهش داده و به تناسب برسند، هنوز ۸.۸ درصد بیشتر در معرض خطر دیابت نوع ۲ و ۲.۶ درصد بیشتر در معرض خطر کلی سلامتی قرار دارند.

به گفته این تیم ، یافته‌های آنها شواهدی را نشان می دهد که هم سن شروع چاقی و هم مدت زمان ابتلا به آن در مقاومت به انسولین و تصلب شرایین نقش دارد.

آنها افزودند، متخصصان اطفال باید نوجوانان را ترغیب کنند تا رفتارهای سالم مانند ورزش و خوردن وعد های غذایی متعادل را برای مقابله با مشکلات بعدی سلامتی انجام دهند.

بیشتربخوانید:

اگر می خواهید از دیابت درامان باشید هر روز این میوه را بخورید

برچسب ها: رژیم غذایی، چاقی، کاهش وزن، دیابت، دیابت نوع2 تعداد بازديد: 239 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز